Hallo iedereen, hier een bijzonder verhaal van mijn cyclus. Op 29 mei 2012 ongesteld geworden. Dit was netjes 30 dagen. Mijn cyclus daarvoor was 32 dagen en de cyclussen daarvoor waren tussen de 35 en 39 dagen. Ik ben in maart 2011 al gestopt met de pil. Mijn cyclus was tot en met december 2011 7 weken lang. Loop al bij een gynaecoloog vanwege lange cyclussen. op 29 mei dus ongesteld geweest. vanaf 11 dagen na 29 mei 2012 begonnen met ovutesten en op dag 12 en 13 positief gestest, maar dit ging gepaard met behoorlijk wat bloedverlies. 7 dagen lang zelfs. Maar alleen bij afvegen. Mijn temperatuur schommelde echter en gaf geen eisprong aan. Volgens mijn temperatuur heb ik ook nu pas een eisprong gehad. dit is dus 30 dagen na mijn menstruatie. Ik ben erg teleurgesteld in mijn eigen lichaam. Mijn partner en ik 'klussen' niet veel, omdat mijn partner er niet zo van houdt. We hebben wel 'geklust' op de dagen dat de ovutesten positief waren. Maar afgelopen week hebben we niks meer gedaan. Iedereen zegt dat ik het los moet laten en dat weet ik ook wel, maar ik kan dat zo moeilijk, omdat de wens zooooo groot is. Wilde even mijn verhaal kwijt bij mensen die mijn frustratie begrijpen en mensen die snappen dat ik het moeilijk los kan laten.
Ik kan je frustiratie heel goed begrijpen. Hier gaat het ook niet zoals gewenst. Al een maand of 6 netjes een cyclus van 28-29 dagen. Netjes zou je denken... dacht ik ook. Tot ik vorige ronde begon met tempen... Bleek ik mn ei pas op cd 19 te krijgen. Ook niet erg dacht ik.... maar vervolgens werd ik op cd 27 ongi! Ik dus al maanden denken dat ik een regelmatige cyclus had maar w.s. is dat al die tijd niet helemaal zo geweest. Want met een lf van 8 dagen is het erg moeilijk om zwanger te raken. Nu heb ik op cd 19 een posi ovutest gehad. Op cd 21 een stijging van mijn temp. Maar vandaag dezelfde temp als gisteren. Niet echt een duidelijke stijging. Wij hebben cd 18 en 20 geklust. Wij klussen ook niet veel want hier is het mijn hobby niet zo . Dus hopelijk hier morgen weer een tempstijging dan is mijn ei iig geweest en dan weer afwachten of mijn lf weer te kort is. Ovutesten geven de lh piek aan maar niet of je ei dan daadwerkelijk wel springt. Tempen is het betrouwbaarst. Verder kan ik je helaas geen tips geven. Ben zelf ook aan het tobben. Maar wil je wel succes wensen en hopelijk duurt het zwanger worden bij jullie niet lang meer.
Dank je wel voor je reactie. Heb al heel wat aan je verhaal. Dat geeft me steun en begrip. Wat vervelend he die wisselende cyclussen. Ik word er gewoon verdrietig van, omdat je niet weet wanneer je wat moet doen en of het wel lukt. Het maakt me onzeker . Nou we blijven hopen op positief resultaat in de toekomst. Maar hoop dat het niet meer zo lang hoeft te duren. Ben al anderhalf jaar verder.... Ik wil jou ook succes wensen met zwanger worden en hoop dat je snel zwanger zult zijn.
En wat doet de gyn? Als je al 1,5 jaar aan het tobben bent met lange cyclussen? Ik neem aan dat ie follikelmetingen doet? Of medicatie voor een eisprong? Heb je binnenkort een afspraak staan bij je gyn? Ik zou dat toch even voorleggen. Kijk, dat een ei standaard "wat" later is, is geen probleem. Maar dag 30 lijkt me persoonlijk wel lang? Voor ons zoontje had ik cyclussen van gemiddeld 30 dagen. Ook altijd een wat later ei. Maar wel een lf van 13-14 dagen. Nu is het bij mij dus heel anders. Als ik volgende week al ongi word dan maak ik een afspraak bij een gyn (ik wil liever mijn eigen gyn niet meer)
De gyn heeft eerst een onderzoek gedaan naar mijn eierstokken. Daar kwam PCOS uit. Ik moest eerst afvallen en na 3 maanden zou ik aan de hormonen gaan, maar mijn cyclus kwam vanzelf op gang. Dus wilde de gyn een half jaar wachten. Nu een half jaar later krijg ik een hsg onderzoek. Ik had in de tussentijd dus een 'normale' cyclus. En nu dus voor het eerst sinds november 2011 weer een lange cyclus. Ik krijg nu dus een hsg onderzoek. Ik moet bellen op de eerste cyclus dag. Als ik dan bel leg ik dit wel gelijk voor. Kijken wat ze er van zeggen.
Ahh oké... dat is afwachten dan maar. Wij hebben ook maar 2 x geklust (zoontje heeft een paar dagen in het ziekenhuis gelegen dus had er geen zin in) Nadat hij thuis kwam hebben we toch maar geklust aangezien mijn ei toch weer verlaat was. Dus wij maken toch nog een kleine kans. Nu afwachten of ik niet al over een dag of 5 al ongi word. Ik ben nu meer bezig met afwachten tot mijn te vroege ongi als met het misschien wel zwanger zijn.
Ja ik weet zeker dat ik niet zwanger ben, dus zit te wachten op mijn ongi. Maar baal enorm dat het weer een lange cyclus is