Wat heb jij met je trouwjurk gedaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 27 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik wil eigenlijk mijn trouwjurk verkopen.
    Hij staat al op bijna alle 2e hands sites. Maar niemand vindt hem waarschijnlijk mooi genoeg.
    Terwijl ik me echt een prinses voelde.

Ook heb ik bijna alle bruidswinkels in Nederland gebeld of gemaild met de vraag of ze nog jurken innamen.

Het is vaak alleen ter bemiddeling en dat wil ik juist niet.

Nu dacht ik als toch niemand hem neemt kan ik misschien van de top een mooi topje laten maken en wat ik dan met de rok doe, weet ik nog niet.

Heeft er iemand andere suggesties?
    Of weet iemand een winkel die ze wel opkoopt? Dat heb ik het liefst natuurlijk.

Wie helpt me?

2. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    je kunt natuurlijk van de rok een wiegesluier maken!!

Karin

3. ilseD

ilseD Lid

10 jan 2006
    95
    0
    0
    Ik zou mijn jurk zeker nooit verkopen! Maar ben idd ook wel van plan om het topje en de rok te laten verven en een beetje te laten aanpassen (oa sleepje wegnemen) zodat ik ze apart kan dragen als feestkledij. Hij heeft meer dan genoeg gekost, is helemaal aangepast aan mijn maat, dus zou ik het zonde vinden om hem niet meer te kunnen dragen!

4. Niet meer actief

Bij mij zit de sleep in de rok verwerkt. Dus dat kan ik helaas niet los maken. Tenminste ik?
    Ik moet er dan eerst iemand voor vinden.

Wij hadden het idee de jurk te verkopen en daar een hlee mooie babykamer van te kopen. Echt iets blijvends.
    De jurk hangt nu in de zak en ik kan hem niet eens zien.

En het is wel een echte trouwjurk.
    Dus eigenlij moet de top wel erg aan gepast worden wil ik er bijv boodschappen mee kunnen doen.
    Hij zou dan echt voor feesten zijn.

Ik hoor het graag als er nog meer mensen iets weten.

5. ellenD

ellenD Lid

23 mei 2006
    46
    0
    0
    Verzorgende
    Kampen
    Er zijn ook veel mensen die van hun trouwjurk een doopjurkje maken als de baby er is....maar dan moet je natuurlijk wel je kindje willen laten dopen.... ;)
    Groetjes Ellen

6. ilseD

ilseD Lid

10 jan 2006
    95
    0
    0
    moet het ook wel door iemand laten doen hoor! Is ook zo'n echte trouwjurk, dus zal het ook alleen maar kunnen dragen voor feesten. Maar als je feestkledij moet kopen (zo echt deftige), kost dat ook al wat...
    Voor mij heeft ze toch emotionele waarde. Daarom zou ik ze niet kunnen verkopen. Maar idd je kan er ook een kinderkamer voor kopen natuurlijk!

7. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

27 mrt 2006
    1.085
    0
    0
    Groepsleidster Buitenschoolseopvang
    Zuid-Holland
    Mijn jurk ga ik zeker niet verkopen! pfffff zonde en met pijn in mijn hart zeg! ik heb hem nog steeds op de slaapkamer hangen in de zak maar kijk er toch regelmatig naar, ik vind hem zoooooo mooi!

Ik hoop dat ik er ooit de wieg mee kan laten bekleden, de rok dan en het topje wil ik eigenlijk ook los laten maken en voor heel speciale gelegenheden gaan gebruiken.

Maar vooralsnog hangt hij er alleen nog maar mooi te zijn!

liefs moontje

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb hem 2 weken terug pas in de zak gedaan hahahahahha
    Hij hing op de logeer kamer en zo kon ik elke dag met langslopen even bekijken hahahah :oops: (ben 30 juni 2005 getrouwd)

Verkopen,never!

groetjes

9. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik doe hem ook niet weg, mijn moeder heeft hem zelf gemaakt. Je kunt hem ook te huur zetten op een lokale site, dat werkt ook wel eens.

