Hallo dames, ik loop zwaar achter, daarom reageer ik nog op wat dingen van een paar dagen geleden. @Wens: nee, de vorige 2 rondes had ik met ovualtietesten wel mijn ei gevonden; positieve test was op de dag voor de temp omhoog ging. @Mimitje & Pooltje & Maudi & Houda: welkom hier. @Pooltje: als 1 van de 2 eitjes wel bevrucht wordt, wordt gewoon niet ongesteld. Dat andere eitje is zo klein, dat verdwijnt gewoon in het baarmoederslijmvlies. Maar ik lees nu dat je ongesteld bent geworden. Jammer, zeg! @Maudi: Persona is een soort ovulatietests, ik weet niet precies hoe het werkt, maar het komt inderdaad niet altijd overeen met FF. Je kunt je ei wel invoeren in FF als positieve ovuatietest, geloof ik. @Houda: dat 15 zou misschien ook kunnen, omdat dag 16 en 17 ook hoog waren (dag 18 is dan een uitzondering), jammer dat je je slijm niet ingevuld hebt. Dat werkt vaak verhelderend bij dit soort kaartjes. Op ovulatiepijn zou ik niet te veel afgaan. Dat kan ook wat anders zijn. Maar als je gyn zegt wanneer je je eisprong had, heeft hijz/zij meestal gelijk. Zij hebben meer info dan het kaartje. @Daantje86, wat erg voor je dat je een miskraam hebt gehad! Veel sterkte! @Rensie: succes met de clomid, gelukkig was het zaad goed. @Hopes en Wies: ik hoop ook dat het een innestelingsdip was. Hij was wel vroeg, hè? Maar het kan. Durf nu geen alcohol meer te drinken... hopelijk is dat niet voor niets. @Hopes: als je cyclus normaal 30 dagen is, is het nog niet zo erg dat je temp wat gezakt is. Hoe lang is je luteale fase normaal? @Saar: jammer zeg! @Marieke: Je hoeft echt geen innestelingsdip te hebben voor een innesteling hoor. De innestelingsdip is zichtbaar in 23% van de zwangerenkaartjes (en in 11% van de niet-zwangerenkaartjes). In de rest dus niet.
@Mimitje: ik zou nog even doorklussen voor de zekerheid, het is niet zeker dat je je eitje hebt gehad. Je temp gaat behoorlijk op en neer!
Ik baal enorm van mijn onregelmatige cyclus. Zit nu alweer op dag 27, dus wordt zowiezo geen cyclus van 34......
Hoi Mimi, Ik kan me voorstellen dat je er ontzettend van baalt. Vooral omdat je dan niet meer weet wanneer je moet klussen. Lukt het slijm-waarnemen een beetje? Daar kun je vaak wel veel aan zien, maar niet iedereen ziet het even goed.
@Aquilegia: Ik ga gewoon uit van dag 15 denk ik... Ik zou anders ook niet weten waar die verhoging op dag 16 en 17 vandaan komt. jij hebt een heel mooi en duidelijk kaartje! succes met wachten.... Ik heb vandaag bloed geprikt om te kijken of ik een eisprong heb gehad deze maand. Weet iemand van jullie ook of je dan te horen krijgt wanneer die was? @Dimmel: ziet er goed uit je kaartje toch? Heb je al gestest? Ik weet nog niet veel van kaartjes af maar volgens mij kan je al testen toch? @mimitje: ik had voordat ik met clomid begon ook hele onregelmatige cyclussen. tussen de 40 en 99! dagen. Ik heb toen provera gekregen om mijn ongi op te wekken en nu clomid. ik denk dat ik deze maand wel een mooie cyclus heb. Ik weet dus hoe vervelend het is om zo'n lange cyclus te hebben. Erg onzeker! Heb je wel altijd een eisprong? of heb je nog niet eerder getempt? Liefs Houda
@Aquilegia: Ik heb de laatste paar dagen last van waterig slijm, natte plek in mijn onderbroek, verder is het eigenlijk altijd hetzelfde. @Houda: dit is de eerste maand dat ik temperatuur, en ik heb al een zoontje, dus ik zal wel een eisprong hebben haha. Van hem was ik direct zwanger, gestopt met de pil en niet meer ongi geweest, dus geeneens tijd gehad om mijn cyclus bij te houden. Ik weet nog wel dat er, voordat ik aan de pil ging, altijd meer dan een maand tussen mijn ongi's zat.
@ aquilegia niet? o das iig mooi, ik dacht dat je dat dan zowiezo moest zien hihi nou ja dan heb ik dus nog een kans jij hebt ook een mooi kaartje! hopelijk blijft ie hoog en gaat ie nog verder omhoog! liefs marieke
Daantje, dikke knuffel meid! Houda, ik heb ook nog een keer zo'n dip gehad. (zie bij zwangerkaartjes), welke dag nu uiteindelijk de eisprong was weet ik niet, maar ik denk toch bij de eerste lage temp. Marieke, je hoeft geen dip te hebben hoor! Saar, hehe, nu weet je waar je aan toe bent! Mimitje, ik denk dat je goed geklust hebt ja, zo te zien is je eisprong geweest, nog even geduld en dan krijg je vast een kruis van FF. Sorry meiden, er is zoveel geschreven dat ik het niet meer kan onthouden
@wens3: ik heb het gezien ja van je kaartje! Wel een mooi kaartje hoor en natuurlijk een prachtig resultaat! Nou ja, ik zie ook bij de zwangerkaartje dat het allemaal niets hoef tte zgegen of je verschijnselen hebt of juist niet of je een dipje hebt opf juist niet, pffff wel onzeker allemaal! zit niets anders op dan afwachten helaas....
