hoge temp tot een paar dagen in de menstuatie?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by merah, Jul 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Overal waar ik lees begrijp ik dat je temp voor je menstruatie weer hoort te dalen, waarna je ongesteld wordt.
    Bij mij blijft mijn temp nog zeker 4/5 dagen hoog in mijn volgende cyclus (tijdens mijn menstruatie dus).
    Ik heb mijn gynaecoloog gevraagd of zij dit kan verklaren. Ze vond het wel raar, maar wist niet wat het kon zijn.

Zijn er vrouwen met dezelfde ervaring?
    Wat was de oorzaak? Vormt het een probleem om zwanger te worden?

2. Is het in iedere cyclus zo? Daalt je temperatuur helemaal niet voor en ook niet aan het begin van je volgende cyclus?

Mijn temp daalde soms ook pas een paar dagen in mijn menstruatie.. maar alles was goed, ben pas laat zwanger geworden omdat mijn man bijna geen zaad had

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn temp stijgt en daalt prima (zo 0,3 graden), alleen daalt hij pas rond dag 4/5 van de volgende cyclus. Ik temp nu twee maanden, dus misschien is het toeval?

Wij hebben een dubbel probleem: mijn mannetje heeft te weinig zwemmertjes en ik heb een te korte luteale fase en een te laag progestron. We zitten nu pas aan het begin van een behandeltraject (te beginnen met IUI, ondersteund met Pregnyl), maar het voelt soms nu al hopeloos...

Share This Page