Een paar vraagjes...

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Leonie1982, Dec 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ik ben voor het eerst begonnen met het bijhouden van mijn temperatuur, ook op FF.

Nu heb ik toch nog een paar 'beginners' vraagjes :)

1) Ik meet m'n temp. oraal (onder tong) Is dit goed? Of kan het afwijken?
    2) Doordeweeks meet ik temp. om 7 uur 's ochtends, maar in het weekend later (ong. 10 uur) is dat erg? Of maakt het niet uit?
    3) Vanmorgen om 7 uur heb ik gemeten. 35,8. Ik vond m'n temp. best wel laag, dus ik nog een keer meten. 36,0. Nog een keer, 35,9 en daana nog een keer 36,1. Ik heb net een nieuwe thermometer (digitaal van Philips). Hoe kan dit zo verschillen steeds? En welke temperatuur moet ik nu aanhouden?

Ik hoop dat jullie mij met bovenstaande vragen kunnen helpen!

Leonie

2. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Hallo,

Ik temp ook onder de tong. Rectaal is beter, maar vind ik teveel gedoe.
    Je temp is zo wel lager, maar je kunt ook zo stijgingen zien en meten.
    Dat je temp af en toe wisseld na herhaaldelijk proberen klopt wel, je moet gewoon je eerste temp aanhouden. Wel zou ik ong dezelfde tijd aanhouden, wekker zetten ofzo.. ik doe dat ook behalve soms op zondag...
    Kun je hier wat mee?!

3. Hey!

Dank je wel voor je antwoord! Ja, ik kan er wel wat mee! :D
    Voortaan wekker zetten dus.. haha
    Ik ben wel erg benieuwd of ik (of FF) kan zien of en wanneer mijn eisprong is. Ik ben nog maar pas gestopt met de pil, maar heb al wel een eisprong meegemaakt (kon ik zien aan afscheiding) dus ik hoop dat ik het nu weer kan zien! En dat het dan ook klopt met het temp. kaartje.

Kun jij zien of mijn temperaturen wel een beetje kloppen?

Dag 1= 36.4
    Dag 2= 36.4
    Dag 3= 36.3
    Dag 4= 36.4
    Dag 5= 36.5
    Dag 6= 36.3
    Dag 7= 36.5
    Dag 8= 36.3
    Dag 9= 36.0 (deze is van vanmorgen)

Tussen dag 5-6, 6-7, 7-8 zit 0.2 graden.
    En tussen dag 8-9 0.3 graden! Is dit niet veel?

Toch wel ingewikkeld hoor! :D

4. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Dat is netjes hoor, bij mij wel anders...
    Kan zijn dat het nog een beetje schommelt of dat je al vroeg je ei hebt?
    Nou ingewikkeld? ik denk ook doordat je vantevoren een idee hebt en wanneer het anders wordt, je erg onzeker kan worden en dan wordt het vanzelf wel ingewikkeld. Tenminste dat merk ik bij mijzelf...

5. hanna1974

hanna1974 VIP lid

Sep 9, 2007
    8,888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi,

Ik temp ook onder mijn tong, vind ik gewoon veel fijner. De temp is dan wel gemiddeld wat lager dan rectaal tempen, maar voor het kaartje op FF maakt het niet uit.
    Ik zie toch gewoon goed mijn eisprong.

Jouw tempen zien er goed uit hoor, vrij stabiel.
    Nu op dag 9 een dip, zou kunnen duiden op een naderend ei?

Succes!

Groetjes, Hanna

6. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    3,264
    0
    0
    Ik temp sinds deze rode rectaal. Geen pretje, maar duidelijker voor mij. Het schijnt dat als je met je mond open slaapt dat hij kan verschillen.
    Wel verstandig om in het weekend je wekker ook even op 7 uur te zetten. Doe ik ook niet altijd hoor, maar valt dan wel hoger uit en is dan minder nauwkeurig.

7. calani

calani Fanatiek lid

Jul 31, 2008
    1,347
    0
    0
    België
    hey meiden
    ik meet ook in de mond en kan daar wel goed mijn ei mee detecteren hoor!
    Ivm wekker, zetten ik deed dat ook, ben er intussen mee gestopt en mijn temp blijft wel stabiel, mits een rustige nacht (na een feestje of een woelige nacht in bed is ze wel (vals)verhoogd
    Leonnie, je temp ziet er goed stabiel uit, je moet het niet te ver zoeken, die kleine schommelingen zijn niet belangrijk, fertility friend is zeer handig, die toont je ook wanneer je je ei het meest waarsch hebt gehad!
    succes girls!
    calani

8. thanks meiden! Ik ga lekker door met tempen en klussen, wie weet verschijnt er vanzelf een rood kruis! :)

Toch vind ik het wel nog steeds vreemd dat m'n thermometer elke keer een andere temperattur aangeeft als ik op 1 ochtend 2,3 of 4 keer achter elkaar temperatuur.....

9. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    3,264
    0
    0
    Dat heb ik ook!
    Van de week een hoge temp. Geloofde het niet en deed het nog een keer en toen was hij veel lager. Snap dat echt niet!

Share This Page