dag dames, hoe lang heeft het bij jullie gemiddeld geduurd voordat jullie baby van buik naar rug terug draaide, nadat het van rug naar buik draaide? Mijn zoontje draait sinds een maandje van buik naar de zij en sinds een paar dagen naar zijn buik, maar kan nog niet terug draaien. Vaak ligt hij dan een beetje ongelukkig met zijn armpje onder zijn buik. Ik weet dat bij iedereen anders is, maar ben benieuwd naar het gemiddelde. Alvast bedankt!
Hier kan ons mannetje heel soms (gaat dan meer per ongeluk) terugdraaien van buik naar rug. Hij draait al sinds 3,5 maanden op z'n buik, dus hoop voor jou dat jouw beeb het sneller doet.. Hier dus ook constant het mannetje weer terugdraaien om dan na 10 seconden weer op z'n buik te draaien ha ha.. Leg hem soms dus op z'n aankleedkussen in de box
Louiza draait sinds een maand op haar buikje maar kan nog niet terugdraaien, ze beseft het nog niet zo goed en ligt dan ook wat te zeuren als het haar te lastig wordt om met hoofdje rechtop te blijven liggen.
Mijn zoontje draait al ruim 3 maand naar zijn buik, maar terug ho maar. hij heeft er simpelweg geen zin in. Een heel enkele kleer als hij zich echt inzet ,dan draait hij wel terug.
Volgens mij duurde dat een maand of 2 bij ons. Maar Thijmen kon pas veel later van rug naar buik draaien dan jouw kindje.
Mijn dochter rolde al met twee maanden van d'r buik naar d'r rug. Nu is ze ruim 4 maanden erg actief aan het proberen om van d'r rug naar d'r buik te rollen. Ze komt al verder dan op d'r zij, maar heeft nog net 't laatste duwtje nodig. Volgens de CBverpleegkundige duurt 't waarschijnlijk niet lang meer. Hier dus waarschijnlijk een erg vlot kindje.
Onze dochter kan nog geen van beide kanten opdraaien terwijl de dochter van vrienden 1 week ouder is maar al een week of 3! door de kamer rolt, ''t is net een balletje
Oei, er is dus geen pijl op te trekken. Op zich mag hij van mij er zo lang over doen als hij zelf wil want hij draait pas echt helemaal door naar zijn buik sinds een paar daagjes, maar ik moet hem nu continu in de gaten houden omdat hij nog niet terug kan draaien en altijd heel onhandig op zijn handjes ligt. Normaal kon ik hem onder zijn babygym neerleggen en gerust boven mijn gang gaan met huishouden en zo, maar dat zit er dus voorlopig niet meer in
hihi, herkenbaar. Dan denk waarom leg je je hoofdje niet gewoon neer als je moe bent. Dan is het op de buik liggen best lekker hoor. Maar nee, hij snapt het niet helemaal en ligt te puffen en te steunen. Klinkt schattig, op zich
Sinds 2,5 maande kan hij van buik naar rug draaien. Andersom lukt nog niet. Die lastige armpjes zitten dan tot zijn grote frustratie in de weg.
Mijn zoontje van 14 weken draait nog helemaal niet van rug naar buik of andersom. Iedere dag oefenen we het op de buik liggen ( op advies van cons. bureau) zodat hij zijn nekspieren ook wat traint. In het begin liet hij zijn hoofd gewoon liggen, maar de laatste 2 weken lukt het aardig om een poosje op zijn buik te liggen en dan een beetje rond te kijken. Als hij er geen zin meer in heeft dan begint hij meteen flink te huilen. Deze week weer naar cons. bureau, hopelijk heeft hij dan wel zin om zijn best te doen, anders krijgen we weer een opmerking dat we toch echt vaker moeten oefenen.
Milan draaide toen hij twee maanden was al van buik naar rug. Maar andersom lukt 'm nog niet. Hij probeert het ook nog niet echt. Als 'ie op z'n rug ligt, ligt 'ie alleen een beetje rustig rond te kijken.
Hoe kan je het draaien stimuleren? Ik leg me dochtertje elke dag minstens 1x op dr buik op een kleedje.
De kans is groter dat een baby sneller van rug naar buik draait dan andersom. Dat is namelijk makkelijker. We hebben overigens niks gedaan om het te stimuleren want hij was pas 2 maanden toen en dan is het niet nodig vind ik. Maar het ging toch vanzelf. Vanaag dus bij het CB geweest en meteen gevraagd over wanneer terugdraaien. Ze heeft een aantal oefeningen aanbevolen om zijn schouderspiertjes steviger te maken zodat hij zich met zjin handjes kan afzetten. Dat gaan we maar even probeen. Bedankt voor al jullie reacties.
alyssa kan nu ongeveer 2maanden van rug naar buik draaien, maar terug nog niet. volgens het cb hoeft het ook nog niet, dus ik laat het maar zo. alyssa spreid haar armpjes vaak als ze op dr buik ligt. tis dan net een vogeltje. ik leg dus regelmatig dr armpjes weer onder haar neer en heel af en toe draait ze terug. ik merk dat ze meer probeert terug te draaien als ze op de grond op een kleed ligt dan als ze in de box ligt. we wachten het maar af. liefs doris
Van buik naar rug, met 4.5 maand Van rug naar buik, met 7.5 maand Op haar buik liggen vond ze niks vandaar dat ze dat eerst deed.