Tempratuur hoog bij zwangerschap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door yaya1988, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn tempratuur staat al 4 dagen op 37,3 afgelopen weekend leek het alsof ik mijn innesteling heb gevoeld ik had 2 dagen zware ongikrampen. Ik zit nu op cd 27. Rond cd 32 is mijn NOD denk ik. Maar waarom is mijn temp. nog zo hoog? Kan dat een zwangerschap betekenen, heeft iemand hier ervaring mee? En heeft iemand ook 2 dagen ongikrampen ervaren wat innesteling zou kunnen zijn.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Heb je een tempkaartje en kun je die hier plaatsen?

Heb je consequent elke ochtend direct na het ontwaken op hetzelfde moment getempt vanaf dag 1 van je cyclus.

Weet je ook wanneer je eisprong was?

Een hoge temp zegt helaas helemaal niks. Mijn temp kelderde pas altijd op de tweede dag van mijn menstruatie.

Het enige wat duidelijkheid kan geven is......testen!:D

3. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Is het voor jou een duidelijke afwijking van normaal? Want dan zou het wel iets kunnen zeggen.
    Ik kan je natuurlijk niets met zekerheid zeggen, maar wel deze info geven van mijn vmk zwangerschap in september, want toen heb ik het vrij goed bijgehouden allemaal:

- Ik had toen op 3 en 4 dpo menstruatiekrampen. Op 3 dpo kwam hier ook een streepje bruinverlies bij mee, heel weinig. Ik vermoed dat dit inderdaad het begin van de innesteling was. Op 6 dpo had ik wat echt bloedverlies, in beginsel zoals een menstruatie maar het hield al snel op. Dit was waarschijnlijk het vervolg van de innesteling.
    Menstruatiekramp bij innesteling kan dus heel goed!

- Mijn temperatuur vanaf 7 dpo was:
    7 dpo: 36.9
    8 dpo: 36.9
    9 dpo: 36.9
    10 dpo: 37.1
    13 dpo: 36.9
    14 dpo: 37.0
    Dit verschilde eigenlijk niet veel van de cyclus daarvoor, waarin ik niet zwanger was. Vooral de stabiliteit op 36.9 was anders dan die cyclus. Maar de temp was niet hoger of zoiets.
    Je bent niet toevallig (licht) verkouden ofzo? Dat kan ook een lichte tempstijging verklaren natuurlijk.

Goed, geen echte antwoorden, maar misschien heb je er wat aan ;).

4. noa81

noa81 Actief lid

13 dec 2010
    413
    0
    0
    In principe blijft je temperatuur hoog (deze temp is voor iedere vrouw verschillend) tot begin van je menstruatie. Als je 15 dagen na je eisprong nog steeds een hoge temperatuur hebt dan is de kans groot dat je zwanger bent.
    Succes!

5. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Na eisprong gaat temp omhoog. Deze kan, maar hoeft niet, nog hoger worden na innesteling. Bij mij was dat niet zo. Zie mijn kaartje in handtekening.
    Ik had wel duidelijke dips met eisprong en (vermoedelijk) innesteling.
    Suc6

6. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje voor jullie reacties.

Mijn temp. staat nu al 5 dagen op 37,3 ik weet niet zo goed wanneer ik mijn eisprong had, maar volgens bloedtesten heb ik die zeker weten gehad. Het is alleen maar afwachten.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een hoge temperatuur na je eisprong is goed. Als je zwanger bent, houd je over het algemeen een hoge basale temperatuur. Alleen kan je temperatuur vlak voor of tijdens je menstruatie nog ineens dalen. Dus aan alleen je temperatuur kun je, voordat je getest hebt, geen conclusies verbinden. Succes!

8. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Een hoge temperatuur wil niets zeggen jammergenoeg. De maand dat ik zwanger was had ik dezelfde temperatuur als alle andere maanden dat ik niet zwanger was. Wel blijft die hoge temperatuur aanhouden op en na je NOD. Maar ik heb het ook al gehad dat mijn temperatuur pas daalde na 1 dag menstruatie. Afwachten dus...

Deel Deze Pagina