nou wies....dan deze ronde maar weer beter voor ons he! vreemd dat je dan toch een lijntje op je kruidvattest hebt gehad... en vreemd dat ik een posi ovu test had... misschien heeft er bij mij wel een bevruchting en innesteling plaatsgevonden maar dat het weer niet goed was.... we gaan er gewoon weer voor deze ronde! knuffel voor wiesje Liefs Liesje
Yuna, ongelooflijk spannend zeg! Aquilegia, ik snap echt niets van jouw kaartje, heel vreemd hoor? Maar ja ons lichaam doet vreemde dingen dus het zegt ook weer niets, het kan natuurlijk best. Wij zijn net terug van de gynaecoloog! Alle onderzoeken, bloedtesten en semen onderzoeken waren helemaal positief. Zaadkwaliteit is top en ik ovuleer gewoon etc. Dus we zijn gewoon helemaal vruchtbaar. Ik had wat vragen opgeschreven en had mijn tempkaartjes van FF meegenomen, toen werd er wel voorzichtig aangegeven of ik niet te obsessief bezig ben.... naja, sorry hoor vond dat wel een beetje kwetsend. He ja die thermometer ligt naast mijn bed ja en als ik wakker wordt dan denk ik ja ik moet tempen..... Ik wil gewoon mijn lichaam leren kennen en ik ben gewoon iemand die graag dingen uitzoekt waar ik op dat moment mee bezig ben. En ja ik vind het leuk om op dit forum bezig te zijn, maar ben ik dan meteen obsessief bezig? Zijn wij hier allemaal dan obsessief bezig?
ik denk dat bijna iedereen hier dan obsessief bezig is..dus als dat zo was, zou je denk ik niet de enige zijn wel mooi dat alles goed zit en werkt!
liesje, zou kunnen niet elke bevruchting word een zwangerschap, maar misschien was het wel een rare cyclus, succes de volgende ronde. wies, jammer, misschien bij jou het zelfde verhaal als bij liesje, succes de volgende ronde. aquilegia , ja vreemd kaartje, nu maar afwachten wat er de rest van je cyclus gebeurt. mieke, misschien hebben ze wel gelijk dat het temperaturen een obsessie word, het is ook verslavend, maar ik denk niet dat dat een zwangerschap tegen houd, dus dan maar obsessief
oooooooooh, ik word soms zo moe van die mensen die vinden dat "we" er te obsessief mee bezig zijn. En suggereren dat het daarom nog niet gelukt is met zwanger worden.... Ik ben zelf van mening dat ik er niet obsessief mee bezig ben, maar ik ben er wél mee bezig. Tuurlijk ben ik er mee bezig, we willen nu eenmaal graag een kindje. En dan is het logisch dat ik uitzoek hoe mijn cyclus in elkaar zit, en hoe ik het 'zwanger worden' het beste aan kan pakken. (Ik ben nu eenmaal zo'n muts-met-opleiding die wil weten hoe alles werkt ). En dus oriënteer ik me (oa op dit forum), temperatuur ik een paar maanden, en gebruik ik deze cyclus ook ovulatietestjes. Maar verder is mijn leven nog net zo als het was vóór we zwanger probeerden te worden. Sorry, dat moest er even uit ...... @Mieke8, fijn dat alles goed was. Er is dus niets dat jullie in de weg staat. Heel veel succes!
Marieke, dank je zo denk ik er precies over en zo voel ik me ook. Het is gewoon jammer en ik trek het me misschien te veel aan, maar voel me nu wel erg down, terwijl ik juist heel blij moet zijn. Maar goed, gelukkig ben ik niet de enige. Dank meiden. Het moest er gewoon even uit hoor, sorry voor mijn gezeur X
marieke, ik had dat van jou nog niet gelezen, ik was nog aan het posten ik herken het maar al te goed hoor.
Meiden.. hier weer even mijn kaartje. Gisterochtend negatief getest, maar toch is me temp weer omhoog gegaan!
