Temperatuurkaartjes delen/vergelijken

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Angelmom1, 21 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    Dankje!
    Ik slaap ook niet dus wat dat betreft is mn temp mischien ook niet zo betrouwbaar. Vandaar dat ik al aantal maanden niet meer elke dag temp.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.002
    15.621
    113
    Nabij Utrecht
    Je slaapt niet?? Dus echt nooit? Dan zou ik nu gaan stoppen met tempen, want niet slapen geeft een onbetrouwbare temp.

3. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    Klopt helemaal. Loop dr al maanden mee naar de arts.
    Daarom dat tempen niet zoveel meer uitmaakt.
    Maar mijn autistisch brein zegt dan toch steeds doe nou maar.. en dan zie je niet wat je wilt zien en ben je meteen down ook al weet je wel dat het niet betrouwbaar meer is :roflmao:

4. SintPannenkoek

SintPannenkoek Actief lid

3 nov 2020
    220
    307
    63
    Vrouw
    Haha, ja! Weet je wat, ik voorspel ook een meisje goed?:p

Ingeltje vindt dit leuk.
  5. Minkx

Minkx Bekend lid

25 okt 2021
    926
    1.136
    93
    Vrouw
    Ik twijfel enorm of ik mijn eisprong heb gehad op CD15 of pas op CD17 :confused: Als ik kijk naar de afgelopen maanden dan is 36,5 graden voor mij geheel normaal vóór de eisprong. En normaal stijgt mijn temperatuur vrij vlot na de eisprong.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.002
    15.621
    113
    Nabij Utrecht
    Cd 17

Ingeltje vindt dit leuk.
  7. Jade1992dec

22 jun 2022
    5
    1
    3
    Vrouw
    Is jouw temperatuuur echt zo stabiel? Die van mij gaat van hoog naar laag en hoog haha

Bijgevoegde bestanden:

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.002
    15.621
    113
    Nabij Utrecht
    Temp je volgens de regels?

Rectaal.
    Elke ochtend op hetzelfde tijdstip (ook op vrije dagen).
    Direct na ontwaken, nog voor je je bed uitgaat.
    Na een nacht met evenveel slaapuren.
    Er 's-nachts niet uit gaan.

Nola26 vindt dit leuk.
  9. Nola26

Nola26 Fanatiek lid

15 jul 2020
    1.134
    1.010
    113
    Vrouw
    Ik ben niet heel actief, maar toevallig zag ik vandaag je melding!
    Blijkbaar wel toen:D heb even op mijn FF gekeken en hij was aardig stabiel elke maand, behalve als ik meer/minder uur had geslapen of andere tijden wakker werd. Ik zette altijd een wekker. Heb even 2 foto's bijgevoegd zo krijg je beter beeld, kon ook erg variëren hoor. Maar zoals je ziet dec. was ook best een wirwar en dat komt natuurlijk door de feestdagen periode:p

Bijgevoegde bestanden:

10. Irregulargirl

Irregulargirl Nieuw lid

1 mei 2022
    3
    0
    1
    Vrouw
    Ik durf mijn kaartje bijna niet te plaatsen, want het is nogal bizar geloof ik.
    Ik heb onregelmatige cyclussen waarvan ik er 2 over de 90 dagen heb gehad. Ik ben bijna een jaar geleden gestopt met de pil. Dit is de eerste keer dat ik mijn temperatuur heb bijgehouden. Met ovulatietesten nog nooit mijn piek gevonden, maar ook nooit de volle cyclus testen gedaan, omdat ik er met zulke lange cyclussen wel een beetje moedeloos van werd en de kosten dan wel hoog zouden worden;)

Ik heb een inwendige echo gehad en er is bloed geprikt. Het zag er allemaal goed uit en bloeduitslag was ook goed. Toch denkt de gynaecoloog wel dat er iets van een disbalans in hormonen is, ondanks dat dat er niet is uitgekomen. Ik wacht nu op een afspraak bij de fertiliteitskliniek. En dat wachten met deze cyclussen en dit temperatuurkaartje, maakt me nogal onzeker. De periode dat ik niet gemeten heb (de stippellijntjes), heb ik meerdere dagen rond de 39 graden koorts gehad. Verder rectaal gemeten en zoveel mogelijk op hetzelfde tijdstip. Soms werd ik wat eerder wakker en dan was mijn gemeten temperatuur op dat moment nagenoeg gelijk aan mijn temperatuur op de gebruikelijke meettijd.

Sorry voor de lange tekst. Hopelijk heeft iemand zin om dit te lezen;)
    Is er met dit haaientandpatroon überhaupt kans om op een natuurlijke manier zwanger te raken?

