Goeiemorgen. Op andere topics hier heb ik al regelmatig geschreven, gevraagd en antwoord gekregen. Ik hoop dat hier iemand raad weet. Even in het kort. Wij zijn al lang bezig om zwanger te raken ( en vooral te blijven.) Inmiddels ben ik 6 keer zwanger geweest, maar heb ik ook 6 keer een miskraam gehad. Ook ben ik al een tijd aan het tempen, maar door die zwangerschappen heb ik eigenlijk niet een cycluskaart van een "normale'" cyclus zonder zwangerschap. Hier ben ik afgelopen maand mee begonnen, na de laatste miskraam. Nu ben ik gisteren voor het eerst weer normaal gaan menstrueren. S`morgens getempd, en die was 36.7 dus eigenlijk normaal, want op vrijdag was ie nog 36,9 en op donderdag 37,1. Dus, zo`n daling op de dag van de menstruatie is normaal. Nu heb ik vanmorgen weer getempd en tot mijn verbazing zie ik een 37,1 verschijnen op de termometer? Ik dacht altijd dat tijdens je menstruatie je temp zou zakken en zeker niet zou stijgen. Is dit wel normaal of hoe kan dit eigenlijk? Ik denk of weet eigenlijk zeker dat ik niet zwanger ben, want vanwege alle onderzoeken die ze aan het doen zijn ( chromosonen-onderzoek,methionine-belastingstest, onderzoek op auto-of allo-immuunziektes) hebben we deze maand en doen we volgende maand met condoom tot we alle uitslagen hebben.Maar, een condoom kan ook niet waterdicht zijn en het is wel gebleken dat ik supervruchtbaar ben, want elke keer als we er voor gaan blijk ik ook meteen zwanger te zijn, maar ik denk dat mijn verbeelding op hol slaat. Ook heb ik nu een extreem hevige menstruatie dus ik kan me niet voorstellen dat er iets zou zitten. Wie weet wat dit zou kunnen zijn? Alvast bedankt.
Soms heb je de eerste dagen van je menstruatie nog een hoge temperatuur. Ik heb het ook wel eens gehad. Dat is normaal. Je temp zal waarschijnlijk nog wel gaan zakken de komende dagen, vooral als je een heftige menstruatie hebt. Denken ze dat je hyperhomocysteïnemie heb, gezien die methionine-belastingstest? Wel zwaar, al die miskramen.... sterkte, ik hoop dat ze ze oorzaak snel vinden en kunnen bestrijden.
Hoi Aquilegia. Ze hebben in het ziekenhuis helemaal niets gezegd van wat ze denken. Ze gaan nu gewoon alle eventuele oorzaken testen, van vroege zwangerschapsdiabetes tot enge ziektes. Het is inderdaag heel zwaar, zoveel miskramen achter elkaar, zeker als je iedereen in je omgeving zwanger ziet worden van de wind en dat alles goed blijft gaan, na een eerste poging. Natuurlijk is dat voor al die mensen alleen maar hartstikke gaaf, maar ik word er wel stikjaloers van. Ook kan ik op de één of andere manier het "gezeur"over vermoeidheid en minder energie niet zo goed hebben. Ik heb er graag 9 maanden slapen, moe, etc voor over om uiteindelijk een gezond kindje vast te mogen houden. Alleen al het gevoel te mogen beleven om een kindje van ons samen in mijn buik te voelen groeien, dat zou alles goed maken. Maar, voor die mensen die voor mijn gevoel aan het zeuren zijn is het natuurlijk ook anders. Als je nooit een miskraam hebt gehad weet je ook niet hoe dat voelt, en weet je niet hoe dingen overkomen op anderen die wel miskramen hebben gehad. Ik ben ook maar opgehouden met dat uit te leggen, want veel mensen ( lees: die na één keer proberen al zwanger zijn en nooit geen problemen hiermee hebben) willen het niet proberen en zeggen glashard: nou, je weet toch dat het kan, blijven proberen en och, zo`n vroege miskramen, dat is toch niet zo erg. Nou, maar eventjes over die temp. Op de 3e dag ( gisteren dus) had ik een vette daling naar 36,4 en vanmorgen was het weer 36,7. Ik heb gekeken op het topic waar alle kaartjes staan, maar daar kan ik ook geen wijs uit. Ik wacht maar gewoon weer af.
Je kunt het beste nog even doortempen. Het is normaal dat je temp meer schommelt aan het begin. Daarna wordt je temp steeds meer regelmatig laag. Daarna springt hij omhoog, meestel een stijging van 0,2 graad of meer. Als je 3 dagen een hoge temp hebt, geeft FF je eisprong aan met een rood kruis. Ik begrijp ongeveer hoe je je voelt. Ik heb zelf een kindje verloren met 23 weken zwangerschap en ik heb ook een miskraam gehad. Wij worden binnenkort ook onderzocht. Mijn zus heeft die ziekte waarvoor jij die methionine-belastingstest moet ondergaan. Vandaar mijn vraag. Ik kan zelf ook erg slecht tegen dat gezeur over moeheid enzo. Mensen begrijpen dat inderdaad niet. Een vriendin van mij is nu 20 weken zwanger; zij was ongeveer tegelijk zwanger geworden met mij, maar ik kreeg een mk met 5 weken. Bij haar gaat alles goed. Ze klaagt veel en is meer met andere dingen bezig dan met haar kindje (carrière, hobby). Ik denk dan toch: zij wel, ik niet! Waarom? Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat ze een oorzaak vinden en dat ze jullie kunnen helpen, zodat jullie kinderwens alsnog in vervulling gaat.
