altijd tempratuur omhoog na eisprong

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door OemRomaissa, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    gisteren tempte ik 36.6 en had ik een positieve ovutest
    vanavochtend tempte ik weer 36.6 met weer een positieve ovutest?
    wanneer is me eisprong dan? en dat de tempratuur dan niet nog lager moeten zitten (in ieder geval lager dan gisteren) en moest hij dus vandaag niet om hoog gaan?

xx

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    je eitje springt binnen 24-48 uur na je posi ovutest. en je temp gaat omhoog binnen 2 dagen na je eisprong. Dus het kan zijn dat je vandaag een posi ovu hebt, dan springt je eitje vrijdag en gaat je temp pas zondag omhoog...
    het hoeft niet precies tegelijk in ieder geval...

3. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Je eitje springt binnen 12 tot 48 uur na het begin van de piek. Soms heb je meerdere positieve ovulatietesten (verschillende momenten in de piek). Hoe lang de piek duurt verschilt van persoon tot persoon, maar de eisprong is dus meestal binnen 48 uur na het begin.

Als je gisteren en vandaag een positieve ovutest had, dan is je piek gisteren begonnen. Vandaag had je een tweede positieve ovutest en had je nog geen temp verhoging, dus je ei is nog niet geweest. Die kan wel vandaag of morgen komen. Vrijdag lijkt me aan de late kant omdat de piek gisteren al is begonnen.

Je eerste temperatuurstijging zal morgen of vrijdag zijn gok ik. Blijft je temperatuur drie dagen achter elkaar hoger, dan is je eisprong echt geweest.

Soms heb je positieve ovulatietesten, maar komt er geen eisprong. Dat gebeurt niet zo vaak, maar het kan bijv. voorkomen door heel veel stress. Je lichaam probeert het dan vaak later nog een keer. (Ik heb dat bijv. in juli gehad. Op een dinsdag een positieve ovutest, geen tempverhoging, en de zondag en maandag erna opnieuw een positieve ovutest en daarna wel de verhoging)...

Kortom: gewoon nog even geduld hebben. Wordt vast binnen een paar dagen helemaal duidelijk. :)

Deel Deze Pagina