hoi allemaal, hier totaal een onervaren temper als ik deze week niet ongesteld word ben ik zwanger, leuk... maaaaaaaaaar word ik wel ongesteld dan wil ik graag beginnen met tempen, kan iemand mij misschien op weg helpen hoe ik moet beginnen en wat een stijging of daling in de tempratuur inhoud? alvast bedankt
Nou om te beginnen is het makkelijk om een account aan te maken bij Fertility Friend. Dit is een Engelse site, maar hoef je geen engels voor te kunnen zo makkelijk. Dit kaartje kun je ook nog in je handtekening plakken dat andere dames mee kunnen kijken. Het kan gratis, maar je kan ook de vip versie pakken maar daar betaal je voor. Deze krijg je sowieso de eerste maand wel gratis. Ik heb bijv op dit moment 5 dagen gratis vip gekregen. Krijg je eens in de zoveel tijd, maar heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Kijk maar eens in mijn handtekening. Dan: elke morgen voor je ook maar iets gedaan hebt en op hetzelfde tijdstip doe je je temperatuur opmeten. Dus niet eerst een half uur wakker gaan liggen ook al lig je stil. Je temp begint te stijgen op het moment dat je je ogen opendoet dus dat geeft een vertekend beeld. Als je eisprong is geweest dan zal FF op die dag een rood kruis zetten. Soms krijg je een gestippeld kruis. Dit betekend dat FF er niet zeker van is dat dat de juiste dag is. Als je het absoluut niet met FF een bent kun je zelfs zelf je kruis neerzetten. Dit wordt dan blauw. Bij FF en dus tempen kun je pas achteraf je eisprong zien, dus dat is een klein minpunt. Groot voordeel is dat je je eigen cyclus heel goed leert kennen. Nou, dit is een begin. Als er verder vragen zijn gewoon even gillen. Ik hoop natuurlijk voor je dat het allemaal niet meer nodig is. Bij het topic "algemene temperatuurkaartjes deel 5" zitten allemaal meiden die je graag op weg helpen! Succes!!
en ik moet toch beginnen op de dag van mijn ongesteldheid? maar als ik dan 's ochtends moet gaan tempen en ik word smiddags ongi? dan heb ik die dag toch eigelijk al gemist?
Als je 's ochtends tempt en je 's middags ongi mocht worden, dan kun je deze ongi invullen bij FF en de hoeveelheid. FF begint dan vanuit zichzelf met een nieuwe cyclus. Dus dat is dan gewoon weer dag 1. En inderdaad op cd 1 beginnen met tempen. Dan krijg je overzichtelijk beeld, ook van wat je temp voor je ei doet.
Maar mocht het zo zijn dat je ongesteld wordt en de dag erna begint met tempen (dag 2 dus) is het ook niet gelijk een ramp. Als je maar wel je eerste dag dat je ongesteld wordt als dag 1 aan houdt. En jullie zijn welkom in algemene temperatuurkaartjes topic deel 5 met al jullie vragen!
dank je wel esther en grace.. ik zal nog even afwachten wat mijn ongi doet... vanmorgen weer negatief getest, maar nog geen ongi.. best frustrerend dus
Heel frustrerend ja. Zelf ben ik gewoon begonnen met tempen voor ik ongesteld werd, dit om er een beetje in te komen. Heb 6 dagen in mijn vorige cyclus getempt. Het moment dat ik ongesteld ben heb ik dat ingevuld en ben nu met mijn eerste tempronde bezig.
dat is natuurlijk ook slim, zal er maandag eens eventjes mee beginnen... manlief zorgt morgenvroeg voor onze zoon, dus mama mag nog even uitslapen
Tja, dan zou ik er nog even van genieten hahahahaha. Maar je went eraan hoor. Ik temp elke dag om 06:00 uur. In het weekend staat dus ook de wekker, maar daarna slaap ik rustig weer verder hoor....
6 uur?? jemig esther, dat is lekker op tijd... Mijn zoon meld zich niet voor half 8, dus denk dat ik voor 7 uur ga
Ik moet in de ochtend nog altijd met hond wandelen. Man vertrekt al om 04:30. En om 06:00 uur weet ik tenminste zeker dat zoontje nog slaapt. Hou er al niet van om hem alleen te laten, maar ja hond moet ook iets kunnen doen natuurlijk......
Hier ook de wekker om 06:00 uur. In het weekend draai ik me nog even om en doordeweeks ga ik er meestal wel gelijk uit. Het went inderdaad en het is voor hetgoede doel!
ik ook wel hoor het is zeker voor een goed doel... maar het heeft niet echt meerwaarde om om 6 uur te doen ipv 7 uur... ik kom nadietijd namelijk heel moeilijk weer in slaap en dan word ik er niet vrolijker op
ik ga morgen dus beginnen met tempraturen (nog steeds niet ongi, grrr :x en ook geen posi test) maar die moet ik dan nog niet invullen op FF toch? of wel? pfff stukje moeilijker dan ik dacht allemaal, haha