Hey Meiden, Allereerst Droom; meid gefeliciteerd, zie je wel! Je droom komt uit! Ik heb vanochtend getest en het was negatief helaas, ik wacht nog een aantal dagen af en doe dan als ik nog niet ongi ben weer een test, misschien is er bij mij niet genoeg hcg aanwezig! Hier mijn kaartje weer, hij is wel hoog gebleven! Liefs shirley Droom ben zo blij voor je!
Shirley je kaartje is zo mooi en dan die nega test, jammer. Nu idd hopen dat je gewoon nog niet genoeg hcg hebt aangemaakt. Blijf duimen!
Mieke; Ik hoop het idd dat het aan de hcg ligt, want ik vind idd ook dat mijn kaartje er goed uit ziet, maar we zullen zien. Ik hou je op de hoogte! Liefs shirley
Voor de geïnteresseerden onder ons (wie niet), vond het wel leuk dat het seizoens gebonden is en omdat het nu echt herfst is! De eisprong of ovulatie De eisprong of ovulatie is het moment waarop de rijpe Graafse follikel barst en de eicel vrijkomt. Dat gebeurt ongeveer 14 dagen voor het einde van de menstruele cyclus. Kort voor de eisprong plooien de eileider en de franjes aan het uiteinde ervan zich rond de eierstok waar de rijpe eicel klaarzit voor de eisprong. Het moment van ovulatie is seizoen gebonden: in de lente treedt de ovulatie 's nachts of 's morgens op, in de herfst en de winter laat in de middag of 's avonds. Wanneer de eicel loskomt, wordt ze gewoonlijk binnen enkele minuten opgevangen door de franjes van de eileider. Ritmische samentrekkingen van de baarmoeder en de eileiders zorgen voor een golfbeweging van vocht waarop de eicel de eileider verder binnendrijft. Het transport van de eicel vanuit de eierstok naar het middelste bredere deel van de eileider (ampulla) gebeurt in minder dan zeven uur. Nadien blijft de eicel ongeveer 72 uur in de ampulla. Maar ze is slechts gedurende 24 uur na de eisprong bevruchtbaar. De bevruchting moet zich bijgevolg ten laatste op die plaats voltrekken. Na 72 uur begint het transport van de eicel, bevrucht of niet, naar de baarmoeder.
Bedankt meid! Hoop dat je me snel mag volgen! Je temp blijft hoor dus ik duim voor je door. Hoop dat je te vroeg bent geweest. Dikke knuffel, Droom
hallo, ik had mijn kaartje er vanmiddag al eens opgezet maar had er nog niet veel uitleg bij gegeven. mijn laatste menstruatie was 19 augustus.(heb meestal lange cylcussen) Over 3 weken had ik mijn bloed laten nemen omdat ik dacht dat ik zwanger was, maar het was negatief, een paar dagen daarna merkte ik dat ik rekbaar slijm had. ik had nog een digitale ovulatietest van clearblue liggen en die gaf positief aan. nu ben ik dus 1dag overtijd. Mijn borsten doen al een paar dagen heel veel pijn. ( en de pijn word nog heviger met de dag). vorige week waren mijn tepels ook heel gevoelig en pijnlijk. maar dat heb ik nu niet meer. Gisteren (moest ik ongi worden) had ik ongikrampen. Maar vandaag niet meer.( heb ook een witte afscheiding). kan het dat ik zwanger ben? of herkent iemand dit? groetjes
Ik zou er een testje tegenaan gooien als je overtijd bent. Wat je ook nog zou kunnen doen is een paar dagen wachten, kijken of je temp nog stijgt of daalt. Maar als je dat niet wilt dan zou ik testen ik bedoel het is al 15 dpo. xxx Joyce succes
@shirley: prachtig kaartje! Laat je humeur niet bederven door die negatieve test hé meid! Bij mij ging ie vandaag weer een beetje omhoog - dus opnieuw 36.5 zoals de voorbije dagen ... Grs Mirza
droom gefeliciteerd! Ik zie heel wat mooie kaartjes voorbijkomen zeg. Bij mij was de temp wel 0,3 graden omhoog vandaag, maar nog niet zo hoog als anders na mijn ei. Echt een rare cyclus zeg. Ik kan ook niet van mijn slijm op aan. Het is vaak 's morgen waterig, en tegen de avond is het niets meer. Nou, daar kan ik niets uit halen. Als ie morgen weer 0.2 stijgt en daarna zo aanhoudt, krijg ik een kruis bij gisteren. We zien wel.
Mijn kaartje voor vandaag. De temp is nog steeds mooi hoog. Nu maar hopen dat die daling zich niet doorzet.
Goedemorgen allemaal. Ik mag vandaag als eerste mijn kaartje plaatsen! En joepie,ik ben klaar met zagen.Eisprong in aantocht groeten Simone
Hey Simone, ik was je een minuutje voor Super dat het zagen afgelopen is (wat raar was dat, snap daar niks van!). Nu op naar het ei en klussen maar!
goedemorgend dames hier m'n kaartje Heb er een test tegenaan gegooid, negatief. Had het verwacht na al die stress en miserie. we gaan gewoon met volle moed terug naar de volgende ronde. Bij m'n man viel het serieus tegen weer een opdomper voor hen, hij had zo verwacht dat ik zwanger zou zijn maar heb hem gezegd dat de stress waarschijnlijk niet goed aan heeft gedaan. Straks een bellen naar HA en vragen of ze ons nu verder wil helpen, m'n man staat er ook volop voor open. Zelf zijn we perfect inorde, ben enkel wat mider vruchtbaar door m'n leeftijd. Hopelijk helpt ze ons nu wel.
Wat jammer Zico.... Ik snap ondertussen niks van mijn temp. Gisteren was hij met 3 tiende gestegen, volgens de ovulatietesten (heb 's ochtends en s avonds getest) had ik een eisprong, de teststreep knalde van het scherm en was nog donkerder dan de controlestreep. En nu was mijn temp. vanochtend toch lager ...hoe kan dat nou?
@zico: balen meid! hier mijn kaartje, ziet er nog wel goed uit he! http://img520.imageshack.us/my.php?imag ... gerjw1.png vandaag was mn temp 37.1 liefs rebbel
Ik denk dat je een gewone cyclus hebt van 28 dagen rond dag 14 een eisprong hebt, met de temp gaat ge hem gegarandeerd vinden