Ronde 36, Eerste Kaartje...en ik snap er niks van!

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Aegyo, 8 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Na een miskraam in juni, besloten manlief en ik even pauze te houden van de MMM. De eerste cyclus was erg rommelig, dus ik heb m'n lijf met rust gelaten. Deze tweede cyclus besloot ik voor het eerst te gaan temperaturen :)

Voor de MMM altijd ovulatietesten gebruikt, tijdens de MMM werd alles bijgehouden met echo en gestimuleerd met medicijnen, dus ja...temperaturen is best nieuw voor me.

Ik zag dat jullie FF gebruiken, dus ik heb alles daar even in ingevoerd. Op CD 12 had ik een smiley op de ClearBlue Digitale Ovulatietest met dubbele hormoonindicator. Die zou eerst een knipperende smiley moeten geven, maar dat is nooit gebeurd. Ik had toen ook geen vruchtbaar slijm. Dus ik weet niet of ik dat vertrouw ;) "Pas" op CD 14 had ik op de testen van Zwanger & Kids + Action een dikke dubbele streep.

Nu het verwarrende :( Tijdens het invoeren gaf FF eerst aan dat ik op CD 12 een ovulatie had gehad. Toen ik klaar was met invoeren kreeg ik opeens een foutmelding en verschoof de indicator naar dag 14 :( En dan twee keer een dip tijdens m'n luteale fase. Die eerste op 3 DPO kan ik verklaren, toen sliep ik naakt met een raam open en ventilator aan (werd rillend wakker haha :p), maar die tweede dip op 5 DPO kan ik niet verklaren.

Misschien kunnen jullie even meekijken naar m'n kaartje? Ik ben hier namelijk nog geen ster in, heb ik het gevoel :p

2. mamalap

mamalap Niet meer actief

Puur op basis van jouw temperatuur zou ik zeggen inderdaad cd 12 eisprong.
    Maar als je pas op cd 14 knallers had op z&k en action, denk ik dat hij nu inderdaad goed staat.

Een temperatuur dip tussen 1 en 5 dpo wordt vaak veroorzaakt door het achterblijvend geel lichaam in eierstok. 5 dpo zou ook innesteling kunnen zijn, maar dat blijft altijd een beetje gissen.

Hoe was jouw temperatuur vandaag? En tot wanneer wacht je met testen? 14 dpo? Dat zou dan dinsdag zijn.

3. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Bedankt voor de reactie! :)

Je bedoelt de lege follikel na ovulatie...toch? Op 5 DPO en 6 DPO had ik steeds trekkerige pijn *down below* Dacht zelfs even dat ik ongesteld ging worden, maar zo plotseling als die pijn begon, zo plotseling was hij ook weer weg :( Nog één steekje gehad 's avonds op 7 DPO en sindsdien niks meer.

M'n temperatuur was vandaag nog steeds 37ºC. Borsten doen ook enorm pijn :x Heb een testje gewaagd, maar die was negatief. Nu twijfel ik of ik dinsdag nog een keer zal testen. Lijkt me dat er nu toch wel iets van een licht streepje had moeten staan :(

Deel Deze Pagina