hallo allemaal, ben ik weer even. Ik zit met een vraagje, als je bijvoorbeeld je ei hebt gehad op dag 14, en je hebt gemeenschap in de nacht van dag 15 op 16, kan je dan nog zwanger raken? Ken een meisje en die zegt dat dat kan, vroeg het me af. Mijn kaartje weer eventjes, morgen zal ik weer even de berichtjes lezen, heb de laatste tijd het tempen enzo wat laten rusten dus vandaar ook niet aanwezig geweest hier...
Wanneer springt je ei eigenlijk? s'ochtends of s'middags op de dag van de laatste lage temperatuur of de nacht voordat je wakker wordt?
aquilegia, balen dat je ongi bent geworden. zico, het eind resultaat telt. ff geeft soms niet de goede ovulatie dag aan. de eerste cyclus en soms een tweede twijfelt ff, dan krijg je een gestippelde kruis. een gestippelt kruis krijg je ook vaak als je temp voor je ei en na je ei hoog is. het heeft niet zoveel zin om onwaarheden bij ff in te vullen, dan hou je waarschijnlijk alleen jezelf voor de gek. ff is om je ovulatie op te sporen en als je zwanger bent blijft je temp hoog na je nod en word je niet ongi. het maakt ook veel verschil hoelaat je tempt of je om 6 uur temp of om 9 uur, je kunt na je ei later gaan tempen en je temp hoger houden, alleen daar wordt je niet zwanger van
Meiden goedemorgen! Aquilegia, jammer van je ongi, zucht op naar de volgende ronde. We waren idd alleen maar even aan het spelen op FF hoor, uiteraard niet om het kruis te behouden Pfoeh ik wil woensdag gaan testen maar ik weet niet of ik dat volhoud. Vanmorgen was ik gewoon zenuwachtig voor het tempen dat ik die thermometer bijna niet in m'n poeperd kreeg En dan zenuwachtig omdat ik bang zou zijn dat mijn temp fiks gedaald zou zijn. Als dat zo nog 2 ochtenden moet........... Nou mijn kaartje is niet echt veranderd.
Balen aquilegia,op naar de volgende ronde. Mieke,spannend!Je kaartje ziet er mooi uit. Hier mijn kaartje voor vandaag groeten Simone
Trouwens, Doe ik iets verkeerds? Mijn kaartje ziet er anders uit dan anderen. Ik heb onderin geen extra gegevens die je kan zien, moet dat ingesteld worden?
Goeiemorgen meiden, zoals ik gisteren al zei was mijn temp om kwart na 6 36.5 en om 10 voor half 10 36.9 maar vanmorgen was mijn temp dus 36.9 en heeft FF mijn ei weer terug geplaatst moet ik nou die van gisteren gewoon om 36.5 laten staan? Heb wel sinds gisteren steekjes, rugpijn, misselijk, moe! @aquilegia met mij gaat het redelijk als het waar is dat ik me ei heb gehad dan ben ik blij maar zo niet dan wacht ik gewoon weer af... Liefs Dimmel
@Enise: die extra gegevens moet je zelf invullen, bijv. je menstruatie (light, medium, heavy), slijmwaarnemingen of uitslagen van ovulatietests en wanneer je "geklust" hebt. Je kunt ook nog specifieke dingen invullen zoals "sleep deprived" (slecht/kort geslapen). @Symoen: aan je temperatuurverhoging te zien, kan dat wel eens heel goed je eisprong zijn geweest! @Daantje: Is je kruis nu weer verplaatst? @Mieke: ziet er goed uit.... spannend. Niet voor je NOD testen, hoor. Ik ben achteraf altijd weer blij als ik het niet gedaan heb. Ik overweeg het vaak wel. @SheDevil: je ei kan volgens mij de hele dag springen. Ik heb daar ook wel eens over gedacht. Springt hij 's ochtends, dan hoef je 's avonds waarschijnlijk niet meer te klussen. Maar je weet 't niet, dus kun je het voor de zekerheid beter wel doen (als je nog puf/zin hebt). Maar als je ei 's avonds springt, kun je juist nog prima klussen. Voorlopig plaats ik geen kaartje... er is weinig aan te zien. Ik baal ontzettend dat ik elke maand denk zwanger te zijn. De vorige cyclus heel erg zelfs. Mijn intuïtie laat me volledig in de steek; doet het niet meer. Bij Sterre wist ik het gewoon. Maar hopen voelt nog altijd fijner dan negatief denken. Ik denk tegenwoordig: ergens binnen nu en 3 maanden ben ik zwanger. Dat werkt nog het beste.
simone, wat ga je de hoogte in mieke, ik gebruik er wat vasaliene bij, glijd wel zo lekker enise, als vip kun je meer invullen, anders alleen,ongi,spotting en je slijm. daantje, spannend die laatste dagen. aquilegia, knufff
Aly, ik vind het wel goed zo alleen temp Ik neem aan dat er niet zo veel aan mijn temp kaartje te zien is he? Opzich als ik het vergelijk met anderen, dan ziet mijn kaartje er best stabiel uit he? Of niet?
Goedemorgen meiden, Vannacht zeer slecht geslapen dus heb vandaag een open rondje maar hier is mijn kaartje. Hopelijk gaat ie morgen weer omhoog. @Dimmel, ik hoop dat je nu iig je ei hebt gehad! Als je temp nu een paar dagen hoger is zal ff je kruis wel weer verplaatsen! @Aquilegia, jammer meid dat je ongi bent geworden! Hopelijk gaat het jullie deze ronde wel lukken om een mooie positieve test te krijgen! Na je eisprong is je ei nog 24 uur klaar om bevrucht te worden. Daarna sterft ie af. Ik heb ergens gelezen dat dat in de herfst en winter in de avond is en in de lente en zomer in de ochtend. @zico, jij bent er vroeg bij vandaag! Nog een paar daagjes, ik hoop dat je dan een positieve test in je handen kunt houden! Ik ga voor je duimen! @Mieke8, je kaartje ziet er mooi stabiel uit! Ben benieuwd!
Freesia,ik schrok vanochtend ook al zo toen ik mijn temp zag! Aquilegia,mijn ei schijnt al geweest te zijn rond dag 21.(dat zei de gynaecoloog vorige week woensdag in het ziekenhuis)Hij zei toen (kon hij aan de echo zien) dat mijn eisprong ongeveer 2dagen geleden was. Raar he,toen was mijn temp 36.5,nog hoog dus. Ik begrijp er zelf ook niet veel meer van.Ik wacht mar tot ik ongesteld word. Mieke,ja ik vind het zelf ook maar een raar kaartje,mijn andere kaartjes waren een stuk duidelijker. Wieffie,jouw kaartje ziet er ook goed uit,hopelijk morgen weer een stijging. groeten Simone
Meiden, kan iemand mij nog even uit de brand helpen? Dit is mijn kaartje: Heb ik dan waarschijnlijk vandaag mijn ei, door die grote temp dip?