Nu het koude weer er weer aankomt vroeg ik me af of er nog mama's zijn die hun kindje dragen in een doek of drager, en wat jullie beiden dan aan doen. Had D vorige week in zijn doek, met een broek met voetjes en een fleecevestje. Hij had het lekker warm. Ik daarentegen (met mijn jas open) niet Had op internet een mama poncho gezien. Iemand die er eentje heeft, en hoe bevalt hij? En wat doe je de baby dan aan?
Ik had gelezen dat het wordt afgeraden vanwege kou en doorbloeding van de benen? Ik weet het niet meer precies.
Hier ga ik gewoon de hele winter door dragen hoor. Kan prima! Lekker de warmte van mama ook erbij. Er is overigens net een topic ook over geopend.
Ik vind over de jas dragen niet fijn. Over de zomerjas gaat nog wel, maar voor de winter heb ik een draagjas gemaakt waar we gezellig met z'n tweeën in gaan En dan doe ik haar geen extra kleding aan, alleen nog een muts op.
Over een jas dragen lijkt mij ook geen succes, dan zit je zo opgepropt. Ah dat is ideaal, wou dat ik zo handig was
Warme sokken evt slofjes.. Babylegs.. Warm broekje geen spijkerstof.. Romper lange mouwen Warme trui.. Draagdoek met 50% wol.. En een mam deluxe draagjas.. Heeerlijk warm
Heb de mam deluxe jas gegoogeld, die ziet er erg fijn uit en hebben ze ook in een kleine maat. Die had ik zelf nog niet gevonden, bedankt voor de tip hollowglade!
Ooiebeest heb ik hem zelf vandaan.. Ze vallen groot dus laat je adviseren welke maat slimste is.. Is ook als gewone jas te dragen.. En buik en rug... Hij lijkt dun maar ik heb hem vaak nog open hangen.. Maar heb dan ook wollen en linnen doeken die zijn al erg warn En q zit op mn rug.. Buik is te zwaar met zn 13 kilo.
Als ze groot vallen is die jas misschien toch niet de beste optie voor mij, heb namelijk een 34 nodig. Een ruime 34 kan ook prima. Maar als de jas groter valt dan maat 36 houd het op. Hoeveel groter valt die van jou?
hier een all weather jas. er komt alleen kou in door wijde mouwen. (hele dunne polsen.) gelukkig nu hele goede handschoenen zodat ik hem aansluiten. maar ideaal. baby heeft altijd hele dikke sokken of slofjes aan.
Hier draag ik over de draagdoek momenteel een parka-zomerjas en dan een lekkere warme poncho daar nog overheen. Caitlyn krijgt een mutsje nog op en ik zorg dat een sjaal nog haar nekje en keel bedekt, zodat daar geen kou binnenkomt. Dan draagt zij verder niets extra's, want dan zit ze voorlopig goed warm ingepakt Mogelijk dat als het nog wat kouder wordt, ik haar wel een vestje met mutsje aandoe nog, (mutsje van vest dan over het losse mutsje heen).
Op dit moment redden we t nog samen met mijn winterjas (wollen mantel, hangt open), de draagdoek of bondolino, en dochterlief in een jasje, sjaaltje, mutsje, broekje met maillot eronder en warme laarsjes. Haar benen zitten dus ook nog onder mijn jas. Zij is lekker warm tegen m'n buik, vind t niet heel erg dat m'n jas niet dicht kan. Als er een laagje bij moet, ga ik voor een cover, die kan met meisje en de bondolino bij de Gastouder blijven, en ik kan dan met mijn gewone jas verder reizen naar m'n werk.
Ik heb hier een vrij grote winterjas (nog van vorig jaar met mijn zwangerschap), waarvan de ceintuur nog dichtkan als ik mijn dochter in de draagdoek heb. Dan zit zij lekker warm, maar had afgelopen week ook wel het gevoel dat ik een sjaal miste! Ik doe haar met dit koude weer een mutsje op, een lekker warm vest met capuchon (meer voor haar nekje)over haar normale kleren en altijd een maillot of slofjes. Zelf draag ik dus een vest, daar de draagdoek over en daarover de jas.
Bedankt voor de reacties Vind het altijd lastig in te schatten wat ik hem het beste aan kan doen, nu heb ik een beter idee! Denk dat ik voor een draagponcho ga, en hem dan eronder zonder jas.
ik lees ook even mee want ik loop tegen het zelfde aan, vraagje hoe doen jullie het als je dan terug thuis bent en je baby'tje ligt lekker te slapen? maken jullie ze dan wakker, anders komt de stoom uit de oren neem ik aan! ik zelf zorg dus eigenlijk altijd dat ik de draagdoek over een tshirt aan heb, daarover kleed ik me dan nog verder aan(vest, jas ed.) dat kan altijd nog uit mocht ik het warm krijgen
Ligt eraan hoelang D al slaapt, meestal slaapt hij niet langer dan 45 min. En probeer hem binnen de 45 min nooit wakker te maken, zodat hij wel uitgeslapen is. Heb een dunne doek van vatanai, die is niet zo warm dus zonder vest of jas is dat wel te doen in huis.