Zwangerschap afgebroken, spoed curretage en nu dan?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door juultje26, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juultje26

juultje26 Actief lid

12 jun 2009
    145
    0
    0
    Noord- Holland
    #1 juultje26, 25 sep 2012
    Laatst bewerkt: 25 sep 2012
    Hoi Dames,

Ik heb mijn laatste zwangerschap moeten afbreken wegens een afwijking niet verenigbaar met het leven. Daarna nog een spoed curretage gehad. Mijn cyclus is een tijd van slag geweest en het heeft 9 weken geduurd voordat het HCG hormoon uit mijn bloed en dus urine was verdwenen.

Daarna ben ik gestart met tempen. Ik heb een cyclus van 30 a 32 dagen met een late eisprong op dag 20 plus.

Nu maak ik mij zorgen, na het hele gebeuren. Het voelt allemaal onzeker, angstig, en aangezien het zo overhoop gelegen heeft ben ik bang dat ik geen eisprong meer heb.

Deze maand was mijn temp mooi constant en laag voor mijn ei, maar ik weet dus uberhaupt niet of ik een ei heb. Afgelopen dagen had ik een positieve test op zondag en gisteren dus een knaller.
    Wanneer zou die temp dan moeten stijgen?
    http://My Ovulation Chart

2. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk zal he morgen een temp stijging zien, als je idd geovuleerd hebt.

3. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    in ieder geval uiterlijk overmorgen aangezien je ei ook 's nachts kan springen.

Ik wens je heeeel veel succes met opnieuw zwanger worden en ik hoop dat het deze keer wel goed mag gaan!

4. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    Hoi Juultje,

Ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Ik heb in juni na een MA een spoedcurretage gehad. Ik ben ook erg onzeker geworden over het feit of het nu nog wel gaat lukken...
    Ik ben nu 3 cyclussen verder en nog niet zwanger (helaas). Ik heb naar je kaartje gekeken en je zult nog even moeten afwachten. Je temp kan nog gewoon gaan stijgen nu...
    In ieder geval veel succes met zwanger worden!! X

5. juultje26

juultje26 Actief lid

12 jun 2009
    145
    0
    0
    Noord- Holland
    Hoi loesje,

Vervelend hè? Ik merk bij mezelf dat ik het hebben ban een eisprong op dit moment belangrijker vind dat NU zwanger zijn.
    Maar ik temp nooit en nu dus wel. Maar ik heb geen idee of mijn kaartje er tot nu toe goed uitziet??

6. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    Ja het is heel naar...

Ik temp nu ook en heb al veel op dit forum gezeten. Mijn conclusie is tot nu toe dat ieder kaartje/cyclus/persoon weer anders is en je zo niet 1 2 3 kan zeggen of je kaartje er goed uit ziet. Ik heb voor mezelf wel uit mijn kaartjes kunnen halen wanneer ik een eisprong heb. Dus in die zin heb ik er wel wat aan en is het een geruststelling dat ik in ieder geval een eisprong heb.. Ook klopt het tot nu toe met de ovutesten. Maar ben nog niet zwanger...
    Je temp is nu nog niet gestegen, maar hij kan nu rustig doorstijgen. Of ineens omhoog schieten. Het zegt echt nog niets!!
    Ik heb ook gehoord van meiden hier dat ze met de meest mooie kaartjes niet zwanger waren en met hele grillige kaartjes juist zwanger.
    Hou het wel lekker bij voor jezelf. Misschien wordt het zo wat duidelijker en kun je rust in je hoofd krijgen. Mij heeft het wel geholpen om inzicht te krijgen in mijn eigen cyclus (ookal is tie nog niet echt stabiel na de curretage). Wanneer heb jij die curretage gehad? En hoe voel je je lichamelijk?

X

7. juultje26

juultje26 Actief lid

12 jun 2009
    145
    0
    0
    Noord- Holland
    Ik ben begin juli bevallen van een meisje. Ze heeft nog heel even geleefd en daarna was het snel voorbij. Na een week kreeg ik een bloeding en ben ik gecuretteerd. Dat is nu 9 weken geleden.
    Ik voel mij eigenlijk goed. Mijn lijf was redelijk snel weer op de been. Alleen heeft het dus lang geduurd voordat het hcg uit mijn lijf was.

Hoe ver was je? Het blijft vervelend en oneerlijk. Toch had ik er snel vrede mee. Als het niet goed is is het echt niet goed. Het idee opeens niet meer zwanger te zijn en het toekomst beeld opeens zo veranderd, vond ik stuk moeilijker te accepteren.

