temperatuurkaartjes (oud)

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Natasja, Jun 3, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Bij mij voelt het nu rustiger omdat ik het gevoel heb dat mijn cyclus eindelijk op orde is. Normale ongi en nu dus een heel duidelijk ei... :D

2. Katootje

Katootje Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,909
    0
    0
    Gelderland
    Ik denk dat het rustiger worden bij mij ook een samenloop van omstandigheden is.
    De ovutestjes dragen hun steentje ook bij. We zijn er nu op tijd bij. Waardoor we ook meer rust krijgen. Het "moeten" is weer mogen.

@ Sandra..het was toch een leuk weekend zo? Ik kan me herinneren dat je deze zomer alle ventilatoren aan sleepte omdat het zo nodig moest! ;)

@Elvira...je geeft het nu ook een stukje uit handen. Er wordt meegedacht. Ik voel me er nu minder alleen is, voelde me vaak zo machteloos. Er gaat nu tenminste iets gebeuren...met wel of geen resultaat dan.

3. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ohhhh jaaaaaaaaaa....als ik er nog aan denk....pppfff...... :rolleyes:
    Nee, dan was dit much, much better.... :)

4. Jebentwelkom

Jebentwelkom Actief lid

Aug 11, 2006
    108
    0
    0
    Hé Zanoni, ik ben ook vandaag ongi geworden en mijn nieuwe NOD is ook 30 september.

Ik ben nu bezig op FF, maar best ingewikkeld zeg! Mijn engels is niet al te best, maar vertaalsite erbij... kom ik best een eind. Ik ga zo eens proberen of ik het ook hier kan plaatsen. Al is er nog niets te zien uiteraard... Maar is er trouwens nergens een nederlandse uitleg van FF? Ik neus al een tijdje hier dus heb al wel wat dingen gelezen... Maar het is lastig nazoeken in een topic van een paar 100 pagina's ;)

5. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,868
    0
    0
    mijn kaartje ;)

Zoals ik al dacht...ik heb om 6 uur mijn temp genomen en toen ik daarna terug te bed ging ook even om te kijken. Toen was ie 36,9 dus met de tijd heeft t dalen niks te maken gehad...Het is gewoon afgelopen ronde.

Wel fijn dat het al een paar dagen voor mijn NOD gaat zakken...ik zie er genoeg waarbij dat op de nod dag of zelfs erna is...

Ik heb de baaldag al gehad toen ik ineens geen enekel klacht meer had dus nu ben er gewoon heel rustig onder...

Manlief heeft de al 2 keer gevraagd waaneer ik de nieuwe vruchtbare week zal hebben, de vakantie geraakt om en dus hebben we misschiehn kans dat ie deze keer thuis is...als is t maar 1 dag...en misschien is mijn eitje deze keer wel later...zoals ie normaal op vrijdag was..dan had ik vruchtbaar slijm....Laten we het hopen!

@zanoni...ships balen meiske! Ik blij ook in sept mijn volgende nod komt dan 30 sept en deze morgen.
    @kimkivits...ik zou ook nog een testje doen en welkom bij ons temp groepje!
    @sandraK...Veel geduld op het bankie meiske!

@alle afwachters ook veel geduld en duimen draaien hier hoor!

Ik ga zo een heerlijk broodje filet american eten! :)

6. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Ik meen dat ik bij temperatuurkaartjes nieuw een kleine samengevatte uitleg van de ff site heb gemaakt. Ik zal even kijken op welke pagina. Ogenblikje

7. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    We komen weer boven het prikkeldraad... maar goed, deze ronde is voorbij.

@ Ninetje... hou nog even vertrouwen... zolang er nog geen :evil: zijn...

8. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

Jun 6, 2006
    1,304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    He meiden,

ik heb even een vraagje... ik ben ook begonnen met tempen en nu kreeg vandaag een stippelrood kruis...Wat kan de reden zijn dat die gestippeld is? Ik kan het niet terug vinden op de site bij hun?

was vandaag wel pas 3e dag na een tempdaling die verhoogd was??

Ik ga proberen hem zo te plaatsen ben niet zo technisch!

ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen?

Liefs nina

9. Female

Female Niet meer actief

he wat balen zeg voor de meiden die weer deze kant op zijn gekomen..... maargoed, sept is al met een héle grote groep, dus daar komen we met z'n allen vast en zeker uit!!

iedereen véééél succes & geluk in sept!!!

10. Ingiemoppie

@Jebentwelkom: het was zelfs in deze rubriek maar ergens bij een pagina in de 270. Hier komt een kopietje. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Waarschijnlijk heb je het grootste gedeelte al zelf uitgevonden :oops: :

Bij enter data geef je je datum in van de dag dat je wilt beginnen.
    Bij Temperature vul je je temperatuur in (bv. 36,1)
    Bij Time vul je de tijd in
    Bij cervical fluid vul je in of je slijm droog, kleverig, cremig, waterig of eiwittig is.
    Bij Menses/Spotting geef je aan of je ongi bent (en hoe erg, dus 'gespot', licht, medium of heel erg)
    Bij Intercourses/Insemination kan je aangeven wanneer en hoeveel keer je hebt geklust.

De rubriek ovulation tests snap ik zelf ook niet
    In de rubriek Cervix kan je aangeven hoe je baarmoedermond aanvoelt.
    In de rubrieken daaronder kan je aangeven hoe je je voelt.

