Dossier van den Heuvel

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door rocketscience, 8 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    Wie heeft eerste aflevering van nieuwe seizoen gezien? Ik snap er echt niks van. Een lesbisch stel waarvan er 1 illegaal in NL verblijft (bij mijn weten kan en mag je dan niet werken). Ze maken gebruik van de spermabank, de illegale vrouw raakt zwanger (ook daarbij vraag ik me af hoe dat kan als je illegaal bent hier maar ok) en ze krijgen op die manier een zoontje.

    Ze verhuizen vanwege de procedure van verblijfsvergunning naar Belgie (daar zou het sneller gaan), relatie loopt op de klippen. De Nederlandse vrouw is lekker aan het daten met andere vrouwen en die illegale vrouw besluit met haar kind terug te keren naar Brazilie (haar geboorteland) want ze is doodongelukkig en freakin eenzaam in Belgie. Ze deed dit volgens die ex zonder overleg en heeft dus het kind ontvoerd. John doet er vervolgens alles aan om het kind weer naar NL te krijgen.

    Maar wat ik nou echt niet begrijp... dat zoontje is genetisch niets van die Nederlandse moeder, dan ga je het kind toch niet terug halen? Op het laatst zegt ze ook nog, dat is mijn DNA, en dan denk ik, huh hoe dan?

    Ok wie heeft deze aflevering dus ook gezien en begrijpt het?
     
    DQueen vindt dit leuk.
  2. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.404
    3.954
    113
    noord holland
    Daar hebben mijn dochter en ik ook over na zitten te denken, wij vonden dat ook zo gek! We dachten even zou ze zwanger zijn van de eicel van de nederlandse vrouw en zaad van de spermabank, maar dat klopte ook weer niet omdat juist de illegale vrouw zwanger zou worden omdat ze jonger was en dus vruchtbaarder of zoiets, vertelde ze. En dat zou ook alleen maar in t buitenland kunnen volgens mij, zo'n ivf procedure. We snapte t ook niet zo goed.
    Op zich begrijp ik wel dat ze t kindje als eigen kind ziet. Ze hebben binnen hun relatie samen voor t kindje gekozen, het was van beide een zoon. Geen idee of ze t ook al officieel geadopteerd had? Want dan is ze ook gewoon wettelijk z'n moeder. Maar kan dat überhaupt wanneer de ander illegaal is? En is dat kindje dan wel legaal?
    Ik vond t ook maar een wazig verhaal allemaal!
    Ik snap echt wel waarom ze haar zoontje wil blijven zien maar t verhaal zelf was niet helemaal duidelijk nee.
     
    rocketscience en DQueen vinden dit leuk.
  3. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.719
    113
    Vrouw
    Zie niet in wat er gek aan is dat ze haar kind wil blijven zien. Is toch gewoon haar kind? Ze hebben toch samen voor hem gekozen? Wat maakt haar dan minder de moeder dan degene die hem op de wereld heeft gezet?

    En dat ze zei "dat is mijn DNA" was volgens mij gewoon een grapje.. Zo van: lief he? Heeft ie van mij.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  4. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    Ik begrijp wel dat ze het jongetje wil blijven zien maar waarom zou je hem terug halen naar Nederland? Ik vond het zo'n eenzijdig verhaal, geen idee hoe de Braziliaanse moeder het allemaal beleefd had. En als je voor een kindje gaat dan besef je toch ook wel dat je met een illegaal in NL verblijvende moeder te maken hebt en dat je dat juridisch gezien allemaal moet regelen voordat kindje er is? Ik vond het maar een vreemde situatie.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  5. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.719
    113
    Vrouw
    Ze wilde hem toch ook niet meenemen? Ze wilde een omgangsregeling.
     
  6. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    Ik dacht dat het plan was dat kindje weer naar NL ging, Braziliaanse moeder kon mee komen.
     
    Akira1978 vindt dit leuk.
  7. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.404
    3.954
    113
    noord holland
    Ik had ook begrepen dat t vooral een omgangsregeling betrof.
     
  8. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.719
    113
    Vrouw
    Ik begreep dat ze gewoon een omgangsregeling wilde. En dat ze toen samen hier op uit kwamen.
     
  9. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    Ok dat heb ik dan weer verkeerd begrepen van de uitzending.
     
