doptone gekocht en nu spijt !

Discussion in 'Zwangerschap' started by debbie1983, Mar 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debbie1983

debbie1983 Actief lid

Apr 21, 2006
    294
    0
    0
    hallo

mijn naam is debbie ben 25 jaar en 17.5 week zwanger van een
    1-ling....

omdat ik nog steeds af en toe onzeker (ivm miskraam verleden) ben of het allemaal goed zit heb ik een doptone gekocht (na daar goed over na te denken) van 50 euro.. op aanraden van sommige mensen, zodat ik gersutstelling zou vinden

MAAR had ik het dus maar nooit gedaan want ik kan geen hartslag vinden van de baby..?! heb ook gelijk besloten om hem maar terug te brengen heb het 2 keer geprobeert zo'n 20 min lang en ben nu dus erg onzeker.. NOG meer dan dat ik daarvoor was.. ik probeer mijn gedachtes te verzetten en positief te blijven omdat we de baby met 15.5 week nog gehoort hebben bij de vk en de kans dat het nog fout gaat na de 12 weken erg klein is.. maar ja je zult het maar zijn denk je dan toch onbewust

ik ben nu dus bang dat er misschien iets niet goed zit.. zeker omdat ik van de week van de stoeprand af fietste heeeeel langzaam maar die was iets hoger dan ik had ingeschat en toen voelde ik echt iets op en neer stuiteren als het ware in mijn buik..

wat is jullie mening over de 'thuis' doptonen en iemand hetzelfde meegemaakt waarbij het toch goed zat ?

vr brt debbie

2. Mees

Mees Actief lid

Aug 15, 2006
    297
    0
    0
    Hoi Debbie,

Gee ervaring mee, maar als je je twijfels hebt, zou ik gelijk de VK bellen!
    Zeker na het stoeprandje!
    In de spanning zitten is ook niet goed!

Sterkte!

Groetjes Jessica

3. babydreame

babydreame Actief lid

Nov 9, 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    ik ben 14.weken en 6 dagen en heb ook doptonen geleend van babytalk
    de baby zit bij mijn net tussen mijn schaambeen ja soms iets meer naar mijn lies, je moet je zelf niet gek maken wand het zit vast heel goed bij jou je bent al 17.weken ver. je moet gewoon heel rustig gaan liggen en dan zoeken, soms hoor je eigen hartje maar die van je baby is 100x sneller. ik heb ook een miskraam gehad. maar als ik hem niet hoor heeft hij of zij er gewoon even geen zin in, maar als je hem 1x gevonden heb weetje waar hij ongeveer zit elke keer dan hoef je niet helemaal te zoeken haha.

gr. succes probeer het nog 1x voordat je hem weg doe, het is echt heel leuk.

4. babydreame

babydreame Actief lid

Nov 9, 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem

Je baby zit ook heel goed beschermt. als het fout was gegaan dan had je het wel meteen gevoelt anders moet je even de vk bellen voor de zekerheid.

5. saartje7

saartje7 Bekend lid

Oct 29, 2006
    928
    0
    0
    schrijfster
    6th of October City, Egypte
    hoi Debbie, ik ken jou wel, jij mij denk ik ook wel? wat vervelend meis dat je zo in de onzekerheid zit.. maar ik heb echt heeeel veel verhalen gehoord van meiden die het hartje ook vaak niet konden vinden en dat toch alles goed zat.. maar als ik jou was zou ik toch, voor je eigen geruststelling, even langs de vk gaan..

knuf, ik hoop dat je gauw van je onzekerheid af bent en lekker kunt gaan genieten!

6. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Hier ben ik het helemaal mee eens. Gewoon bellen!

7. debbie1983

debbie1983 Actief lid

Apr 21, 2006
    294
    0
    0
    hoi saar

ja ik herken je wel hoor.. ;) bij ons is een eerdere afspraak maken zo moeilijk.. het is hier altijd stampvol.. ik heb a.s. vrijdag een afsraak staan.. heb hem dus al verschoven van 19 naar 14 maart hoop het tot dan vol te houden en anders maken ze maar een plekje vrij en heeeeeeeeee ik zie dat je weer zwanger bent.. GEFELI !

grtn enalvast bedankt voor jullie antwoorden

8. saartje7

saartje7 Bekend lid

Oct 29, 2006
    928
    0
    0
    schrijfster
    6th of October City, Egypte
    bedankt hoor Deb ;) ik blijf het ook nog steeds super vinden dat jij al zo ver bent!

heb je die doptone al teruggebracht trouwens?

iig veel succes met wachten, en anders TOCH bellen hoor en dan moeten ze maar 3 minuutjes voor je vrij maken hoor!

9. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

Dec 20, 2007
    2,109
    0
    0
    De baby zit goed ingepakt, dus daar kan niet zoveel mee gebeuren door dat stoeprandje.
    Als je weet wat ik allemaal heb 'gedaan' in mijn vorige zwangerschap....
    Vallen, stoten etc....
    Maar ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.

