ik lees nog altijd graag mee hier... maar ik zie hier toch echt wel 2 streepjes hoor! Spannend, maar volgens mij ben je zwanger!
Bedankt voor je steun! Vooral als je dan nog geen alcohol mag drinken en niet te veel koffie... Het beïnvloedt je levensstijl zo dat je er dan wel mee bezig moet zijn.
@ aquilegia ja daarom! dan is t makkelijk gezegd er niet mee bezig te moeten zijn... dat vind ik zon stomme zin he! tuurlijk ben je er mee bezig dan! je kunt er MINDER mee bezig zijn maar als je t graag wilt dan ben je er altijd wel mee bezig...zeker als je dan ook nog eens geen koffie en alcohol mag! liefs marieke
ja tuurlijk heb ik getest..maar negatief, we zien wel of het nog wat word...ga me er maar niet op vastpinnen..valt het ook niet tegen..gewoon zondag nog maar een keer proberen...als ik niet ongi word natuurlijk..maar tot nu toe geen indicatie dat hij er aan zit tekomen..wel veel witte vloed..maar dat neem ik voor lief
Ja precies, hier net zo..wil er niet teveel meebezig zijn, maar bij alles wat je doet moet je toch nadenken...gisteren nog..hubbie had filet americain meegenomen..ben ik normaal gek op.....nee toch maar niet ..stel dat...of de vakantie volgend jaar...naar buitenland...of toch dichter bij ...moeten een nieuwe auto..wilde eigenlijk een kleinere auto kopen..maar stel dat...moet er toch een kinderwagen etc in kunnen...nou...ga zo maar door....op één of andere manier ben je er toch mee bezig.. soms meer dan me lief is hoor.....zeker als je nog geen zekerheid hebt....
Ik weet dat er nog niet veel zinnigs over te zeggen is, maar ik vind mijn temp wel aan de hoge kant? Terwijl ik nog niet geovuleerd heb, als ik uitga van een cyclus van 51 dagen, maar dat kan ook ineens anders zijn bij mij. FF zegt dat ik 25/9 ovuleer, dit staat niet in mijn grafiek, maar bij mijn gegevens? Weten jullie hoe dit kan? Want ik heb verder geen cyclus lengte ingevoerd ivm het onregelmatig zijn en lange lengte. Waar kan dit op gebaseerd zijn? Ik heb dit bovenste stukje even gekopieerd uit eerder bericht, ik hoop dat iemand me kan helpen... Spannend diaantje, wachten is zo moeilijk he?! Rensie, gefeliciteerd hoor, het is jullie gegund! Aquilegia, lastig hoor, maar kop op meid, veel sterkte. Mijn vriend wil dat ik stop met alcohol drinken en op mijn eten ga letten (geen franse kaas en rauw vlees). Maar we zitten in de 1e ronde en vind het zo'n onzin, ik ga er vanuit dat het nog wel een half jaar zeker kan duren, ivm mijn lange cyclus.
Diaantje,Proficiat meid! Saar,super kaartje,enne ik zie ook 2 streepjes.Dus ik hoop over een paar dagen goed nieuws van je te lezen! Bengeltje86,en hoe was het bij de gynaecoloog?Is het eitje gegroeid? Aquilegia,het is idd makkelijk gezegd om er niet mee bezig te zijn,maarre ik vind zelf alleen het feit dat je het graag wil en ook bezig bent met temperaturen,dan voorkom je niet dat je ermee bezig bent.Dat is toch heel normaal.Maar ja doktors hebben makkelijk praten! Hopelijk gaan jij en je vriend snel er even tussen uit,zodat jullie lekker kunnen relaxen,effe alle stress achter laten. Firstbaby,is het gelukt met je temperatuurkaartje? Bij mezelf vandaag niks byzonders,woensdag een positieve ovu test gehad,dus volop gekust,en nu maar weer afwachten! groeten Simone
Tessa1981,je kaartje zegt me niet veel,maarre wat je vriend zegt om nu al geen rauw vlees en franse kaas te eten,vind ik een beetje ver gaan. Je zit pas in de eerste ronde,wie weet hoe lang het duurt voordat je zwanger bent. Hoe weet je dat je een cyclys hebt van 51 dagen dit is toch je eerste ronde?Of heb ik het niet goed gelezen. Ik kan helaas uit je kaartje niet veel opmaken,dus kan je ook niet echt helpen.Sorry! groetne Simone
Thanks simone, ik was er al bang voor dat mijn gegevens gewoon nog niet toereikend zijn. Geduld is een schone zaak, maar wel lastig, want het duurt zo lang haha. Maarre, ik ben in nov '06 gestopt met de pil, wel met voorbehoudsmiddelen geklust. Nu zijn we dus gestopt met alle voorbehoedsmiddelen. Vandaar dat ik wel mijn cyclussen weet, of juist niet ivm onregelmatigheid.
