tempraturen

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by gea, Jan 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gea

gea Lid

Oct 4, 2007
    58
    0
    0
    groningen
    hallo
    vraagje ik tempratuur elke morgen onder de oksel
    moet je hier ook graden bij op tellen
    ook werken wij met de persona
    vanmorgen daalde mijn tempratuur en most ook testen met persona
    wie oh wie kan mij helpen

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Geen idee, oksel is geen makkelijke plaats om te tempen.

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Tempen onder de oksel is onbetrouwbaar. Eigenlijk moet je zo niet tempen. Anaal is veel betrouwbaarder. Vaginaal of oraal kan ook.

Als je het toch onder de oksel doet, hoef je niets op te tellen. Want het gaat om het relatieve verschil en niet om de temperaturen zelf.

4. Beep

Beep Bekend lid

Sep 26, 2007
    505
    1
    18
    Ook ik ga de volgende cyclus beginnen met tempen en ovulatietesten. Ik zit nu namelijk al op dag 46 van m'n cyclus, en er is nog geen ongi te bekennen :( Ik ben bang dat ik weer dezelfde lange cyclussen ga krijgen al die ik had voordat ik met de pil begon. Echt onwijs balen!

Ik heb nu bij Matcare een BTT thermometer gekocht, die speciaal is voor het meten van je temp om je eisprong te ontdekken. Nu lees ik dat bijna iedereen rectaal meet omdat dat het nauwkeurigst zou zijn. Ik zie dit alleen niet zo zitten, en doe het liever oraal. Dat wordt in de handleiding van de thermometer ook aangeraden, het hele woord rectaal komt er niet in voor!

Nu mijn vraag: je moet vanaf dag 1 van je cyclus beginnen met temperaturen, maar meestal begint m'n cyclus pas halverwege de dag. Hoe hebben jullie dat gedaan? Zijn jullie eerder begonnen dan het begin van je cyclus (dus in de vorige cyclus), of zijn jullie op dag 2 begonnen?

Groetjes,
    Beep

5. gea

gea Lid

Oct 4, 2007
    58
    0
    0
    groningen
    hoi
    je moet inderdaad vanaf dag 1 beginen
    dat is het nauwkeurigst
    hebben wij ook gedaan
    voor de persona kan je ook es op marktplaats kijken
    om te kopen

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Je mag ook op dag 2 beginnen als je midden op de dag ongesteld wordt. Die ene dag maakt niet zoveel uit.
    Ik heb ook die BBT thermometer van matcare en ik gebruik hem gewoon rectaal. Oraal kan ook, zolang je maar 't zelfde blijft doen, de hele cyclus lang.

Share This Page