Nou, het wordt steeds vreemder met mijn lijstje, ik kan er nu helemaal geen touw meer aan vast knopen. ik heb geprobeerd het hier te plaatsen, maar op de een of andere manier lukt het niet, dus ik schrijf de dagen maar op met de temp, erachter. dag 1- 36,7 dag2- 37 dag3- 36,4 dag4- 36,7 dag5- 37,7 ! vreemd dag6- 37,2 dag7- 36,7 dag8- 36,6 dag9- 36,5 dag10- 36,5 dag11- 36,5 dag12- 36,5 dag13- 36,6 dag14- 36,6 dag15- 36,7 waarschijnlijk is dit voor jullie een heel normaal lijstje, maar ik vind het een heel raar lijstje, is dit normaal of toch iets vreemds aan de hand?Ik las ergens dat naar gelang je progesteronwaardes aan het stijgen zijn je temperatuur ook gaat stijgen, is dit misschien dan de stijgende lijn in temperatuur van de afgelopen dagen?
Havefun, heb niet het idee dat je je eisprong al hebt gehad, temp is de laatste 8 dagen hartstikke mooi stabiel. Waarschijnlijk zal ie ergens komende dagen (?) ietsje dalen, om dan ineens (door de progesteron na de eisprong) 0.3 of meer omhoog te schieten (maar dat gaat dus meestal niet geleidelijk, maar in 1x). Zwaar hoor, al 6x je kindje verliezen... hoop dat het duidelijk wordt hoe dat komt en dat je snel weer zwanger mag zijn en blijven!
hoi Miepie. Dat die temp. zo stabiel is, dat vond ik juist zo raar hieraan. Om de paar dagen gaat de temp. geleidelijk aan met een graad omhoog. Ik had zeker verwacht dat hij vanmorgen laag zou zijn, gezien het feit dat ik nu veel middenpijn heb, veel afscheiding en ik voel dat mijn baarmoedermond ver open staat. Je zou dus zeggen dat de eisprong er aan zit te komen. Raar, maar ja, misschien ben ik er stiekem ook wel veel te veel mee bezig en wil ik te graag. Hoe vaak men ook zegt dat je er niet zoveel mee bezig moet zijn, als je eenmaal in deze situatie zit dan wil je dat het ook meteen allemaal goed loopt. Ik ga in ieder geval nog even door met tempen tot ( hopelijk geen menstruatie) het moment dat ik ongesteld zou moeten worden, maar hoop natuurlijk dat ik weer een test kan gaan kopen. De plaatselijke drogist hier verdient goud geld aan mij.
dat bedoelde ik ook te zeggen met het feit dat ik voelde dat mijn baarmoedermond open stond. Normaal voel ik die altijd heel goed, nu dus helemaal niet en is alles er rond om heen veel zachter en ruimer. Trouwens, vanmorgen getempt, 36,9, dus ik denk, afgaande op de middenpijn gisteravond, de afscheiding en het gevoel dat het gisterenavond eisprong is geweest. Dus, dat wordt weer duimen, gisteren nog geklust dus wie weet!
heel spannend. Het wordt steeds spannender, want we zijn er al zolang mee bezig en hopen al zolang ,dat ik haast niet meer kan wachten. Maar, geduld is een schone zaak in dit geval en het laat zich niet jagen, hoe moeilijk het ook is.
Hier ben ik weer met nog een vraag. Volgens mijn gevoel en het temperaturen heb ik op CD 17 mijn eisprong gehad. Op CD 16 36,9 CD 17 36,6 CD 18 36,8 CD 19 36,8 CD 20 36,8 CD 21 37,1 Nu heb ik vandaag dus een tweede temperatuurstijging in mijn cyclus na de eisprong. Ik was benieuwd op dat dit er op kon duiden of er een innesteling had plaatsgevonden. Wat ik op internet kan vinden hierover is een tweede stijging vaak een teken van een zwangerschap, maar 5 dagen na de eisprong kan dit toch nog niet, of wel?
Als je je kaartje kan laten zien, is het duidelijker. Op cd 16 was je temp ook hoog, net zo hoog als op cd 18. Misschien is je ei pas gesprongen op cd 20! Nog even afwachten dus.
op de één of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om mijn kaartje hier te krijgen. volgens FF heb ik nog geen eisprong gehad, maar aangezien ik die echt altijd voel weet ik wel zeker dat ik mijn eisprong op dag 17 heb gehad. Ik ga al ruim anderhalf jaar elke maand naar het ziekenhuis voor eisprongdetectie, en de arts en ik maken er een strijd van of ik deze keer weer gelijk heb of dat mijn ei op springen staat, en elke maand weer heb ik het goed gevoelt, dus ik weet eigenlijk vrij zeker dat ik hem al heb gehad. Maar, zeg nooit nooit, want ik ben gelukkig ook maar een mens en kan me nog steeds vergissen, dus inderdaad, afwachten........ weer wachten.............. ik word knetter van steeds dat wachten, maar ja, met mij zijn er velen die elke maand moeten wachten.
vandaag temp. 37,2, ik heb nu ook op FF ingevuld hoe het slijm etc was en volgens FF heb ik op CD 17 mijn eisprong gehad, dus, die dacht hetzelfde als ik, dus het is nog even wachten. Ik ben benieuwd en vind het ook spannend, want bij de laatste keer dat ik zwanger was, had ik ook een tweede temperatuurstijging in de luteale fase dus wie weet? Maar, het kan nog alle kanten op, dus ik zal toch nog geduld moeten hebben.