Temp blijft hoog na MS: wie kent dit?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Sommerfugler, 30 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sommerfugler

Sommerfugler Actief lid

27 sep 2013
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Sommerfugler, 30 nov 2013
    Laatst bewerkt: 30 nov 2013
    Hoi hoi!

Ik zit al een paar dagen te dubben, maar wil toch graag dit forum gebruiken om te kijken wat jullie ervan vinden: of iemand dit misschien herkent en wat haar verklaring toen was.

mijn temperatuurkaartjes

Dit is de tweede maand dat ik temperatuur, helaas vorige maand pas op dag 7 begonnen, dus weet niet wat het daarvoor deed.
    Maar vóór ovulatie bijna elke dag op 36,6C., dag van ovulatie dikke dip en daarna 36,9 en hoger, hoger, hoger tot aan 37,4C.
    Dag daarna 37,3C en zeer lichte menstruatie (één keer iets gezien met afvegen). Dag daarna dikke vette ongesteldheid: nog nooit zoiets meegemaakt. Echt nooit. Het ging twee maal dwars door de tampon heen! In alle jaren voor en tijdens de pil en nu daarna nog nooit zo heftig gehad. Geen klonters o.i.d. overigens en dat hoort normaliter wel weer zo te zijn.
    Dag erop nog beetje bruin bloed met afvegen en dat was het.

Op dag 1 negatieve test van kruidvat (to be sure).
    Maar mijn lijf bleef past ovulation-achtig voelen. Ook na de menstruatie: zere borsten, vaag misselijk, opgeblazen gevoel etc.
    Gister begonnen met ovulatietesten (Z&K) die geven heel licht streepje en dis negatief. Toch voor de zekerheid nog een zwangerschapstest van Z&K net gedaan met avondurine en die is negatief (zie foto).

Maar hoewel temperatuur wel heel langzaam zakt, is het nog steeds vele malen hoger dan voor ovulatie vorige maand..
    Wat zou het dan kunnen zijn? Heb verder geen griepverschijnselen overigens... Gewoon een vreemdigheidje van de natuur dus? Herkent iemand dit?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,6 KB
      Weergaven:
      21
  2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Het kan wel eens voorkomen ja dat je lichaam iets anders doet dan dat je zou verwachten. Zo zit ik sinds vorige maand juist veel lager in mijn temperatuur dan dat ik ooit heb gezien. Maar ja het zal er wel bij horen.
    Zo lang je een goede curve krijgt hoeft het niet zoveel te zeggen.

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Precies zoals Esther al zegt... soms doet je lijf anders dan anders. Zie dat je temp aan het zakken is overigens.

Of je een miskraam had weet je niet.... veel vrouwen hebben ongemerkt een miskraam gehad. Wie weet, maar wie weet ook niet.

4. Sommerfugler

Sommerfugler Actief lid

27 sep 2013
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor de reacties!
    Fijn om te lezen dat anderen ook wel eens gekke dingen meemaken, dat het dus misschien ook wel normaal is.. :)

Temperatuur is vanochtend alweer met een graad gezakt, kruipt langzaam richting covertline van 36,6C!! Als dit zo doorgaat dan zit ik daar over een paar dagen en is alles weer normaal hahaha! Dan kan het daarna weer stijgen :p

5. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi Hoi,

Ik ken je probleem en heb dit iedere maand. Kijk maar naar mijn kaartjes. En idd voor de ovulatie zakt het dan weer. En na me ei weer langzaam omhoog. Het zal wel bij ons lichaam horen dat we zo warmbloedig zijn:)

x

Deel Deze Pagina