Dan klik je op save en voilá je eerste dag is getemperd.

Wil je je kaartje zien: Ga dan naar analysis en klik op review charts. Dan zoek je je kaart van de cyclus uit en voilá je kaartje is zichtbaar. Deze kan je nu opslaan en hier plaatsten.

He bah Ninetje...... klinkt niet leuk. Ik hoop alsnog dat de temp weer stijgt.... En anders inderdaad een hoopvolle nieuwe maand. Leuk dat je man alweer naar de volgende vruchtbare periode vraagt. Hij is er ook mee bezig....

Oha Josien, misschien toch innesteling geweest?

11. Ingiemoppie

Dit is wat FF erover zeg:
    Crosshair:
    The crosshairs may be one of two different colors: When it is red it indicates an ovulation detected automatically based on your data or set by one of our guides. When it is blue, it indicates a manual override by the user.
    A dashed crosshair means that your fertility signs are somehow in conflict. Look below the chart in the ovulation detector section for details. The horizontal line is called the coverline. The vertical line marks the day of ovulation.
    Oftewel vertaling:
    De kruisen kunnen 2 verschillende kleuren hebben. Als het rood is, geeft het je ovulatie aan, die automatisch gevonden is aan de hand van de door jou ingegeven data of die door een van de FF gidsen gehanteerd wordt. Als het blauw is, geeft het aan, dat je zelf het kruis manuell bij je eisprong hebt neergezet. (oftewel handmatige invoer door gebruiker).
    Een gestippeld/gestreepd kruis betekend dat er niet genoeg gegevens in het verleden zijn om daaruit een eisprong te kunnen berekenen (of dat de invoer van je data niet overeenkomt). Verderop in de "ovulation detector" kan je naar de details kijken. De horizontale lijn is de hoofdlijn, de verticale lijn markeert de dag van je ovulatie.

pffff. Ik hoop dat je hier iets aan hebt?

12. Jebentwelkom

Jebentwelkom Actief lid

Aug 11, 2006
    108
    0
    0

Zoiets? Hij was eerst een beetje te groot, heb hem nu wat kleiner gemaakt.

Bedankt Ingiemoppie! Ik had al wel wat dingen uitgevonden ja, maar nog niet alles. Je moet toch ook ergens invullen wanneer je geklust hebt? En sommige vullen foliumzuur ergens in... Het is nog even puzzelen maar we komen er wel. En nu maar hopen op mooie tempjes...

13. Ingiemoppie

Wanneer je geklust hebt geef je aan bij intercourses/insemniation.
    Je kiest hier voor
    n/a (not applicable): niet aangegeven
    am: voor klussen voormiddags
    pm: voor klussen namiddags (en 's avonds)
    both: als je meerdere keren op een dag klust
    no: als je niet geklust hebt
    IUI en IVF: in het geval je deze hebt ondergaan.

Foliumzuur moet je zelf ingeven. Je gaat hiervoor naar de allerlaatste rubriek: CUSTOM DATA en druk op add/edit checkboxes.
    Dan typ je in, wat je wilt (hier dus foliumzuur) en dan op finished. Voila er is een hokje gemaakt, waar je elke dag op kunt klikken.

14. Jebentwelkom

Jebentwelkom Actief lid

Aug 11, 2006
    108
    0
    0
    Super bedankt voor de uitleg! Hier kom ik al een heel eind mee. Voorlopig is er nog niet veel te zien op m'n kaartje, maarja.

Nogmaals BEDANKT!

15. Ingiemoppie

You're welcome :D

16. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

Jun 6, 2006
    1,304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Onwijs bedankt voor de uitleg dan denk ik dat het komt doordat dit mijn eerste kaarte is dat ze geen geschiedenis van mij hebben...

Misschien kan iemand me nog helpen ik probeer het kaartje hier te plaatsen via die site image maar nu krijg ik melding dat ik niet het juiste document gebruik die mag?? Ik heb een print screen gemaakt van het grafiekje en in een word document geplakt en opgeslagen en dat bestand blader ik erbij en dan krijg ik die melding??? Weet iemand wat ik fout doe????

Kus

17. Mickey06

Mickey06 Actief lid

Aug 2, 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    @ NinaVI: Je kunt het beste doen wat op pagina 1 staat van dit topic...Is heel makkelijk.

18. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Meiden misschien een goed plan om weer een nieuwe te starten?
    Als jullie het ok vinden maak ik van de week weer een nieuwe inc uitleg enz.

Balen voor de ongi dames, Ninetje :cry: , Zanoni en jebentwelkom..
    Voor de rest blaas ik nog braaf..

ff updateje van deze muts: Nog steeds niet ongesteld.... :confused: rood van woensdag was 1 malig..gister was het roze en vandaag weinig tot geen bruin.. zit inmiddels op dag 34 :confused: dat is wel lang hoor voor mij.
    afwachten maar weer..

19. Ingiemoppie

Vind het een goed idee Natasj om deze rubriek nieuw te starten.

Ennuh, ben blij dat je er weer bent. :D :oops:

Wel raar, dat het niet echt wil doorkomen bij jou??? Heb je over bezoek bij ha nagedacht?

Dikke knuf

20. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja ik ga bellen zodra het door is.. alleen laat dat al dagen op zicht wachten hihihihi :oops:

Share This Page