10. Niet meer actief

Bij mij heeft hij t/m september aan de kast gehangen. Daarna heb ik hem dus gestoomd en in de zak gedaan. Overtuigd dat ik was, dat ik hem wel verkocht zou krijgen. Niet dus.

Net even met pas en mams gebeld ( ik heb van hen de trouwjurk gekregen), maar zij zeiden beiden dat het niet mooi is bij deze jurk om een losse top te hebben. Teveel bruidskleding.

Ik denk dat hij dus voorlopig in de zak zal hangen. Misschien is een hemeltje een mooie oplossing.
    Maar er zitten rozen op mijn jurk. Slechts 6, maar voor een jongen vind ik dat dan weer niet zo leuk.

Nou ja er is voorlopig nog geen kind.

Jullie hadden al door: ik ben van het opruimerige type en vind akkes wat ik niet meer gebruik een sta in de weg :)

11. Niet meer actief

Dat hebben wij geloof ik niet zoiets.

12. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ik wilde hem eerst verkopen, maar nadat hij ruim een half jaar had gehangen (getrouwd op 17 juni 2005) heb ik hem laten maken (er zat een scheur in de sleep omdat iemand erop was gaan staan) en laten stomen en hij is nu weer als nieuw. Ik vind het nu zonde om het weg te doen. Hij hangt dus ook in een hoes aan de kledingkast op de slaapkamer. Verkopen wil ik niet meer.....

Groetjes Suusje

13. Niet meer actief

Oho, diegene zal zich rot gevoeld hebben.

14. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Das jammer dat jullie niet zo'n site hebben. Ik ben zelf wel een beetje gehecht aan mijn jurk. K vind het jammer dat ik hem nooit meer aan doe, maar weg doen vind ik ook moeilijk. Dus ja hij hangt bij mijn ouders (die hebben een inloopkast) Misschien dat ik hem op mijn trouwdag nog eens een keer probeer, maar dit jaar zal ik er niet in passen haha

15. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik zat ook gelijk te denken aan de wieg, maak er een mooie hemel van!!! Heeft je kindje er ook nog wat meegehad, dat vind ik wel een mooi idee!!!
    Persoonlijk zou ik het ook nooit verkopen, maar ja ieder zijn keus!

16. MamaMarleen

MamaMarleen Actief lid

15 mei 2006
    228
    0
    0
    leidster op 'n kdv!
    Noord brabant
    ik heb mijn trouwjurk 2dehands gekocht via MP en heb 'm daar een paar weken na onze trouwdag alweer op verkocht!
    Moet wel zeggen dat 't een jurk was uit de collectie van 't jaar waarin wij trouwden (2005) en dat ie best gewild was. (van "rembo styling")

Ikzelf hecht geen waarde aan 'n trouwjurk, en vind 't ook nix om zo'n dure jurk voor jan l*l in de kast te hebben hangen!
    Maar da's ieder voor zich natuurlijk.

Suc6 met verkopen, op MP heb je meestal toch wel kans!

17. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Je hoeft de jurk toch ook niet voor Jan met zijn korte achternaam te laten hangen, doe er dan iets creatiefs mee, zou ik zeggen, maar das mijn mening hoor, hihi!

18. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ik doe hem ook niet weg...geen denken aan. Emotionele waarde noemen ze dat.

19. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Inderdaad

20. Niet meer actief

Ja , da's waar Karina. Het is dan wel speciaal dat je eigen kindje ( als dat ooit komt) er dan onder ligt.

Mijn jurk zit zelfs nu nog in de collectie. Dus hij is heel nieuw. Wij gingen ook 2 maanden na het aanzoek trouwen.
    Maar toch schijnt niemand dat te willen. En misschien wil ik er wel teveel voor hebben, want voor 150,= gaat hij echt niet weg!

Deel Deze Pagina