Temperatuurkaartjes

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Bodille1988, 2 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bodille1988

Bodille1988 Actief lid

14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Lieve meiden,

Ik wil gaan beginnen met temperaturen. Kan iemand mij vertellen waar ik de kaartjes kan vinden om mijn temperatuur bij te houden? Of maken jullie dit zelf? Is er ergens een topic waar precies staat uitgelegd hoe dit temperaturen werkt? Ik heb er nog niet zo veel zicht op.

Groetjes van Bo

2. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Je kunt het beste de app Fertility Friend downloaden en daarin je temperatuur bijhouden. Daar komt een mooi kaartje uit :).

En hoe het werkt. Iedere ochtend, zelfde tijdstip (dus ook in het weekend), direct nadat je wakker wordt en voordat je opstaat, rectaal je temperatuur opmeten. Bij voorkeur na ongeveer evenveel uren slaap iedere nacht.

Voor je eisprong zul je een gemiddelde temperatuur hebben. Dat is je basale temperatuur. De eerste dag na je eisprong zal je temperatuur stijgen (met minimaal 0.2 maar liever 0.3 graad) en hoog blijven tot aan het einde van je cyclus. Je ziet aan je temperatuur dus pas achteraf dat je eisprong is geweest.

@RoGiJuLi vul je aan als ik iets vergeten ben?

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.966
    15.604
    113
    Nabij Utrecht
    Helemaal goed :)

4. Bodille1988

Bodille1988 Actief lid

14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Echt super dit antwoord! Dank je wel! Ik heb nu helemaal voor ogen hoe het werkt! Duidelijk antwoord zeg!

Deel Deze Pagina