  10. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Dit was voor mij de eerste keer dat ik met gemengde gevoelens naar dit programma heb gekeken.
    Ondanks dat ik heel goed snap dat de Nederlandse moeder haar kind weer bij zich wil hebben, kan ik me het gevoel van die Braziliaanse moeder zo goed voorstellen!
    Ze heeft zich ws echt heel ongelukkig/ ontheemd gevoeld in Nederland/ België en wist natuurlijk heel goed dat het met haar rechten misschien niet zo goed gesteld was. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Zeker als het om je kind gaat!

    Ik denk dat ze in eerste instantie illegaal was, maar de procedure van asielaanvraag wel in gang is gezet. Dat schijnt in België sneller te gaan dan in Nederland, dus vandaar de verhuizing naar België. Vandaar ook dat ze gewoon recht had op medische zorg ed.

    Wat betreft die opmerking over het DNA; ze vertelde het lachend, als grapje.
     
    rocketscience vindt dit leuk.
  11. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Als het een man was geweest die met zijn kind naar Brazilië was gegaan?
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  12. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Ja? Dan had ik ws hetzelfde gevoel gehad.
    Er zijn in dit programma ook wel moeders naar hun thuisland gevlucht waarbij de vader het nakijken had. Dat vind ik minstens zo erg.
     
    bosi333 en DQueen vinden dit leuk.
  13. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik bedoelde eigenlijk wat als een vader zich rottig had gevoeld en weer terug zou gaan met het kind naar Brazillie.

    Ik zie namelijk heel vaak dat als een man dit doet mensen anders reageren dan dat als een moeder dit doet ( in deze casus)

    En ik bedoelde jou @Whoopy niet persoonlijk.

    Het is meer een algemene vraag...om over na te denken.
     
    citroenrasp en DQueen vinden dit leuk.
  14. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Ik denk dat een vader gevoel toch anders is, dan een moedergevoel. Zij heeft het kindje tenslotte in haar buik gehad.
    Niet dat een moeder meer recht op het kind zou hebben dan een vader, maar gevoelsmatig is dat voor mij toch anders.

    Als mijn man en ik soms een paar dagen weg zijn, denk ik veel aan de kinderen. Ik bel, ik app.
    Mijn man kan dat veel makkelijker loslaten. Die heeft die behoefte totaal niet.
    Nu snap ik dat een paar dagen weg of voor altijd weg een groot verschil is hoor.

    Ik heb altijd moeite met de situaties in dit programma. een kind heeft gewoon recht op beide ouders. Maar dit keer voelde het toch een beetje anders.
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  15. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    ja dat heb ik dus ook wel een beetje.

    Terwijl als ik aan mijn man denk...die is echt zo gek op de kinderen echt niet anders dan ik...dan snap ik soms die mannen ook wel.

    Moelijk.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  16. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Nou in de aflevering zegt de NL moeder dat de Braziliaanse moeder zelf ook weer terug wilde met kind.
    Dat de Braziliaanse moeder dat zelf aangegeven had
     
  17. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.239
    113
    ik vond het ook een rare aflevering. Je kwam dus niet te weten wat er nu geregeld was mbt de nederlandse moeder. Heeft zij het kind geadopteerd en is ze dus wettelijk een ouder of is ze (wettelijk dus niet gevoelsmatig) helemaal niet verbonden met het kind? In dat laatste geval kun je dus niet echt over een ontvoering spreken. Dat er advocaten in betrokken waren ivm een omgangsregeling doet vermoeden dat er toch wel iets wettelijk op papier staat anders lijkt mij het niet dat de Braziliaanse moeder er aan mee hoeft te werken.

    Ze zei inderdaad dat ze wel weer terug wilde met hun kind naar nederland maar is dat werkelijk zo of is dat geweest om iedereen rustig te houden want op het einde kwam ze niet op het vliegveld op dagen.
     
  18. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Bijzondere aflevering.

    Ik snap beide ouders wel met de stappen die ze zetten. De vraag is wat het beste is voor dat jochie.
    Hij noemt de Nederlandse moeder mijn supermamma... dat zegt wel iets over de manier waarop de Braziliaanse moeder over haar ex spreekt tegen zoon.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  19. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Ik heb met gemengde gevoelens naar deze aflevering gekeken. Het jongetje oogde gelukkig in Brazilië. Ik vraag me af voor wie dan het beste is om hem terug te halen naar Nederland. Voor de moeder of het kind zelf. Maar dat heb ik ook wel eens vaker gedacht bij afleveringen van bijvoorbeeld ontvoerd.
     
  20. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Vorige week was extra uitzending over Tob Cohen. Gisteren zou vervolg zijn maar was dat niet gewoon herhaling van aflevering van vorige week?
     

Deel Deze Pagina