Hallo, Mijn dochter is nu 7 weken en weegt ongeveer 5000 gr. Ze krijgt borstvoeding op vezoek. Ik kom gemiddeld op 8 voedingen per etmaal. Er zit ongeveer 3 uur tussen de voedingen. De tijden dat ze meestal komt zijn: 07:00 10:00 13:00 16:00 19:00 22:00 01:00 04:00 Nu wil ik de borstvoeding afbouwen en een combinatie gaan geven. Smorgens en savonds borstvoeding en daar tussen flesvoeding. Op het pak van nutrilon staat dat een kindje met een gewicht tussen de 4 en 5 kilo 5 voedingen per 24 uur nodig heeft en dan 165 cc per keer Hoeveel keer moet ik nu flesvoeding geven en moet ik dit dan volgens een schema doen of op verzoek blijven voeden. Alvast bedankt! gr meike
Als je borstvoeding langzaam aan wilt gaan vervangen door flesvoeding kan je het beste beginnen met één borstvoeding vervangen. Neem bijvoorbeeld eerst die van 16.00. Als dit goed gaat kan je daarna na een aantal dagen een tweede voeding bijnemen. Zorg ervoor dat je dan om en om eerst gaat krijgen. Dus na een flesvoeding weer een borstvoeding voeding. zo kan de borstvoeding ook wennen aan het afbouwen. Ilja