10. mrietje

mrietje Bekend lid

Nov 4, 2007
    871
    0
    0
    Mama
    Gebruik je ook wel olie of creme vorodat je gaat luisteren. Ik heb zelf geen doptone, maar ik hoor wel dat je je beebje niet goed kan vinden als je niks op je buik smeert.

xxx

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Inderdaad goed insmeren met creme of olie, op je rug gaan liggen. Misschien andere oordopjes proberen.

En met dat stoeprandje, je baby zit inderdaad goed ingepakt... Wat ik allemaal in het begin heb gedaan. ;) Mijn man noemt me ook LEO in plaats van Wendy (lomp en onbehouden) hihi

12. debbie1983

debbie1983 Actief lid

Apr 21, 2006
    294
    0
    0
    hoi dames

ja ik had me goed ingesmeerd.. en heb hem ook op mijn eigen hart gehad die ik wel duidelijk hoorde, en liggend getest

en saar ik ben gelijk bij de'see' -shop vanmorgen geweest om hem terug te brengen

grtn

13. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    ik kon met 10 weken het hartje al horen, maar je moet heeeeeel goed zoeken, duurt soms wel lang hoor voor je het gevonden hebt. Anders vraag je de vk of je bij hun even het hartje mag luisteren, mag volgens mij altijd wel hoor!

14. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    precies de reden waarom ik geen doptone hoef.
    ik hoorde laatst dat iemand heel blij al een tijdje het hartje hoorde, en die bleek dus al die tijd naar haar eigen hartslag te hebben geluisterd

toen ik ruim 13 weken was, kon zelfs de vk, met een professioneel apparaat bij mij het hartje niet vinden.
    je moet je dus niet gek laten maken.
    over een tijdje voel je je kindje bewegen, dan heb je constant bevestiging!

laat je niet gek maken

15. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    zo'n ding moet je nooit voor de "zekerheid" kopen want dan wordt je er alleen maar nog onzekerder door als je niets vindt. En dat gebeurd nogal wel eens.

Hier was het wonder een andere koptelefoon. En een dag later weer proberen als het echt niet lukte.

16. cyberwitch69

cyberwitch69 Actief lid

Jun 18, 2007
    114
    0
    0
    badmeester
    Limburg
    Hallo Wendy,

Ik heb de Angelsound gekocht toen ik 13 weken was, en ik heb ook al heel wat keren moeten zoeken hoor!
    Als je t een paar maal hebt gehoord weet je ook sneller of je t goed doet. Ik ben er al achter dat op de bank liggen geen optie is, wel in bed. Geen idee waar het aan ligt, maar ik vind het hartje sneller in bed. Ook moet je niet te voorzichtig willen zijn, je mag gerust iets dieper duwen hoor, kan geen kwaad. Ons boefje ligt ook vaker gewoon anders, zodat ik haar wel hoor alleen ver weg. Ik kan me voorstellen dat het frustreert, maar je hebt wel vaak engelengeduld nodig en een rustige omgeving. En nogmaals, mij lukte het ook niet meteen....oefening baart kunst. Daarom denk ook ik dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar mij is gezegd en geleerd ( 6de zwangerschap, 4de kindje) bij twijfel altijd even bellen met je VK. Beter 10 maal voor niets dan 1 maal te laat moet je maar denken. En de VK is best wel wat gewend!

Liefs Ivonne

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik denk dat je debbie bedoeld ipv wendy?

18. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

hoi debbie,

ik heb zelf een vrijdag een angelsound gekocht.
    niet om mij eigen bang te maken als ik een keertje niet het hartje kan horen, maar meer voor mijn man en de rest die mij en de zwangerschap van dichtbij wilt volgen.
    mijn man vroeg elke dag hoe gaat het nou met jou en de baby, want ja hij voelt zich best nog wel buitengesloten, en zo kan hij het ook een beetje meeleven.

maar ik begrijp wel dat je erg onzeker ben, en ik denk dat als vrouwen in het verleden een miskraam hebben gehad, dat ze zo'n ding niet voor de lol kopen, maar puur om bevestiging te hebben of het nog wel leeft.

maar meid maak je eigen niet gek en ga astublieft genieten, voor je weet het weet ga je het voelen en dan heb je ook niet zo'n doptone nodig.

19. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

ik had er ook een gekocht en werd gek van mezelf..er ging geen dag voorbij dat ik niet naar mijn kindje luisterde :oops:
    Ik moest tot 14 weken ook erg goed zoeken en zat inderdaad erg laag..
    naarmate werd het steeds makkelijker te vinden. wel eerst heel goed insmeren met olie anders geleidt het niet goed!

20. cyberwitch69

cyberwitch69 Actief lid

Jun 18, 2007
    114
    0
    0
    badmeester
    Limburg
    OOW...ja, soms ben ik een beetje verstrooid, ik heb waarschijnlijk iets gelezen met de naam Wendy en die naam in mijn hoofd gehad. Mijn excuses....het berichtje is inderdaad voor Debbie bedoeld.

Wat betreft de reactie van @sonya one love, ik herken het helemaal met wat je zegt over erg laag zitten. Dat is waarschijnlijk inderdaad de beste plek om als eerst te zoeken.

Share This Page