Hallo meiden, Wij zijn vandaag heerlijk een dagje weggeweest naar duitsland. Daar heerlijk ontbeten en daarna lekker ruim 10 km gewandeld en gezwommen met onze hond, het was echt super! Bij thuiskomst nog maar ff flink geklusd Hier mijn kaartje! Ik denk dat ik over een paar dagen mijn ei ga krijgen! Zo'n dip heb ik meestal 2 a 3 dagen voor mijn ei... dus wie weet... Monika, wat vreemd zo'n korte ongi? Is je temp nog hoog? Rensie, ik hoop dat je ei idd de komende dagen komt! Veel klussen meid! Wies, fijn dat de HSG mee viel! Je leest soms idd erg vervelende verhalen erover! Fijn dat alles goed was meid! Hopelijk is het nu ook snel raak zoals bij velen na een HSG! Pooltje, balen dat de ongi er toch is Hopelijk wordt de komendde ronde jullie ronde! Aly, jouw kaartje ziet er weer mooi uit. Hopelijk krijg je over een weekje een mooie positieve test! Karine, voor jou hoop ik ook over een weekje op een mooie positieve test! Hopes, hopelijk is het wat spotting bij een innesteling! Ik ga voor je duimen meid! Saar, balen dat ook bij jou de er zijn Hopelijk gaat het volgende ronde beter. Ik ga voor je duimen! Marieke1610, wauw meid wat een mooie stijging! Hopelijk blijft je temp zo dan ziet het er erg goed uit! Je hoeft geen dip te hebben hoor bij een innestling! Bengeltje86, misschien een dip voordat je ei komt? Als je temp morgen flink omhoog gaat zou je idd je ei kunnen hebben... Maar je hebt ook een redelijk lange cyclus, dus die kan ook nog wel ff op zich laten wachten... Houda, ik denk dat je misschien wel op dag 15 idd je ei hebt gehad. Als je temp op dag 18 klopt dan snep ik dat FF dag 18 aanhoud. Misschien krijg je een ander resultaat als je je slijm waarnemingen ook vermeld. Dimmel, meissie toch, ik kan me goed indenken dat je down bent Weer zo'n lange cyclus... Misschien is het toch verstandig om een bezoekje te brengen aan je huisarts? Wie weet kan je doorgestuurd worden naar een gyn? Je krijgt iig een dikke knuffel van mij! Mimitje, ik kan helaas nog geen eisprong in je kaartje ontdekken... hopelijk laat ie niet lang meer op zich wachten... Aquilegia, jij bent ook al weer een aardig eind in je cyclus! Ik ga ook heel hard voor je duimen dat het nu raak is!
aquilegia; blijf maar lekker stijgen, en hopelijk 1 dipje tussendoor! marieke; wat en mooi kaartje! je hoeft geen dip te hebben hè, bij velen gaat ie zoals ie nu bij jouw gaat. corina; ik hoop dat de medicijnen aangeslagen zijn. 2 jaar is inderdaad erg lang. succes bij het onderzoek, en hoop dat je snel zwanger bent! Goed van je mannetje dat ie gestopt is met roken, zal waarschijnlijk veel schelen. ik zit op dag 8, dus nog niet spannend. maar mijn schoonzusje is ook aan het tempen. ze heeft een temperatuur van 36.6. Ze heeft eergisteren een positieve ovulatietest gehad, maar nog steeds geen hogere temp. Vandaag was ie 0,1 hoger. Moet dat niet meer stijgen? Ik vond dat erg raar. misschien dat iemand van jullie dat weet. Ik had er geen antwoord op.
@Wies: De positieve ovulatietest moet bevestigd worden door een hogere temp. Als de temp niet stijgt, is het ei nog niet gesprongen. Ik zou dan doorklussen en door-ovu-testen. Soms is er al wel een LH-piek geweest, maar nog geen eisprong! Sommige vrouwen hebben 2 dagen achter elkaar een positieve ovutest. Of nog meer dagen. Sommige vrouwen stijgen maar 0,1 graad, maar meestal zie je toch een grotere stijging. Soms zie je ook een geleidelijke stijging, elke dag 0,1 graad erbij. Dat kan het ook nog zijn. Ze moet iig nog een paar daagjes geduld hebben.
hoi wieffie! lekker he zon dagje er tussenuit dat zou mooi zijn als je binnen nu en 2 dagen je ei hebt! duim voor je! liefs marieke
Hoi meiden, Ik zet mijn kaartje er ook nog eens op. Ik snap nog steeds niets van mijn kaartje misschien iemand van jullie. Mijn temperatuur stijgt wel, maar heel langzaam en mijn eisprong is niet af te lezen. Moet wel zeggen dat ik begin van juli erg verkouden was misschien dat daarom mijn temp zo hoog is, maar toch er is volgens mij nergens een eisprong te zien of wel? En mkijn cyclus is normaal ongeveer 30 dagen. En de 12de en 14de was ik al opgestaan voordat ik tempte en de 13de ben ik vergeten. En het slijm is maar net hoe je het interpreteert erg lastig allemaal. xxxxxx Joyce
o ja en dit weekend moet ik ook nog vroeg opstaan om te gaan werken. Vroeger als normaal dus nu kan ik helemaal niet goed meer temp aflezen ipv 7:00 meet ik dan al om 6:00 is dat heel erg?
hoihoi t zou kunnen zijn dat je op dag 15 je ei hebt gehad, als je de w op dag 15 eens eggwite maakt heb je dan geen kruis? ik heb normaal ook een vrij normale cyclus met niet echt uitspattingen maar ook deze maand is t bij mij allemaal wat langer, kreeg oppeens mn ei vrij laat...soms snap je er idd nix meer van! suc6! liefs marieke