Temp verschil ochtend middag?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Hanuna79, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Hallo dames/meiden

Ik heb een vraagje over tempratuurverschil,
    helaas zijn mijn tijden van wakker enorm verschillend
    soms moet ik uit bed springen omdat er iemand aan de
    deur staat en dan kan ik niet tempen, nu vroeg ik mij af
    als ik nou 3 uur later temp en ik verder nog niet veel beweging
    heb gehad zoals lopen en werken, zit er dan echt veel verschil
    in dan als je tempt als je wakker word?

Mijn temp was gisterochtend 36,4
    en ik heb nu net pas kunnen tempen toen was mijn temp al 37,4
    na 3 uurtjes wakker te zijn waarvan 2 uur op de bank te hebben gezeten.

zou mijn temp dan hoger dan 36,4 kunnen zijn toen ik wakker was?

Groetjes Hanuna

2. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    Ik heb zelf ook erg lang getempt en eigenlijk nooit later geprobeerd omdat ik altijd vroeg wakker ben was het voor mij niet zon probleem. Als er een keertje iets tussen kwam sloeg ik die dag gewoon over.

Denk dat ze niet voor niets zeggen dat ja bij het wakker worden moet tempen denk dat het wel uitmaakt als je bewogen hebt.

3. Seth

Seth Niet meer actief

Zodra je opstaat... (het bed verlaat) verandert je temp al... vandaar ook dat ze zeggen dat je je thermometer binnen hand bereik moet hebben...

mijn temp verschilde trouwens al als ik later wakker werd... ik zette mn wekker dus gewoon belachelijk vroeg... en als ik kon blijven liggen, draaide ik me nog eens om.....
    wist ik iig dat ik wakker was voordat de kindjes dat werden.. :)

4. Trees

Trees Niet meer actief

Aan deze temp heb je echt niks en is absoluut niet betrouwbaar. Je moet echt tempen voor het opstaan en direct na het wakker worden.

Of wekker zetten of de bel laten rinkelen ;)

5. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Hihi :D
    jammer, ik had gehoopt dat mijn temp omhoog geschoten was
    door een eventuele innestelingsdip ofzo, omdat mijn temp de dag ervoor enorm laag was
    en de dagen ervoor wat hoger, heb waarschijnlijk de 4e een eisprong gehad vandaar :p

effe afwachten dan maar weer :) vanmorgen kon ik niet tempen
    omdat er iemand in huis kwam helpen, en weer had ik die domme wekkers niet gehoord :(

6. 1985

1985 Actief lid

29 mrt 2010
    274
    1
    0
    Ik zet mijn wekker, elke dag om 07.00 uur. Ook al hoef ik niet vroeg uit mijn bed.
    Werkt het beste bij mij.

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

Same here. Ik pakte de vroegste tijd dat ik op moest staan, ook al was dat maar 1 dag/week en de rest van de dagen tempte ik op dat tijdstip en sliep gewoon weer verder.

8. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi dames,

Toevallig heb ik hierover ook een vraag, normaal gesproken temp ik ook om 7u maar het komt voor dat ik s'nachts ok 4u naar de toilet moet of voor de kleine uit bed moet terwijl ik daarvoor pas om 23u of 00u ben gaan slapen. Alsnog temp ik dan om 7u maar ja dan ben ik al wel uit bed geweest om 4u, en voor de zekerheid temp ik dan om 9u weer.

Kunnen jullie me nog volgen?

Bijv vandaag ben ik s'nachts opgestaan om 4u en heb om 7u getempt (was 37.0) en voor de zekerheid om 9u weer getempt en toen was het 37.2

Wat zouden jullie in dit geval gedaan hebben en weke temp hebben aangehouden?

Alvast bedankt dames!

9. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    als je normaal dus om 7 uur tempt dan moet je nu ook de temp van 7 uur aanhouden.
    Kijk als je nou 2 uur wakker ligt zou ik ook die van 9 uur nemen maar als je maar een minuut of 10 ofzo wakker bent maakt dat niet echt een verschil, dat maakte iig bij mij geen verschil uit!

ik kon bijv. ook mijn dochter uit bed halen en daarna pas tempen, hij bleef hetzelfde!

10. Neentje

Neentje Niet meer actief

Lig zeker een uur wakker en geen minuut of 10, dan alsnog die van 7u aanhouden?

11. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    dan zou ik 8 uur gaan tempen haha
    En vandaag gewoon tussen de 37.0 en 37.2 gaan zitten dus 37.1

12. Neentje

Neentje Niet meer actief

Ja 08.00u is idd een betere timing aangezien ik dan ook opsta om mijn kleine bv te geven, ff mijn tempkaartje aanpassen dan.
    Dank je!

13. babyproject

Ik moest vrij vaak midden in de nacht plassen. Had bij mij geen invloed op mijn temperatuur. Drie uurtjes moet genoeg zijn. Maar het verschilt per persoon, want bij sommige meiden heeft het wel invloed en die kunnen beter de 2e temp aanhouden. Het is gewoon even uittesten hoe dat bij jou zit.

14. babyproject

Ik zou niet halverwege een kaartje je temp tijd aanpassen... Maakt hem een stuk minder betrouwbaar. Maar voor je volgende kaartje klinkt het als een ideale oplossing om te tempen om 8 uur!

15. Neentje

Neentje Niet meer actief

Dus jij zou gwn 37.2 aanhouden, ondanks dat je om 4u bent opgestaan en om 7u tempt normaal en uiteindelijk om 9u als je definitief uit bed komt?

16. babyproject

Nee, ikzelf had de normale temptijd aangehouden, dus de temp van 7 uur (de 37.0). Maar ik lag geen uur wakker na een toiletbezoek...

17. Neentje

Neentje Niet meer actief

Dus nu gwn verder tempen om 7u ondanks dat ik wakker word s'nachts en ongeachte hoe lang ik wakker blijf? Ik ben heel moeilijk in terug slapen vandaar dat ik dan nog lang wakker lig erna en zo ook als ik voor mijn kleine op moet staan.

18. babyproject

Sja, het is een lastige afweging. Ik zie dat je al 21 dagen aan het tempen bent. Ik zou hem afmaken op dezelfde manier als je deze 3 weken hebt gemeten. Consequent blijven is naar mijn idee het belangrijkst. Dus OF altijd om 7 uur, OF altijd na een x uur slaap... Ook kun je aangeven dat je "sleep deprived" bent als je echt lang hebt wakker gelegen vlak voordat je moet opstaan. Dan geeft FF een open rondje aan en weet je dat de temp mogelijk iets minder nauwkeurig is.

Je kaartje ziet er tot nu toe goed uit hoor, dus denk niet dat je je teveel zorgen hoeft te maken!

19. Neentje

Neentje Niet meer actief

Ik weet dat het idd lastig is, en omdat ik erg twijfelde dacht ik laat ik het hier maar vragen.

Volgens FF zou ik zondag mijn ei hebben gehad, kan best kloppen want toen rommelde het heel erg in mijn baarmoeder. Ik ga gwn verder met tempen en dan maar hopen dat ik het volhoud en geen lange cyclus heb (laatste x was cyclus van 81 dagen). Ik slik nu wel bijna een maandje Etos zwanger worden pilletjes dus denk dat die ook hun bijdragen leveren.

Iig bedankt voor jullie reactie's dames!

20. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Nu heb ik nog een vraagje

Ik heb sinds vorige week ook een kaartje bij FF aangemaakt
    helaas is mijn engels niet zo goed, nu zou het het kaartje een normale cyclus moeten zijn vanaf 16 april, maar ik moest een 2e kaartje maken, alleen nu is het eerste kaartje enorm kort die zouden dus eigelijk aanmekaar moeten zitten :(

wat kan ik doen, nu heb ik er geen goed zicht op :(

Deel Deze Pagina