Hey Shirley, nee ook nog een beetje onduidelijk allemaal! Waarschijnlijk komt er wel aan, denk zo tegen het weekend of zo?
ok dus stel ik test positief morgen ofzo dan moet ik rekenen vanaf 20aug? maar dan ben ik al bijna 8 wkn zwanger
Mijn kaartje voor vandaag. Vandaag HSG onderzoek gehad,en bij mij deed het echt mega vel pijn,pffff.Ben er een paar uur niet goed van geweest.Ik dacht van te voren dat valt wel mee,helaas.................. Voor het HSG onderzoek nog even langs de gynaecoloog geweest omdat ik heel de tijd misselijk ben,en hoge temp enz.Ging hij een inwendige echo doen en...........................niet zwanger maar dat dacht ik al wel,maar ik heb obstipatie.Zit gewoon helemaal vol met ontlasting.Vandaar dat ik dus zo beroerd ben! Had ik niet eens bij nagedacht dat het dat zou zijn. Dus we gaan er deze maand weer flink tegen aan,want er is meestal goede hoop na een HSG onderzoek! Dimmel,als je posi zou testen,schiet het lekker op bij jou!(alhoewel ik me afvraag of het dan wel klopt 8 wk zwanger) Bengeltje,balen dat je ongi bent en veel sterkte alvast bij het HSG onderzoek.Ik hoop voor jou dat het bij jou niet zeer doet.(verschilt namelijk per persoon werd me verteld) Voor de rest weet ik niet meer wat ik allemaal heb gelezen,was ook weer zoveel,dus sorry! groeten Simone
Hierbij ook weer eens mijn kaartje. Deze cyclus gaat mijn temp meer op en neer dan de vorige cyclus. Meestal heb ik mijn ei op dag 13-14, dus de klusdagen komen er weer aan!
Oja, das wel even wat anders natuurlijk. Je had zo'n verdraaid lange cyclus! Tja dan weet ik het eigenlijk ook niet. Misschien dat ze dan reken 14 van voor je ei : : : Want zo berekenen ze het dus, je bent eigenlijk totaal 40 weken zwanger + die 2 weken ervoor maakt dan 42 weken.
je vertelt het niet helemaal goed Mieke... Dimmel: ik had ook een lange cyclus. Mocht je positief testen dan vul je in je zwangerschapsberekening de datum in van 14 dagen voor je (mogelijke) eisprong. Die geldt dan als fictieve ongi-datum. Wanneer je een afspraak hebt met de verloskunige/gyneacoloog dan bepaalt deze met de termijnecho hoe ver je werkelijk bent. Dit gebeurt meestal tussen de 8 en 12 weken zwangerschap. Op het moment dat je test (zeg maar ong 14 dagen na je eisprong) dan ben je officieel 4 weken zwanger, omdat de zwangerschap gerekend wordt vanaf de eerste ongi-dag (bij regelmatige cycli van ong 28 dgn). In Amerika/Engeland rekenen ze met een zwangerschap van 38 weken, daar wordt getelt vanaf de eisprong, maar in Nederland krijg je de eerste twee weken cadeau omdat uitgegaan wordt van een zwangerschap van 40 weken. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is, anders probeer ik het later nog eens met een voorbeeld... Liefs Friendly
symoen:balen zeg ik scheit hem nu wel hoor stel je voor dat het bij mij zo pijn doeet brrrrrrrrrrr ik moet dus de 18de en heb er nu totaal geen zin meer in maar ij zij er is meer hoop na een hsg onderzoek hoezo meer hoop? die snap ik even niet
Hoi dames.. Hoe gaat het met jullie? Ik ben alweer langer dan 3 weken niet op het forum geweest. HEERLIJK van mij afgezet..mijn mannetje had gelijk. Ik temp nog steeds en houd het niet meer op ff bij.. en ik heb deze maand ook ovulatietesten gebruikt.. en ik kreeg een dikke vette test streep.. veel dikker dan de controle streep. Dit houdt toch in dat je eisprong er binnen 48 uur aankomt? Ik heb namelijk alleen op die dag geklust en de volgende 2 dagen kwam het er niet van..
Hoi dames, Hier een update van mijn kaartje. Mijn temp is omlaag gegaan. Ook heb ik vandaag last van bruine afscheiding, dit betekent dat ik morgen ongesteld ga worden. Wij gaan volgende week even langs bij de huisarts voor een gesprekje. Want ik vind het niet leuk meer
moest deze maand terug naar de dokter had ze gezegd ook al was ik ongi geworden nu heb ik net een afspraak gemaakt voor volgende week dinsdag om 10.00 ben eens benieuwd wat ze nu weer gaat zeggen is de 3e keer dan....dat ik naar haar ga...
Nou hoop voor je dat ze er dit keer iets aan gaat doen. Ik ben ook benieuwd wat ze over ons gaat zeggen..
Zal het nog een keer proberen aan de hand van mijn tempkaartje, misschien dat het dan duidelijker wordt... Ik had deze keer een cyclus van 42 dagen. De eisprong vond FF op dag 28. Mijn LF was de vorige ronde 13 dagen, dat heb ik voor deze ronde daarom ook aangehouden. Ik heb dus een test gedaan op dag 42 (14 dagen na het ei) omdat de temp nog hoog was en er niks was wat leek op een ongi. De test was positief. Dit houdt in dat (omdat de cyclus 6 weken was ipv 4) ik in de calculator of dag 14 (in mijn geval 16 augustus) opgaf als eerste dag van de laatste menstruatie. Behalve wanneer je je ware cycluslengte in kon voeren (op enkele sites kan dat, en die rekent dan zelf uit wanneer je uitgerekend zou zijn). Voor jou zou gelden, dat mocht je positief testen, je 13 augustus als eerste dag van je laatste ongi op kunt geven en dan een cyclus van 28 dagen kunt invoeren (13 aug = 14 dagen voor je eisprong). Hoop dat je het nu helemaal snapt... Liefs Friendly
http://tinypic.com/view.php?pic=wkfm7p&s=2 Oeps me berichtje was al weg voor ik iets kon zeggen, hier mijn kaartje niet echt spannend. Ik duim voor iedereen knuffles debje