temperatuurkaartjes (oud)

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Natasja, 3 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    sweewy - balen meid!!! wat heb je toch een mooie constante temp!!!!

2. Dreamy

Dreamy Actief lid

9 mei 2006
    489
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Neeltje: Wauw meid wat gaaf! Een zoon.. van harte meid!
    @ Jaycey: Succes met wachten op je ei
    @ Ooievaar: Balen meis dat de daling echt is ingezet. Succes in de volgende ronde
    @ Loeki : Spannend meis. Vind het nog steeds een super mooi kaartje. Ik blaas nog ff voor morgen PFFFFFFFFFFF.
    @ Meliske : Succes met wachten meid!
    @ Stientje : Kom op he stientje. Tis nou wel mooi geweest met al die pieken en dalen ;)
    @ Pientje : Balen hoor meis dat je net tijdens je vruchtbare dagen ziek bent geworden.
    @ Me2 : Zow hee mooie stijging meis. Houden zo!!
    @ Jetteke : Succes met wachten!
    @ Sweewy : Echt een super mooi kaartje!

Nou meiden ik denk toch dat mijn ei net als vorige maand op dag 16 ofzo gaat uitkomen had vanmorgen (cd 15) weer een lage temp van 36,22 Maar weer klussennnnnnnnnnnnn ;) ;)

3. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    sjonge sweewy,je hebt zo'n mooi kaartje,dacht echt dat daar wel een zwangerschap in zat!!
    Ik hoop het nog steeds voor je,zolang het niet in vol ornaat is doorgebroken.....succes nog met afwachten!!

4. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Verdorie! Ik had me aangemeld bij FF en ik was begonnen met een kaartje, maar ik kreeg het wachtwoord om opnieuw in te loggen maar niet. Ik heb ze dus geschreven, maar ik hoor maar steeds niets van ze terug. Gelukkig heb ik mijn temperatuur iedere ochtend ook in mijn agenda geschreven, dus ik ga toch maar het ruitjesschrift kopen waar ik vorige week nog over grapte.

5. sweewy

sweewy Lid

28 jul 2006
    41
    0
    0
    Noord-Holland
    Dreamy: Heel veel succes met het klussen vandaag en aankomende dagen! :D

Pientje: Zo'n mooi constant kaartje heb ik nog nooit gehad in al die 10 cyclussen, daarom had ik deze keer wel een beetje hoop op een evt. zwangerschap.

Nu is het idd afwachten of het doorzet tot menstruatie, ik hoop het niet!
    Afwachten maar..

Heb wel 2 weken geleden met manlief erover gehad, dat als ik de volgende cyclus ook ongesteld ga worden. Dat ik dan naar de huisarts ga ivm doorverwijzing naar gyn. ik wil dan toch wel weten wat evt de oorzaak kan zijn waarom ik nog niet zwanger ben geraakt.

Liefs Sweewy.

Ps je horen nog van me zsm

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou Sweewy, we zitten echt in hetzelfde schuitje geloof ik, ik dus ook 36.7 vanmorgen om 6 uur en 36.8 om 7.25 uur, misschien was het om 9.30 uur bij mij ook wel 39.9 geweest. Ik duim voor je hoor meid, zet hem op.

7. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ik word trouwens altijd wakker voordat de wekker gaat.....dus dan temp ik maar.
    Heel vervelend,hebben jullie dat ook?
    Tempen jullie dan ook meteen.

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, als ik wakker wordt temp ik, als ik daarna in slaap val temp ik gewoon nog een keer als ik later wakker wordt. Als het niet veel verschil maakt neem ik de laatste van de twee, maar is er een groot verschil dan houd ik de eerste temp aan. Zo temp ik vaak om 6.15 en 7.15 uur en dat is er maar 0,1 graad verschil.

9. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    oja dat kan ook.
    ik temp meestal 1 keer omdat ik me dan gek ga maken en de hele tijd ga afvragen welke temp ik nou moet nemen hihihi
    hmm ik ga maar ff stofzuigen en dweilen,aangezien ik ziek ben geweest,is dat zaterdag weer voor het laatst geweest.....hard nodig dus!!! En zit alweer te lang achter de pc.....

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oh, wat ben ik moe zeg, kan zo weer mijn bed in kruipen en verder slapen. Moet nu toch wachten tot de grondverf van de trap goed droog is (3 uur), dus heb even niets te doen...nou ja niets waar ik zin in heb. de :evil: blijft vandaag nog weg (komt altijd na mijn grote boodschap 's morgens). Buikpijn houdt wel aan en de pijn in mijn rug ook. Oh, ik wíl helemaal geen hoop krijgen, maar mijn temp van vanmorgen sluit nog niets uit...ben zo moe...zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...

*Loeki is op haar toetsenbord in slaap gevallen*

11. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Neeltje, leuk hoor nog een mannetje!!

Ooievaar , :cry: heel veel succes in de volgende ronde

Meliske, ei is idd geweest, nou hoog blijven he!

Stientje, die thermometer van mij, heeft geholpen joehoe!!!

Pientje, gewoon even vergeten die temperaturen, gelukkig bepaald het kaartje ook niet ofdat je zwanger bent of niet he! dus alles kan nog hoor

Me2, mooie stijging na een dip! (innesteling??)

Sweewy, mooie temp nog,maar dat bruin, hopelijk betekend het bij jou iets anders dan bij de meeste van ons, ik duim nog voor je

Loeki, welterusten en droom je temp toch maar weer omhoog!

De mijne weer:

Wat gaat het toch snel he, vorige week nog vertellen dat ongi er weer aankwam en nou al weer op voor het kruis volgende week.
    Wel met een ontzettend constant kaartje nog steeds.

Groetjes Monique

12. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Hoi dames, nou het wordt hier weer spannend voor sommige dames.
    Er was weer veel door te lezen en ik kon niet alles onthouden hoor!!

Ik temp deze maand niet echt, alleen nu even want ik wil wel graag weten wanneer mij ei springt ;)
    Vandaag vergeten maar ik denk zelf dat morgen of overmorgen mijn eisprong is.
    Ik ben heel erg dizzy weer, en dat had ik de vorige cyclus ook.
    Morgen nog maar tempen en dan maar weer zien.
    Ik ga dit weekend weg dus dan moeten we voor de zekerheid nog maar ff klussen zaterdagochtend ;) , en bij thuiskomst ook nog maar even..

13. patrien

patrien Niet meer actief

Aangezien ik niet zo goed ben in engels, onder aan mijn tempkaartje kreeg ik vandaag deze tekst:
    If an egg is fertilized, the corpus luteum's life will be extended by the presence of the pregnancy hormone (hcG). The corpus luteum will then continue to produce progesterone and the development of the endometrium will continue. As the pregnancy progresses, hormone production will be taken over by the placenta. If you are not pregnant, (it's too early to tell if you are) your temperature will stay elevated for 10-16 days after ovulation, until the corpus luteum regresses. At this time, progesterone levels drop dramatically and you get your period. Temperatures normally drop at this time as well, though it is not unusual to have erratic or high temperatures during your period. If you are pregnant, then your temperature will stay elevated and the corpus luteum will continue to produce progesterone. If there is no pregnancy, the corpus luteum will die, progesterone levels will fall and a new cycle will begin. If you are pregnant, then the life of the corpus luteum will be extended.

kan iemand mij vertellen wat dit betekend

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik kreeg dezelfde tekst toontje.

Het corpus lutheum produceert na je eisprong hormonen om de innesteling mogelijk te maken, deze hormonen zorgen voor je temp stijging, als je eitje bevrucht wordt en het eitje zich ingenesteld heeft blijft het corpus lutheum in tact en produceert dus de hormonen, als het eitje niet bevrucht wordt of het zich niet (goed) innesteld sterft het corpus lutheum af en wordt je ongi.

Zo om een lang verhaal kort te maken...

15. patrien

patrien Niet meer actief

dank je loeki2 ik dacht dat dit een slecht bericht was maar het kan dus nog alle kanten op als ik het goed begrijp

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Het is algemene informatie, niets om je zorgen over te maken.

17. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    dat heb ik ook hoor belle
    gewoon op een ruitjes blaadje bijgehouden

liefs samantha

18. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    hier is mijn kaartje

eindelijk een rechte lijn vanplaats
    weer een piek naar boven

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hé samantha, je mocht mijn thermometer pas hebben als ik er mee klaar was ;)

20. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Sweewy: ik vind het nog steeds een mooi kaartje hoor! Zou je niet eens testen?

Deel Deze Pagina