valt wel mee, gelukkig! bij mij is fm trouwens maar 1 x hoor en niet 3 keer... wel maf dat onze gynnen zo verschillen! veel plezier in Rotjeknor!
1x maar? Men, ik moet 3 x komen, op dag 10, dag 19 en er tussen in. Meestal ook nog onder werktijd,maar dat is niet anders.. Gelukkig is het ziekenhuis maar 10 minuten van mn werk vandaan, maar de wachtkamer zit meestal erg vol en ik moet gemiddeld 3 kwartier wachten...
ik voel me altijd al schuldig als ik direct na schooltij wegmoet.... tijdens is echt uit den boze... maakt afspraken maken erg lastig!
Vraagje: Stijgt je temperatuur ook als je geen eisprong hebt gehad? En, Als je ei niet springt kun je dan toch eiwit hebben. Heb namelijk nog steeds geen kruis. Heb ook nog steeds een heel raar gevoel linksonder.
je kunt eiwit hebben zonder eisprong, zelfs meerdere keren in 1 cyclus. je temp kan wel stijgen zonder eisprong, maar meestal blijft hij dan niet consequent hoog... maar daalt na aantal dagen weer... op welke dag zit je nu?
Nee, dan stijgt-ie niet (langdurig). Daarom is een temperatuurstijging zo'n betrouwbare meting of je wel of niet geovuleerd hebt en wanneer. Maar niet ieder kaartje is ideaal... Dus het zegt niet altijd wat. Ja, je kunt wel eiwit-slijm hebben, maar geen ovulatie. Ik ben bang dat jouw kaartje verstoord wordt door je ziek-zijn. Het wil niet zeggen dat je niet geovuleerd hebt, al is het wel frustrerend dat het het duidelijker is.
Hierbij mijn kaartje, heb vandaag niet kunnen tempen... ben benieuwd hoe die er morgen uitziet! Fijn weekend verder allemaal!
Dank je wel Rensie en Aquilegia voor jullie antwoorden. Vind het gewoon zo raar dat ik weer zowat heel de maand pijn heb. Dacht eerst misschien is het wel iets anders. Maar als ik goed nadenk is de pijn ongeveer hetzelfde als vorige maand. Misschien is dat wel zo omdat ik afgelopen maand ziek ben geweest. Of gewoon omdat ik nog aan het ontpillen ben. Wat denken jullie volgende maand ovutesten proberen?
Hoe lang ben ben je gestopt met de pil, Mupkuh? Dat kan invloed hebben. En als je verhoging/koorts hebt, kan het je temperatuurpatroon verstoren. Je ovuleert dan wel, maar kunt het patroon niet ontdekken. Maar als je een keer of 3 cycli hebt waar je geen ovulatie uit kunt halen, kun je beter naar de huisarts gaan. Een gyn kan je dan verder helpen om eisprongen te krijgen (of je hebt gewoon geen standaardkaartje, maar dan stelt hij/zij vast dat je wel ovuleert, ondanks je gekke kaartje)
@ Aquilegia, ik ben pas 31 augustus gestopt met de pil, dit is dus pas ronde 3. Het zal waarschijnlijk dus nog ontpillen zijn. Ik ben wel vorige maand naar de HA geweest omdat ik zo'n ongelofelijke pijn hand. Deze maand is het te verdragen. Ik heb afgelopen maand omdat ik ziek was eigenlijk maar 1x koorts gehad.
@rensie, ja maar jij staat voor de klas, kan je moeilijk je klas alleen laten, toch? Ik heb collega's die het overnemen in de apotheek, maar ik voel me altijd bezwaard, vooral als het druk is of slechte bezetting.
@ Aquilegia, iig weer super bedankt voor je info. Ik hoop gewoon snel ongi te worden (of alsnog zwanger te zijn). Als ik ongi word kan ik weer fijn opnieuw beginnen volgende ronde. Hopelijk zonder ziek zijn.