Hoi allemaal. Ik ben sinds januari in het traject om BAM moeder te worden. Nu moet ik tempraturen en dan bloedprikken maar ik word ontzettend onzeker hiervan en ben bang dat ik m'n ei mis. Ik moet 5 dagen na stijging van m'n temperatuur gaan prikken. Maar hoe veel moet ie stijgen? Iemand die hier verstand van heeft? Xx
Je moet elke dag rectaal op hetzelfde tijdstip, direct na ontwaken gaan tempen. Deze waardes zet je in een (online) grafiek zoals fertility friend. Voor je eisprong zal hij laag zijn. Bij mij is dat 36.3-36.4. De dag na de eisprong zal hij met 0.2-0.3 graden gaan stijgen en hoger blijven. Bij mij is dat minimaal naar 36.7. De dag voor die stijging is dan dus je ei geweest. Om van een eisprong te kunnen spreken moet hij minimaal 3 dagen hoger zijn dan je basaal (gemiddelde temp voor je ei). Mocht je niet zwanger raken dan zakt je temp rond je nod weer terug naar de waarde van basaal (voor je ei) In mijn handtekening zie je een voorbeeld hiervan. Ik heb in het begin niet veel getempt maar dat is omdat ik na jaren tempen weet wanneer mijn ei is Succes!