Temperatuurkaartjes PCOS

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door tummetje, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ september: ik hoop dat je vrij bent. Heel veel sterkte met verwerken.

2. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @September: Ik hoop voor je dat alles schoon is... dan kun je snel aan de gang voor de volgende ronde.... En houd ik je hoofd: Je kunt zwanger worden!!! dat is het belangrijkste... Vaak zie je ook dat iemand na een miskraam extra vrucht baar is... Ik weet dat deze opbeurende woorden het verdriet niet kunnen verminderen... dikke knuf..

@Zethu: Joepie.... Ongi... spannend.... succes met de clomid... wel jammer dat je deze ronde de HSG niet krijgt... maar volgende ronde is ook goed ... toch??

@Moon: haha af en toe zondigen mag jij wel....

@Hier: Ik had verwacht dat deze cyclus misschien nog weer wat langer zou duren... sinds ik met clomid gestart ben is mijn cyclus elke keer 2 dagen langer....
    - Ronde 1: 29 dagen
    - Ronde 2: 31 dagen
    - Ronde 3: 33 dagen
    En dan nu ronde 4... ik had dus 35 dagen berekend...
    Maar na het avond eten dacht ik.... "volgens mij komt mijn ei eraan" dus ik toch maar een ovu testje doen.... en ja hoor... kei positief... hihi...
    dus mijn mannetje gisteravond maar even verleid...
    vandaag de hele dag nog eipijn... dus vanavond nog maar een keertje klussen....
    SPANNEND!!!

3. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Hoi meiden,

Mag ik me hierbij voegen? Ik heb PCOS en heb eindelijk deze ronde een goede eisprong gehad met 100 mg Clomid. Ben nu aan het afwachten.. Heb (heel dom, want te vroeg) gisteren een test gedaan en die was negatief... En ik ben nu erg bang om omgesteld te worden omdat ik inene een mega temp dip heb :(

Wat ik wel gek vind: ik heb een paar maanden terug 1 keer een natuurlijke eisprong gehad, alleen toen kreeg ik op 8 dpo al spotting, en bij 11 dpo echt bloedverlies. Ik zit nu op 11 dpo ongeveer en heb nog geen spotting of bloedverlies..

Mijn gyn. gaf laatst toevallig aan dat de LF met Clomid juist wat korter kan worden. Klopt dat?

4. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    Welkom Dazwa,
    Spannend hoor... wel fijn dat je een goede eisprong hebt gehad...
    Maar ik kan je vraag niet echt beantwoorden... Ik dacht juist dat clomid kon zorgen voor een langere LF (zal ik wel fout hebben)

Te vroeg testen probeer ik ook te vermijden... dat geeft alleen maar extra teleurstellingen... ach ja... het is en blijft spannend.. dus ik kan het ook niet altijd bijhouden..

5. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ zethu

Yeah! hebben ze toch naar me geluisterd ;)
    Fijn hoor!

@ september

Eerlijk gezegd ben ik een beetje bang.
    Nu jij zo met je 2ling en dan komt het toch wel weer een beetje boven van de eerste 3 ukkies.
    En dan ben ik toch ook wel weer een klein beetje bang dat ineens het hartje gestopt is.
    Maar probeer positief te blijven denken ;)
    Verder gaat het goed hoor.
    De ene dag voel ik me beter dan de andere.
    Kom nergens aan toe maar ja hopelijk is het na 12 weken wat minder die misselijkheid.
    Britt loopt me ook al telkens na te doen als ik moet kokhalzen hihi.

Hoop voor je dat alles schoon is meis.
    Moet je anders een curretage?
    Heb je het al een beetje een plekje gegeven?

@ lauw

Veel plezier vanavond :D:p

@ dazwa

Welkom!

6. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ lauw: nee is niet erg. Ik verwacht toch niets van 50 mg. Ik heb mijn pijlen op de 100 gericht. Dus dat zou helemaal mooi zijn.

@ zondigen: Ik vond dat ik ook eens mocht, heb me een lekkere bonbonblock gekocht. mmmmmmmmmm

Vraagje over Clomid: Klopt het dat je door Clomid je ei harder en anders voelt?
    En op welk tijdstip nemen jullie het altijd?

@ dazwa: welkom. Ik heb eens naar je kaartje zitten kijken. Dat is een verontrustende tempdaling zeg. En enne een negatest? balen. Maar dat is nou precies de reden waarom ikniet voor mijn NOD test.
    Als ik niet zo'n angst had gehad voor negatesten had ik van de week al getest omdat mijn ongi zo lang uitbleef na de eerste keer provera.
    Op je vraag kan ik geen antwoord geven. Ik begin over 2 dagen voor het eerst met Clomid. En in de bijsluiter staat er niets van vermeld

@ moon: meerdere dames hebben hun duivels naar me toegestuurd, dus ze zijn bij me aangekomen :D
    Lijkt me grappig om te zien dat je dochter je na aan het doen is. Maar ook weer niet prettig voor jou. Hoelang had je bij haar last van misselijkheid?

7. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ zethu

Euhm... ik vind dat je met clomid je ei wel beter voelt dan zonder.
    Tot week 13 en toen was het helemaal over.

8. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Ok tnx moon!

9. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @Zethu: Volgens mij maakt het tijdstip niet uit.... ik neem hem meestal smorgens bij het ontbijt... maar ik heb hem ook 1 ronde net voor het avondeten genomen....
    Met Clomid voel je je ei volgens mij wel beter.. .Ik heb zelfs het idee dat ik hem voel groeien... Maar of dit door de clomid komt weet ik niet.. kan natuurlijk komen doordat je er nu meer mee bezig bent..

@ Dazwa: je temp is toch weer omhoog gegaan... geeft de hoop niet op... succes..

@Moon: ik snap goed dat je je onzeker voelt.. maar denk positief... probeer er zelfs van te genieten... wel grappig dat je dochtertje je na doet... maar ja op dat moment kun jij er natuurlijk niet op lachen....

10. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ lauw: bedankt :D

@ dazwa: Kan het trouwens ook zijn dat je ei 2 dagen later is geweest? Dat gevoel krijg ik als ik naar je kaartje kijk.

@ hier: wow morgen beginnen. Ik vind het best wel spannend. Het bloeden begint trouwens al iets minder te worden. Heb niet meer het gevoel dat ik leegloop. Maar ja het kan mss ook nog wel ff duren voor ik uitgebloed ben.

11. september1909

september1909 Actief lid

27 mrt 2009
    453
    0
    0
    Hoi meiden,

Lauw, heel erg bedankt voor je woorden. het helpt weldegelijk, hoor! ik geef de moed niet op! enne jij lekker aan het broeden?? hihi helemaal leuk hoor, ik hou je in de gaten.

Zethu, spannend hoor, morgen beginnen. had jij nou ook FM meetingen? (je zal het wel een x gezegd hebben, maar ben het vergeten.. sollie..)

Dazwah, dat ziet er wel uit goed hoor! spannend. enne welkom natuurlijk!

Moon, jij hebt bij deze een doem-denk-verbod!!! ik had een hele buitengewone zwangerschap en jij hebt een goede! jij hebt een superbeep in je tummie, hoor. hoest met britt? heb je het haar eigenlijk verteld? of wacht je daar nog even mee.

djaar, waar zit je meissie? hoe is het met je?

@hier, het bloeden is zo goed als gestopt en wij zijn al weer bezig met ons "huiswerk".
    ik ga als dinsdag alles oke is, beginnen met af en toe eens tempen op mijn gebruikelijke tijdstip om het een beetje bij te houden.
    'k wil weten of ik deze maand een ei heb. zodra ik een ei heb gespot weet ik dat mijn PCO-syndroom niet terug is.. want ook daar stoei ik nog een beetje mee.

xxx
    September

12. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Helaas, helaas. Net de eerste spotting ontdekt :(

13. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ september: heb het idd al eens verteld, maar is niet erg hoor. Ik krijg in eerste instantie geen fm. Ze gaan bloedprikken op oestradiol. Die zou moeten verhogen als de Clomid aanslaat. En als ze dat zien gebeuren dan ga ik FM krijgen.

@ dazwa: hoelang van te voren heb je normaal spotting? Hoop voor je dat dit iets anders betekend.

14. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @september: graag gedaan hoor.. we zijn hier om elkaar te steunen... en ja.. ik probeer lekker te broeden... (hoop dat het lukt)

@Dazwa: balen... op naar de volgende ronde.. helaas..

@Zethu: al 2 pilletjes gehad.... ik ben benieuwd

15. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    wat is het hier rustig zeg. Ik ben nu in de wachtweken na eisprong. 29 juli is mijn nod dus het wordt weer spannend!!

16. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    spannend Djaar... die 2 weken gaan weer lang duren... pfff

Maar het is idd rustig hier... Haha ze zijn gewoon allemaal aan de klus.... denk ik zo.... hahah geintje...

Hier ook rustig... vandaag wel wat steken in mijn rechter buik... en iets witte afscheiding.. maar ja.. kan van alles zijn..

17. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    @Lauw; ik heb inmiddels begrepen dat Zethu even wat afstand heeft genomen. En ja die steken en afscheiding komen mij heel bekend voor maar dat kan inderdaad vanalles zijn. Hopelijk alleen maar goeds voor jou!!

@All; mijn temp stijgt niet hard dit keer (of mijn thermometer is stuk hahaha) maar de echo heeft bevestigd dat mijn eisprong zeker woensdag is geweest dus dat geeft rust.

18. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Pilletjes zijn op, maar heb ze voor niets in genomen.
    Mijn vriend wil geen kinderen meer. Dus het houdt op voor me hier.
    Ik kom nu alleen afscheid van jullie nemen en jullie heel veel succes toewensen. Ik hoop dat jullie wel snel zwanger mogen zijn.

Liefs van Zethu

19. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    @Zethu; dat moet vreselijk zijn. Ik hoop voor je dat de situatie nog veranderd of dat jullie in elk geval samen de juiste weg vinden voor jullie. Heel veel liefs van mij!!

20. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @Zethu: och jeee..... Nu je eindelijk zo ver bent, neemt hij dat besluit... ben er een beetje sprakeloos van...
    Hij stond er eerst toch wel achter???

succes ermee... Ik hoop dat jullie er samen uit gaan komen...

Deel Deze Pagina