heey meide kom ik weer met een vraag ken het weer nergens vinde..pff heb al bij tempratuur kaartjes gekeken. maar daar vind ik mijn antwoord niet echt, je normaale temratuur moet dan toch normaal 36 37 zijn, en bove de 38 40 is koorts toch. maar hoe weetje dan nu alsje 37 heb datje temp hoger is terwijl somige die altijd hebben. of ben ik nou gek, ja mijn vriendin legde me dat zo uit ze werkt in de zorg. en toen had ik het daar over over tempratuur dat ik dat smorgens doe. daty nu schommelt 36.5 soms iets hoger. ze zeg dat dat normaal is 37 of 36 . kan iemand mij meer vertellen alvast bedankt voor mij geken vragen xxjes
Ja maar als je een tijdje temperatuurt zal je zien dat ieder persoon als hij slaapt bijna altijd dezelfde temp heb. kan een paar 10de puntjes schelen. vandaar dat als je tempt om je ovulaitie te vinden je kan zien dat je structureel voor je ei rond.. bijv 36,7 36,8 36,9 zit.. meestal 36,8 dan. dat je dan na je ei opstructureel op 37,1 37,2 37,3 zit.. het is maar een voorbeeld.. maar daarom is het wel belangrijk om altijd op het zelfde moment onder dezelfde omstandigheden te meten .. dus direct als je wakker wordt zonder dat je naar de wc bent geweest. als je al uit bed bent geweest.. zie je vaak al een verschil en is je meeting niet geldig. Hopelijk ben je hier mee geholpen. Liefs Cherie
ja maar mijn tempratuur is dus normaal soms 35.9 en steeds iets hoger ( smorgens ) 36.5 toen 36.9 en nu weer 36.5 .. wat heefd dat dan te zeggen. dankje wel voor je uitleg xxjes
Hoevaak heb je al gemeten? als hij 1 keer uitschiet kan het een uitzondering zijn.. net als dat hij 1 keer heel laag kan zijn omdat het bijv kouder is geweest op je kamer. of je hebt misschien hoofdpijn gehad.. en daardoor voor die tijd paracetamol gehad. Daarom zijn er heel handig op internet curves die je kan invullen. Liefs Cherie
ja maar ik snap het gewoon niet. je legd het echt super uit. maar begrijp het echt niet, ik doe het nu al een tijdje heb wel alles opgeschreven. maar heb verder niks van hoofdpijn gehad of parracetamol geslikt, daar kan het niet aan ligen mijn temp licht gewoon in de kast in de woonkamer. xx
en ik weet ook datje smorgens moet tempe maar wilde het nu ook even doen. nu is die 37 xxjes haha ben beetje gek af en toe wil ook gewoon hopaa zwanger zijn haha zo als iedereen
Ja.. maar temperatuur je dan direct als je wakker wordt nog in bed?! dat is namelijk de bedoeling je moet niet eerst uit bed geweest zijn om je thermometer te pakken. en dan is ook nog rectaal het beste.. heb je een curve die je gemaakt heb en in je album kan plaatsen? kan ik ff zien.. want als je een hele maand in vult zie je wel de structuur.
ok..maar de temp van nu zeg dan niks over je cycli.. snap ook wel dat je snel zwanger wil worden.. maar misschien kletsen we langs elkaar heen... wil je gewoon helpen maakt niet uit dat je het niet snapt.. sommige hebben vreemde temp curves.. maar dat zegt niet altijd wat over je cycli.. als het vaag blijft kan je eventueel op ovulatie testen overgaan..
heey meis nee ik lig dan nog in bed maar leg die erna in de kast, en neem hem savond's weer mee na boven haha beetje vreemd he. nee ik heb zo lijst nog niet gemaakt weet ook niet hoe het moet xxjes
Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting hier kan je zo'n lijst maken! xxx.. je bent niet gek hoor.. je wilt gewoon graag!
Je moet ook 's ochtend steeds op de zelfde tijd je temperatuur meten om een betrouwbare uitslag te krijgen.