Bijgevoegde bestanden:

• 72320.jpg
      72320.jpg
      Bestandsgrootte:
      52,7 KB
      Weergaven:
      39
  11. annesmit

annesmit Actief lid

28 dec 2020
    381
    386
    63
    Vrouw
    Veluwe
    Ik ben ook begonnen te tempen vanaf de hysterscopie ivm miskraamrest (9juni). Heb dat dus even als CD1 geteld. FF heeft een kruis gezet op CD18, maar twijfel of het niet CD17 moet zijn. Heb namelijk zo’n 45 min eerder getempt omdat ik wakker werd (06:00 uur), rond 06:45 nog een keer getempt en toen was mijn temp 36,6C. Als ik die temp invoer, zet hij wel een kruis op CD17… iemand een idee welke temp ik het best kan aanhouden? Heb ook ovutesten gebruikt maar niet consequent. Premom ziet op CD16 (24/6) een piek, maar ik vind het niet per se een piek haha. Op CD17 (25/6) ook nog een vrij donkere LH test en smiley op de CB (op CD16 heb ik geen CB gedaan). Wat denken jullie?

Bijgevoegde bestanden:

12. Anar91

Anar91 Fanatiek lid

21 jul 2017
    1.848
    2.309
    113
    Vrouw
    Als ik zo naar je kaartje kijk, staat stippellijn goed op dag 18.
    Maar omdat je temp niet betrouwbaar is op dag 17 is het gissen.
    Zou voor save spelen en dag 18 houden als eisprong.:)

annesmit vindt dit leuk.
  13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.002
    15.621
    113
    Nabij Utrecht
    Hebben ze niet gechecked op pcos?
    Je kaartje wiebelt idd wel flink.
    Ik vermoed zelf dat je eisprong nog niet geweest is, maar ik hopp dat hij snel komt.
    Ga je wel elke avond op dezelfde tijd naar bed waardoor je dus evenveel slaapuren hebt?

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.002
    15.621
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zeg dag 18 je eisprong.
    Al zou je 36.6 hebben gemeten, zit dat alsnog rond je basaal :)

annesmit vindt dit leuk.
  15. annesmit

annesmit Actief lid

28 dec 2020
    381
    386
    63
    Vrouw
    Veluwe
    Dank je wel! Ja dat is waar inderdaad. Ik hoopte al op CD18 haha, voor mijn gevoel toch meer kans nu :p

16. Irregulargirl

Irregulargirl Nieuw lid

1 mei 2022
    3
    0
    1
    Vrouw
    Geen pcos geconstateerd met de echo en ook niet adhv bloedonderzoek. Door de weeks ga ik altijd tussen half 11 en 11 naar bed, maar ik slaap nooit meteen en in het weekend vaak wel na 12'en. Ik had niet bedacht dat er een kans is dat mijn eisprong nog niet geweest is. Dat is dan weer een beetje een domper.. Bedankt voor het meekijken in elk geval!

17. Jade1992dec

22 jun 2022
    5
    1
    3
    Vrouw
    Ja ik temperatur inderdaad rectaal en in het begin niet rond dezelfde tijd maar daarna wel. Ik ben wel vaak al een uur wakker voordat de wekker gaat. Ik verwachtte niet veel van mijn kaartje vanwege alle schommelingen, maar ik ben toch zwanger Ik zag het ook echt niet aankomen want de dag dat ik ongesteld moest worden kreeg ik krampen in mijn onderbuik. Precies hetzelfde als wanneer ik mijn menstruatie krijg. En mijn trnperatuurde daalde ineens weer flink.
    Ja inderdaad rectaal en in het begin niet rond dezelfde tijd maar na een paar dagen wel. Ik ben alleen vaak een uur eerder wakker en dan wacht ik toch tot de wekker gaat. Maar ik heb goed nieuws ik ben zwanger! Ik zag het echt helemaal niet aankomen vanwege de schommelingen en op de dag dat in ongesteld moest worden zakte mijn temperatuur weer een paar tienden en ik had krampen die precies leken op ongesteldheids krampen. Dit is mij eerste zwangerschap dus ik vind het wel spannend. Ik voel me nog niet anders dus ik hoop dat alles goed gaat.

Bijgevoegde bestanden:

Nola26 vindt dit leuk.
  18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.002
    15.621
    113
    Nabij Utrecht
    Wat fijn! Gefeliciteerd!
    Heb je ook een foto vs test?

19. Jade1992dec

22 jun 2022
    5
    1
    3
    Vrouw
    Dankjewel! Ik heb ook een foto. Geloof je mij niet?

Bijgevoegde bestanden:

20. Irregulargirl

Irregulargirl Nieuw lid

1 mei 2022
    3
    0
    1
    Vrouw
    FF heeft inmiddels de eisprong verplaatst. Ben bang dat hij het goed heeft. Natuurlijk was mijn vriend die week nauwelijks thuis

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina