temperatuurkaartjes (oud)

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Natasja, 3 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Hoera ook hier een ei! En een blauw kruis???

Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest. De gyn. Is me 100% meegevallen. Hij was erg gecharmeerd van de kaartjes: "en nog wel in kleur...." :)
    Nu eerst bloed (hormoon) onderzoek plus spermaonderzoek. Dus ook hier mag er een met een potje aan de gang.
    Tja bloedonderzoek is bij mij een drama, ik raak helemaal in paniek. Was pas met een vriendin bij het lab. Ze moest urine inleveren en ik ging haast van mijn stokje.
    De gyn reageerde erg prettig. Ik moet dat bloedonderzoek een van de eerste drie dagen van mijn ongi doen. Ik kan dan bellen met de afdeling en die nemen er de tijd voor. Dit met behulp van wat kalmeringstabletjes... :( Dus het nummer op de poli ben ik niet meer. Daar begint het drama meestal al. Eer dat ik aan de beurt ben ben ik zo gestresst dat dit al einde verhaal is.

We gaan ervoor. Zijn reactie op de problemen met bloedprikken zou het verdere verloop van onderzoek kunnen laten staan of laten vallen. Wat voor ons dus einde oefening zou zijn en dus een definitief afscheid van de kinderwens.

Gelukkig....we mogen nog even verder dromen..... \:D/

2. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    @Ingiemoppie, ik denk dat jij wel degelijk een vroeg eitje hebt gehad, maar door de stijging ervoor krijg je nog geen kruis van FF.
    Dat geeft een beetje een vertekent beeld denk ik...
    Maar aan het klussen zal het niet liggen he meis.... ;)

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Eens even proberen..eens moet de eerste keer zijn!

Dit is mijn beginnende kaartje, ik doe m'n best... :(
    Beetje klein misschien...
    Er valt nog niets te zien,maar ik heb wel een paar vraagjes.
    Hij loopt maar t/m 16 dg, maar m'n cyclus is ongeveer 25 dg..moet ik daar iets voor instellen?
    Ik zie bij anderen BD staan en OPK?? dat staat er bij mij niet, waar staat dat voor?
    Jullie hebben het steeds over een X (kruis) wat je 'krijgt' als FF denkt dat je ei geweest is (zeg ik het goed?)
    Komt dat automatisch dat X of moet ik daar iets voor instellen.
    Bij Ovulation Day staat: Not Detected !?

Hoop niet dat jullie m'n vragen erg vinden :oops:

Liefs, Mirre

4. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    @ Katootje ...ik ben blij dat het gesprek e.d goed is verlopen bij de Gyn.
    misschien hebben ze bij bloedafname wel een oplossing als je zo angstig bent ...anyway ik duim voor je meid ...je hebt iig al een kruis :D knuf asjuh

5. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Wat is jouw normale cyclus?
    Het valt me wel op dat je temp zo wisselt. Meet je het wel op dezelfde tijdstip? Is je thermometer wel goed?
    Ga vanaond in ieder geval klussen, door klussen totdat de kruis in je grafiek komt.

Succes

6. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Hoi Mirre,
    Het is niet erg dat je cyclus tot dag 16, FF past dit zelf aan.
    BD is babydancing, dwz klussen, dat kan je in de tabblad bij chart aangeven: PM voor na 12. 00 uur en am voor na 24.00 uur
    en X al sje PM en AM hebt gedaan en XX als je meerdere malen hebt gedaan, 3 keer of meer.
    OPK is een ovulatietest, die moet je aanschaffen en daarmee kan je piek LH testen. Deze piek heb je ongeveer 20-48 uur voor je eisprong. Dus dan moet je zeker klussen. Als hij pos. is zet je een plus in de tab TEST.

De begeerder rode kruis zet FF voor, als jij je chart maar goed bij houdt.

Succes

7. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0

Diet vond ik op website van FF:

Crosshair:
    The crosshairs may be one of two different colors: When it is red it indicates an ovulation detected automatically based on your data or set by one of our guides. When it is blue, it indicates a manual override by the user.

Kennelijk heb je later iets aangepast in je grafiek.

8. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @mieltje
    Dank je wel.
    Ovulatie-testen gebruik ik al (vorige cyclus ook gedaan) en deze ook weer van plan.

9. lot

lot Actief lid

21 feb 2006
    401
    0
    0
    grafisch ontwerper eigen bedrijf
    Brabant
    Verdorie natas..

10. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Hihi Sandra, nee aan het klussen ligt het niet :oops:
    Net als jij nog steeds superverliefd op hubby..... Maar ik probeer straks nog even een temp bij morgen in te vullen (als voorbeeld). Kijken of dan eventueel het kruisje komt.......

@katootje.... gelukkig dat het gesprek goed was.

@Mieltje... Ja, het wisselt nogal. Bij de vorige maand ook, precies op dezelfde dagen t/m dag 10. Daarna ziet dit kaartje er rustiger uit. Ik temp elke ochtend om 07.15. Mijn normale cyclus ligt rond de 27 dagen (heb 1 x 28, 1x27 dagen gehad). Bedankt voor de tip. Vanavond toch nog maar even lekker klussen (vinden we helemaaaaal niet erg. gniffel).

@ Mieltjes... goede uitleg over ff voor Mirre :D

11. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Hey Lot,

Met die tekst in jouw banner ga ik ook heeeel hard voor je duimen. :salut:

12. lot

lot Actief lid

21 feb 2006
    401
    0
    0
    grafisch ontwerper eigen bedrijf
    Brabant
    Dank je wel!
    Moet toch eerlijk bekennen dat mijn gevoel nu al weer een beetje negatief is..
    Probeer er nu nog niet te veel mee bezig te zijn. Ik heb een nieuwe baan en dat geeft wel een beetje afleiding eerlijk gezegt. Al is het maar een beetje, haha. Jij veel plezier vandaag!

13. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Hoi meiden

ME2: helaas kunnen we niet in de vakantie al beginnen. Als mijn telling een beetje uitkomt wordt ik zondag of maandag midden in de vakantie ongesteld. Dan zijn we dus na 7 dgn pas thuis met de eventuele mogelijkheid om naar de gyneacoloog te stappen en op te starten met de hormonen. dus helaas moeten we dan afwachten totdat ik hopelijk eind oktober weer ongi wordt..........

Enne, alleen ik ga de poging doen zwanger te worden, me vriendinnetje ziet dat namelijk helemaal niet zitten :)

Twinny

14. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Hoi Meiden,

Ik leef nog hoor :)
    Gewoon mega druk, vakantie afgelopen en weer aan het werk.
    En af en toe hier binnen gewipt, maar niet gereageerd.

Ik zie dat ik alleen maar meiden moet troosten, dat is niet de bedoeling!!
    Zorg er allemaal eens even voor dat de pagina met zwangerschapskaartjes helemaal vol komt!!!

Van mij nog geen kaartje, moet eerlijk gezegd alles nog invullen op FF.
    Compleet niet mee bezig deze maand, omdat wij ons er al op in hebben gesteld dat het Gyn gaat worden.
    Ik zie dadelijk aan mijn banner onderin, waar ik ergens uithang in cyclus.

Veel plezier en succes allemaal

Groetjes Monique

15. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    @Katootje, wat fijn dat het gesprek zo goed ging!!!! En wat goed dat ie zo reageerde op het bloedprik-gebeuren...
    Ben benieuwd en ik duim voor je...

@Ingiemoppie,..ik probeerde net ook twee dagen verder in te vullen bij FF maar hij sloeg ze niet op? :confused:
    Dat heb ik al eens eerder gehad en toen stond het er de volgende dag wel.....very weird...maar we wachten het maar weer af. ;)

16. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    @Ingiemoppie,..ik probeerde net ook twee dagen verder in te vullen bij FF maar hij sloeg ze niet op? :confused:
    Dat heb ik al eens eerder gehad en toen stond het er de volgende dag wel.....very weird...maar we wachten het maar weer af. ;)[/quote]

Je hebt dacht ik een dag niet ingevuld vlak voor je ei. Ik heb dat ook eens gehad (vakantie), hij gaf aan te weinig gegevens te hebben en nada....

17. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland

18. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    @Kato, jammer dat je zo ver weg woont, anders was ik met je mee gegaan!!! :)
    En ff over FF, toen ik gister vooruit in ging vullen om te kijken of ik dan een ei zou hebben....toen deed ie het wel?

19. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ow, hij doet het alweer....tis vast erg druk op FF met al die dames op zoek naar hun ei... :)

20. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    @Sandra. De waarde die je ingaf -dus in het vooruit- is dat dezelfde als wat het nu uiteindelijk is. Ik ben deze ronde ook een beetje in het vooruit aan ghet goochelen geweest en daardoor is mijn ei verzet van Zondag naar Maandag, naar niets (???) en nu weer naar Zondag.
    Dus met andere waarden dan ik fictief had ingegeven....try!

Deel Deze Pagina