ik denk dat m' eisprong later is gekomen als je het kaartje zo bekijkt, heb ik het slechtste senario voor genomen, m'n borsten nu werl echt auwwww
Hier mijn kaartje maar weer eens. 't Blijft afwachten, dus ik zal in de vakantie niet elke dag temperaturen. Vandaag werd ik toevallig om 7.30 uur wakker, toen heb ik het wel gedaan.
Ik bedoelde met 'hoe langer je slaapt, hoe hoger je temp' ook echt langer slapen. Dus bijv. een uurtje later naar bed gaan maar 2-3 uur langer slapen dan normaal. Ik doe dat normaal wel eens in het weekend, lekker 10 uur slapen. Nou, dan is je temp dus wel hoger dan normaal. Volgens mij daalt je temp eerst tijdens het slapen. Daarna gaat hij weer omhoog, naarmate je langer slaapt. Als ik een uur eerder opsta, is mijn temp lager dan normaal.
Hi Aquilegia, ja dat kan, dat verschilt idd ook wel per persoon volgens mij. Ik heb daar weer minder last van. Maar goed, we komen er wel met onze weetjes voor elkaar Je kaartje ziet er mooi uit, heb je er zelf een bepaald gevoel over? Mijn kaartje gaat nog steeds braafjes haha! Maar vind het enorm spannend. Word 's ochtends gewoon zenuwachtig wakker wat mijn temp doet, terwijl dat nergens voor nodig is aangezien ik nog een paar dagen heb te gaan, zucht Hoezo mezelf een beetje gek maken.
Ik meld me ook weer aan. Heb mijn eisprong gehad. http://img508.imageshack.us/img508/7446/cyclus10rd9.jpg
Nou hier mijn kaartje ik snap er werkelijk niks van Gaat erop lijken dat ik een langere cclus heb nog geen ei gehad volgens mn temp kaartje
Het lijkt er toch echt op dat ik mijn ei gehad heb. Terwijl ik vandaag ik het idee heb dat ik eggwhite afscheiding heb. Ik weet het allemaal ook niet meer. Ik blijf toch de komende dagen maar even temperaturen om te kijken of ie hoog blijft. Wat vinden jullie, sorry waarschijnlijk vraag ik het elke dag. Trouwens iedereen fijne feestdagen en een vruchtbaar 2008. xxx joyce
IkDus, kan best hoor in het begin! Danjo, ik denk dat ie er toch aan zit te komen, het hoeft niet altijd een dip te zijn. Jent, ik denk ook dat ie op dag 14 geweest is. Voor iedereen: Hele fijne feestdagen & een gezond en vooral ROND 2008!
Ik hop het toch mieke Vanavond nog maar een x druk aasn de klus dan Vanuit hier ook hele fijne kerstdagen
Jouw kaartje ziet er ook mooi uit, Mieke. Bij mij zegt 't nog niets. Ik kan mooie kaartjes hebben en toch ongi worden, zoals vorige maand... Of dat 't de dag van mijn menstruatie opeens daalt, terwijl het daarvoor voorbeeldig was. Ik hoop dat ik zwanger ben, maar ik heb er nog niet een bepaald gevoel over... Ik heb 't al zo vaak gedacht, dat 't raak was...