Hey meiden Ben vandaag begonnen met tempen maar plaats m nog niet omdat er niet veel op staat Maar hoe is het met iedereen? Liefs Tijgertje23 ps ik heb eerst getempt en kreeg 37,1 maar heb ook nog met een ander getempt en kreeg 36,9 maar ben nog steeds ongi maar het is dan toch nog veel te hoog die temp
hoi saar ik zie ook een roze halve streep ik zou dan toch een andere testje doen en anders idd zondag testen.. helaas Symoen nee niet gegroeit het is wel bezig ma blijft ff hangen nou ik ben terug van de gyn helaas hij was net als woensdag 11 mm nu moet ik maandag terug de zaten 2 eitjes rechts ma 1 11mm en de ander te klein dus die zal waarschijnlijk niet door groeien. hopen jullie mee voor maandag?
Hoi Tessa, Ik vind eigenlijk dat je vriend gelijk heeft. Ik bedoel het kan in een keer raak zijn. En als je veel van dat soort producten eet is gewoon de kans groot dat het zich niet goed ontwikkeld. En jullie hebben er toch samen voor gekozen om nu echt daadwerkelijk een kind samen te krijgen en je moet er nu eenmaal wat voor over hebben. xxx Joyce
[quote="Tessa1981] Mijn vriend wil dat ik stop met alcohol drinken en op mijn eten ga letten (geen franse kaas en rauw vlees). Maar we zitten in de 1e ronde en vind het zo'n onzin, ik ga er vanuit dat het nog wel een half jaar zeker kan duren, ivm mijn lange cyclus.[/quote] Hé Tessa, alcohol (en roken!) zijn ook slecht voor het zaad, dus laat hem zelf maar stoppen met drinken (en evt. roken)! Rauwmelkse kaas en rauw vlees, daar hoef je echt pas mee te stoppen als je een posi test hebt hoor! De kans dat daar wat mis mee is, is zo klein. En het embryo heeft in het begin nog zo weinig bloedcontact... Zelfs verloskundigen zeggen dat je daar pas mee hoeft te stoppen als je echt zwanger bent. Voor roken en alcohol ligt dat anders. Dat beïnvloed op de één of andere manier ook je vruchtbaarheid en de kans op vroege miskramen. Daar kun je beter wel mee stoppen. Nou, ik drink wel tot aan de eisprong, hoor! Maar niet te veell, maximaal 2 glazen op een avond, en ook veel avonden niets. Het kan nog wel een jaar duren.... Ik vind je temp wel hoog. Weet je zeker dat je nog niet geovuleerd hebt? Ik zou denken van wel.
Klopt niet, Joyce, rauwmelkse kaas en rauw vlees zijn alleen schadelijk als bepaalde, heel zeldame bacteriën er in zitten (listeria en toxoplasmose). Die kans is heel klein, maar aanwezig. Dus 1 bacterie --> probleem. Geen bacterie --> niets aan de hand. Als je nog niet zwanger bent, kun je dat risico wel lopen. Ook omdat het embryo de eerste 2 weken nauwelijks bloedcontact heeft. Dus de kans dat je embryo besmet wordt met deze bacteriën is zeer klein totdat je overtijd bent en kunt testen.
denk dat je een verkeerde naam voor je hebt heb helaas geen goed nieuws waar ik felicitaties voor kan krijgen... liefs rensie
ik bemoei me er ook even mee. ik denk dat voordat je zwanger bent, vooral als je net begint, lekker van het leven moet genieten, het kan nog heel lang duren voordat je zwanger bent, hopen we niet natuurlijk anders word het allemaal veel te stres vol, die dagen verplicht klussen, dit en dat niet eten en dit en dat niet doen.
Bedankt voor jullie antwoorden. Omdat we nog niet zolang serieus bezig zijn, had ik me ook nog niet verdiept in het wat mag je wel en niet eten. Oke, ik weet hoe dat zit met zwangerschap, maar ervoor? Ik rook niet en drink nauwelijks. Als ik drink is het ongeveer één tot twee keer per maand. Ik zei idd ook meteen tegen mijn vriend dat hij dan ook niet meer moest drinken 'daar hebben we het nog wel over' was het antwoord. Hij drinkt in een week tijd 10 biertjes ofzo en daar ben ik nooit echt blij mee geweest. Aangezien zijn ouders fervente drinkers zijn... Aquilegia, tsja ik weet dus niet of ik al geovuleerd heb. Paar weken terug had ik wel eiwit achtig slijm, maar dat leek me echt te vroeg, dan had ik nu zo'n beetje moeten gaan menstrueren. Ik weet ook niet of de laatste 2 cyclussen zo kloppen, want ik had een hele rare menstruatie (voorlaatste). Veel bruine afscheiding en ieniemienie beetje bloed verlies, nauwelijk op te merken. Daarna wel weer een keer goed ongi geweest gelukkig. Ik weet het ook niet met die hoge temp. Ik hoop dat ik al zwanger ben en anders kom maar op met die ongi! Ben echt blij dat ik ben begonnen met tempen, geeft duidelijkheid. Bengeltje, jammer hoor, mijn duimen heb je voor maandag! @ rensie, sorrie ik bedoelde saar... Hopelijk houdt jij ook snel een positieve test vast!
Dat klopt Aquilegia, maar die bacterieen als je die eenmaal in je lijf hebt zijn die er niet 1,2,3 uit. En aangezien een vrucht er meer last van heeft als jij zelf kan het soms al te laat zijn voordat je het opmerkt. Dat zou ik toch kliever niet hebben. Maargoed het ieder szijn eigen keus. xxx joyce