Tsja, die gynaecologen... je mag er niet obsessief mee bezig zijn en je moet het maar normaal vinden dat het een jaar duurt voor je zwanger bent. Maar intussen verwachten ze wel dat je geen druppel alcohol meer drinkt vanaf je vruchtbare periode tot aan je menstruatie. Dat is 20 dagen per maand! Niet te veel koffie drinken, dat is ook niet goed... Foliumzuur slikken (vind ik zelf geen probleem, slik gewoon dat pilletje). Dat beïnvloedt dan toch je leven? Dan denk je er toch steeds aan? Toch probeer ik nu zelf aan andere dingen te denken en hier minder rond te hangen. Het is heel moeilijk om te proberen om NIET aan een blauwe olifant te denken, maar je kunt wel proberen om je op andere dingen te richten... Ik ga - om gewoon wat leuks te doen en om mijn zinnen te verzetten - vanaf zaterdag een opleiding astrologie volgen (ik heb vroeger ook wat cursussen op dit vlak gedaan - en ja, ik probeer gelijk aanwijzingen in m'n jaarhorosocoop voor het volgende jaar te vinden of ik zwanger wordt... tot zo ver mijn poging om er minder mee bezig te zijn ) Thanx voor jullie reacties. Ik heb zelf weinig hoop dat 't nog wat wordt deze maand. Ik baal zo dat we donderdag en vrijdag verknald hebben met het klussen....
Hebben wook gehad afgelopen dagen had gewoon geen zin en ging allemaal niet zoals ik wilde dat klussen dus dan kun je het beter laten. Ook al denk ik wel dat we goed geklust hebben maar ja dat wil toch niets zeggen de kans is wat groter dat het raak kan zijn, maar a. We moeten allemaal maar afwachten en zien en wat ons elke maand weer brengt. xxx Joyce
Wat denken jullie over mijn kaartje? Toch weer testje doen morgenochtend? Of zou ik hem ook vanavond al kunnen doen als ik niet ongi ben geworden?
hier mijn kaartje voor vandaag...volgens mij heeft FF mn kruis te laat geplaatst wat denken jullie? liefs marieke
@MissyZuilen: je zit nu op 14 dpo. Hoe lang is je luteale fase normaal? Je ei kan ook nog 1 dag later zijn geweest. Misschien nog 1 dagje extra wachten? Kaartje ziet er wel goed uit tot nu toe.
@Marieke1610: Ik denk dat FF nu goed zit, maar ik weet het niet zeker. Op dag 20 was je temp nog niet zo heel hoog namelijk, dus daarom lijkt dag 21 het meest logisch.
De afgelopen rondes is mijn luteale fase altijd 14 dagen geweest. En had ik ook 1 dag voor ik ongi moest worden al roze of bruine afscheiding.
ja daar heb je wel gelijk in ja, naja vanavond maar weer aan de klus want de temp daalt nu ook weer...dus strax schiet ie morgen en de dagen erna zo omhoog dat FF mn kruis naar vandaag verplaatst ofzo hahaha wat ik alleen zo vreemd vind is dat ik op dag 21, de dag van mn ei volgens ff totaal geen slijmwaarneming had... ik was helemaal droog... de dagen ervoor was het eggwith en de 20 watery dus dat begrijp ik dan niet goed... liefs marieke
Dat had ik ook vorige maand, ik heb zelf het idee dat ik heel vroeg die ochtend geovuleerd heb. Pas de dag erop ging mijn temp omhoog. @MissyZuilen: ik zou nog 1 of 2 dagen wachten en dan testen met ochtendurine als je temp nog hoog is.
Ok, als ik morgen nog een hoge temp heb en nog geen ongi is doorgekomen test ik even opnieuw.. Heb er nog1 thuisliggen vd site en net weer nieuwe besteld voor eventuele volgende ronde.
Mieke wel goed nieuws meid en dat van dat obsessieve laat je niet gek maken! Hier mijn kaartje! Ik snap er nog helemaal niets van maar zie het wel de komende dagen! Liefs shirley