Mijn dochtertje van 1½ jaar heeft een tempratuur van 35.1 Ze voelt helemaal niet koud aan, zelfs een beetje warm. Ze is de hele ochtend aan het huilen, beter gezegt krijzen Wat kan er aan de hand zijn, moet ik de HA bellen?
Dat is te laag. Ik zou de huisarts bellen. Ik heb altijd gehoord dat bij te lage temperatuur huisarts ingeschakeld moest worden. Succes!
ja, ik zou toch maar even bellen voor de zekerheid. En haar misschien even wat warmer kleden ofzo. Fenja heeft ook weleens een lage temp (als ze uit bed komt) en die stijgt dan weer als ze even wakker is. Maar als je kind er zo bij huilt zou ik ff bellen. Sterkte.
Zorg er in ieder geval voor dat haar temperatuur weer omhoog gaat. Kleed haar lekker warm aan, extra deken in bed, bedje lekker voorverwarmen met een kruik. Hopelijk voelt ze zich snel weer wat beter. En als je het niet vertrouwt gewoon de HA bellen hoor. Daar zijn ze immers voor. Misschien dat de assistente je gerust kan stellen. Gewoon doen hoor!
Ze heeft na mij idee genoeg kleding aan. joggingpakje met een rommertje en een T'-shirtje met lange mouwen en het jasje van de joggingpakje zeg maar. Hier in huis is rond 20.5 graad
niet lullig bedoelt; maar je weet 100% zeker dat je thermometer goed is? Zoja, dan zou ik ook echt de huisarts bellen. Hoewel het krijsen volgens mij op zich weer niet heel verkeerd is, omdat ze toch suf worden normaal gesproken bij ondertemp? Of zit ik nu mis? Maar ik zou voor de zekerheid denk ik toch ook eventjes bellen.
Heb 2 van die dingen in huis liggen en allebei geeft hij aan 35.1 en die ander 35.2 dus dan moet die wel goed zijn. HA gebeld, Wordt zo terug gebeld dus ben benieuwd. Ze vroeg of ze ziek geweest is, maar dat is ze niet.
Goeie vraag, Athina. Vooral de oorthermometers willen nog wel eens afwijken als je ze niet helemaal goed in het oor hebt zitten. Rectaal tempen is nog altijd de beste manier. Als de batterij van je thermometer nog goed is tenminste... Dat is mij eens overkomen met Jelle. Ik denken dat hij een lage temp heeft, dus nog maar een deken erbij in bed... Twee uur later wil ik nog een keer tempen, batterij leeg! En met een andere thermometer was de temp wel goed...
Om bacterien of virussen te bestrijden reageer je soms door je op te warmen of af te koelen 37 graden is namelijk een heerlijke temperatuur voor ze. Dus.. 35 graden kan dan wijzen op een ontsteking of infectie. Kan vanavond weer over zijn, maar inderdaad goed dat je je HA hebt gebeld. beterschap
Had ff geen zin gister avond om achter mijn pc te zitten. Maar gister avond was haar temp 36.2 en vanmorgen 36.7 Dus vrij weer normaal nu.
Klopt.. onze dochter had ook een keer onder temp en ben ik ook bij de HA geweest. Die vertelde dus dat het bij kleine kinderen normaal is.. of lage temp of hele hoge