Daarom zou ik ook graag een eisprong zien. Niet op gelijk zwanger te zijn, maar dat geeft weer hoop. En hoop doet leven!

8. juultje26

juultje26 Actief lid

12 jun 2009
    145
    0
    0
    Noord- Holland
    Ik forum even mobiel, sorry voor de af en toe gekke zinnen;)

9. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Wat ontzettend vervelend dat je laatste zwangerschap zo gelopen is. Je kaartje ziet er verder normaal uit. Hij is lekker constant. Vanwege de grote temp daling van vandaag en je positieve ovutesten van een paar dagen terug, verwacht ik dat je vandaag waarschijnlijk je eisprong zult hebben en dat vanaf morgen je temp weer gaat stijgen.

10. juultje26

juultje26 Actief lid

12 jun 2009
    145
    0
    0
    Noord- Holland
    Nou, ik heb er een rot gevoel over. Temp stijgt echt niet!

11. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Maar je hebt toch een stijging van 0,2 vandaag of zie ik het verkeerd? Als hij morgen zo door stijgt dan is er toch niets aan de hand? Je temp schiet over het algemeen niet in 1 keer bijv 0,5 omhoog, dit gaat geleidelijk. Dus eigenlijk weet je nu nog helemaal niet precies hoe het zit. Afwachten op je temp van morgen. FF zet pas een kruis na 3 dagen een gestegen/hoge temp.

12. juultje26

juultje26 Actief lid

12 jun 2009
    145
    0
    0
    Noord- Holland
    Aha, dan is mijn beleving verkeerd. De vorige zwangerschappen had ik de dag na eisprong gelijk zo hoge temp. Niet dat er dagen duurde.
    Bedankt! Dan is mijn hoop nog niet weg.
    Voor mijn gevoel temp ik altijd 36.6.

13. juultje26

juultje26 Actief lid

12 jun 2009
    145
    0
    0
    Noord- Holland
    Denken jullie nog steeds een ei?

14. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Als je nu voor morgen een hogere temp invult, krijg je dan een kruis van ff?

15. juultje26

juultje26 Actief lid

12 jun 2009
    145
    0
    0
    Noord- Holland
    Nee, helaas geen kruis.

16. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Hmmm, dan weet ik het ook niet. Vooralsnog vind ik het er goed uitzien. Maar het is afwachten wat je temp de komende dagen gaat doen. Dat gaat bepalen of je wel of geen eisprong gehehad hebt. Mijn kruis in ff kwam pas na 5 dagen, dit omdat mijn temp aan het begin ook niet doorsteeg. Toch ben ik er zeker van dat ik mijn ei toen ook echt gehad heb. Als je op mijn banner klikt dan krijg je mijn temp kaartje te zien. Hopelijk krijg je binnen een paar dagen duidelijkheid!

17. juultje26

juultje26 Actief lid

12 jun 2009
    145
    0
    0
    Noord- Holland
    Wat denken jullie ervan? Hij begint iets te stijgen, maar nog steeds geen kruis. Ik moet straks bloedprikken. Dan hoor ik het zeker. Toch vermoeden van geen eisprong helaas.

18. juultje26

juultje26 Actief lid

12 jun 2009
    145
    0
    0
    Noord- Holland
    Mijn waarde was 14,7. Mijn gyn belt pas 19 oktober. Iemand een idee??

19. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Poeh, die vind ik ook lastig! Heb even op freya.nl gekeken (Normaalwaarden) en daar staat bij de normaalwaarden dat het luteaal tussen de 12 en 60 zit. Als ik dus hier naar kijk, lijkt het dus dat je wel een eisprong gehad heb. Echter had ik hem wel hoger verwacht dus misschien ben je wat te vroeg geweest met bloedafname. Ik geloof dat progesteron piekt op 7dpo. Prik je eerder bloed dan heb je dus een lagere waarde. Vind het allemaal wel erg lastig bij jou, je temp kaartje en progesteron niveau zijn niet heel duidelijk. Sorry! Ik hoop dat je temp toch doorstijgt zodat je zeker weet dat je eisprong geweest is. Moet je over een paar dagen nog een keer progesteron prikken om te kijken of deze nog stijgende is, of moet je nu afwachten op je afspraak met de gyn?

20. juultje26

juultje26 Actief lid

12 jun 2009
    145
    0
    0
    Noord- Holland
    Ff gaf vanmorgen een kruis aan. Ik zat volgens ff gisteren op 7 dpo. Ik vermoed wel een eisprong, maarprogesteron is wel heel laag. Daar komt in ieder geval geen zwangerschap van.
    19 oktober naar de gyn en dan zie we verder.

Deel Deze Pagina