Tja dat is idd zo Aquilegia. Er gaan de mooiste kaartjes voorbij zonder zwanger te zijn. Ik voel ook niet echt iets alhoewel ik toch ook juist weer wel van alles voel. Dat maakt het juist zo dubbel allemaal. Het liefst zou ik morgen een test doen, helaas is dat natuurlijk veel te vroeg. Wel geeft FF aan dat ik een Triphasic Pattern heb. Dat heb ik nog niet eerder gehad. En dat is toch iets herkenbaars voor FF of zoiets? Ik durf gewoon niet te veel te hopen om een teleurstelling te voorkomen. Maar diep van binnen doe je het toch! ----- What is a triphasic chart pattern? Does it mean I am pregnant if I have a triphasic chart pattern? Do I have to have a triphasic chart to be pregnant? A triphasic chart shows three levels of temperatures: pre-ovulation, post-ovulation, and then a second rise around 7-10 days after ovulation. Some women with charts that show this pattern turn out to be pregnant. But many do not. Likewise, your chart does not need to show this kind of pattern for you to be pregnant. Whether or not you are pregnant, progesterone, the hormone responsible for raising your temperature after ovulation, generally peaks in the middle of your luteal phase and this can cause this kind of pattern whether or not you are pregnant. A triphasic chart can be promising, however, because progesterone levels generally increase after implantation (7-10 days past ovulation) in conception cycles, and sometimes this results in a triphasic pattern. If your chart shows a second significant thermal shift that begins 7-10 days past ovulation, Fertility Friend will indicate a triphasic pattern in the Pregnancy Monitor. A triphasic chart, however, is not a definite sign that you are or are not pregnant. It is just increasing your probability if you also have well-timed intercourse. Likewise, you can be pregnant and not have a triphasic pattern. Like all signs of possible implantation or pregnancy, you can really only speculate about it once a pregnancy has already been confirmed. For a detailed statistical study, please read FertilityFriend.com's Triphasic Pattern and Pregnancy report.
Een triphasic pattern! Spannend! Het kan inderdaad betekenen dat je zwanger bent, al hoeft dat dus niet. Maar ik kan me voorstellen dat je het heel spannend vindt. Wanneer ga je testen? Ik kan 2 januari pas testen. Ik dacht eerst dat het 1 januari kon en dan wilde ik het vervroegen naar 31 december, maar 2 dagen eerder testen, dat is misschien wel onzin.... Ik wens iedereen fijne kerstdagen en een vruchtbaar 2008!
Hallo allemaal, Ik kom me hier ook even aanmelden. Ik ben sinds halverwege deze cyclus aan het tempen. Ik dacht dat ik mijn ei op CD 14 had, maar FF heeft er CD16 uitgehaald. Ik ben benieuwd....Zie hier mijn kaartje. Groetjes en alvast hele fijne kerstdagen, Yule PS: Zico, bedankt voor de uitleg over tuning override.
In principe is 29 dec. mijn NOD maar het liefst test ik morgenochtend al! Jammer dat je nu niet op 31 dec. kunt testen was wel leuk geweest. Maar op 1 januari is ook super natuurlijk, dan zou het toch wel moeten kunnen. Of heb je hiervoor nooit eerder getest dan je NOD? Eigenlijk zou ik het liefst wachten tot de 31e. Niet tot 00.00 uur hoor. Want dan zijn hier allemaal vrienden. Maar leek me wel een mooi moment. Denk niet dat ik tot dan kan wachten. Tenzij een posi-test nog even opzich laat wachten
@Mieke: Bij mijn vorige zwangerschap (MK 5 wkn) testte ik 3 dagen voor NOD positief, maar toen voelde ik ook vanalles wat ik normaal niet voelde. Om te bepalen of ik alcohol zou gaan drinken of niet, heb ik toen getest en kreeg een streepje... Maar het liefst wacht ik tot NOD (15 dpo) of tot minstens 14 dpo.
@Yule: dag 15 of dag 17 zou ik zeggen. Aan je slijm te zien dag 15, qua temperatuur vind ik dag 17 weer waarschijnlijker.
Ja dat is een beetje onduidelijk he? Mijn lichaam zei 14 of 15 (qua slijm en zin in klussen en zo... ) en dat klopt ook wel met mijn normale cyclus (altijd ei rond dag 14 en ongi rond dag 28). Maar temp lijkt meer op CD17.... alleen hebben we na dag 14 niet meer geklust! Ik was er zo zeker van dat ik m'n ei toen gehad had (CD14) en we hadden het zo druk dat het er niet meer van kwam. Maar ja, wij zijn eigenlijk sowiezo beter in 'fun' klussen , zoals je in mijn kaartje kan zien...slechte timing