Antibiotica - Klacid

Discussion in 'Zwanger worden' started by poetje84, Nov 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poetje84

poetje84 Actief lid

Oct 24, 2011
    141
    0
    0
    Hoi meiden,

Kom net bij de longarts vandaan en ben weer geveld door een luchtweginfectie. Ze vroeg me uitdrukkelijk of ik zwanger was, of kon zijn. Vertelde dat ik vorige week ongesteld was geweest. Dus kreeg ik toch Klacid voorgeschreven; anders had ze een andere kuur gegeven. Klacid is nl slecht voor de baby...
    Ik vroeg nog 'stel dat ik deze maand zwanger word, is het dan schadelijk' maar dat was volgens haar niet zo... Nu ga ik er toch een beetje over twijfelen...
    Weet iemand hier meer van? Iemand ervaring met Klacid, trouwens? (En iemand toevallig een schimmelinfectie als bijwerking gekregen? Nog nooit gehad door de kuur; maar in sept was ik na het stoppen met de pil aan de beurt... dus hoop niet dat het nu weer terugkomt... 't Is al mijn weet-ik-hoeveelste-kuur van de afgelopen paar jaar, maar de eerste na het stoppen met de pil...)

En heeft het misschien invloed op je cyclus? Dat ie langer/korter wordt, wel/niet kans op zwanger worden of staat dat er allemaal totaal los van? Ik zit nog maar in ronde 2; maar toch... als ik hierdoor deze maand al als 'verloren' moet beschouwen zou ik 't toch jammer vinden! Ronde 1 duurde 36 dagen; eisprong rond dag 24... Ben nu op dag 9, dus dan zóu het evt kunnen dat de eisprong buiten de kuur-dagen valt... Maar als m'n cyclus verandert kan het zo zijn dat ik in m'n vruchtbare dagen ben en toch nog antibiotica slik... Iemand die hier iets zinnigs over zou kunnen zeggen?

Alvast bedankt!

2. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

Jul 15, 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Klein beetje gegoogled, en dan vind ik dit:

Kan ik dit medicijn gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?
    Zwangerschap
    Gebruik dit middel NIET als u zwanger bent of binnenkort zwanger wilt worden. Over het gebruik van dit middel tijdens de zwangerschap is nog te weinig bekend. Wel is bekend dat het vanaf de zevende maand van de zwangerschap schadelijk kan zijn voor uw kind. Bent u zwanger of wilt u tijdens de kuur zwanger worden, overleg dan met uw arts of apotheker voor u met de kuur begint. U zult (tijdelijk) moeten overstappen op een ander middel.

---------------

dus als ik jou was, zou ik voor een ander middel gaan (als dat nog kan). Hoewel er wel ook staat dat het vanaf de zevende maand schadelijk is, en zo lang ga je het niet gebruiken toch?

3. poetje84

poetje84 Actief lid

Oct 24, 2011
    141
    0
    0
    Nou; dat heb ik idd ook al gelezen. Andere versies zeggen weer 'tenzij nadrukkelijk voorgeschreven door/overleg met arts'... en dat is bij mij dus zo.

Als ik dus zwanger was, had ze me wat anders voorgeschreven. Maar omdat ik vorige week ongesteld was, gaf ze het toch (omdat de klachten ook behoorlijk heavy zijn, en dit altijd een goeie remmer was)...

Ben al dapper begonnen, daar niet van.. maar krijg gewoon allemaal twijfels! Want waarom wel nu; maar niet zeg maar als ik over 1 week al zwanger zou zijn?

De kuur is voor 10 dagen... voor deze 1e keer zou ik het dus niet erg vinden als mijn eisprong weer laat is... dan is het buiten de kuur om. Maar ja... er zijn ook sites die zeggen 'niet gebruiken als je zwanger wilt worden'... Maar geldt dat niet voor alle medicijnen? Of is mijn geval gewoon hopeloos? ;)

Share This Page