Tempur matras, wie heeft ervaring?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anakin, 16 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Vanwege de rugklachten van mijn man overwegen we Tempur matrassen te kopen.
    Aangezien ze superduur zijn, willen we er zoveel mogelijk over te weten komen, zowel positief als negatief.
    Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van de dames hier!

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ja, ik ook *leest mee*:)

3. Tese

Tese Niet meer actief

Ok hier een goede en slechte ervaring.
    Mijn ouders hadden allebei een tempur matras. Mijn moeder was tevreden. Ze was wat zwaarder en daar werkt het goed mee. Mijn vader was mager en daar werkte hij alleen in de zomer goed. Nadeel in de winter is namelijk dat het matras ook koud word en dat het dus niet werkt zoals het hoort. Mijn vader had ook rugklachten en het werd hierdoor erger.

Ik heb zelf een tempur kussen gehad en ervaarde hetzelfde. In de zomer was het een ideaal ding maar in de winter niet. Als je je dan omdraait dan veert het niet terug vanwege de kou.

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Mijn schoonouders hebben het en willen echt niet meer anders! Het was een hele investering dat wel!

Ik snap wel wat Muppet zegt over dat koude. Maar dat ligt er misschien ook aan hoe koud je het laat worden in je kamer. En hoe warm je zelf bent. Want het is de bedoeling dat het door je eigen warmte zachter wordt.

Zij hebben daar iig geen problemen mee.

Mijn man heeft een kussen en dat wordt wel eens hard...maar zodra je er op ligt wordt het door je lichaamstemperatuur gewoon zacht.

5. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Wij hebben al jaren deze matrassen en zouden geen andere meer willen hebben. Hier bevallen ze dus goed.

6. danip

danip Niet meer actief

Mijn ouders vonden ze veel te warm, en hebben heel erg spijt van hun aankoop. Hoor het wel van meer trouwens dat het niet ademt en dus heel heet word.

7. emje

emje Niet meer actief

ik heb door mijn handicap erg veel rugklachten en gewrichtsklachten. met onze pocketveringsmatrassen werd dit alleen erger. ik ben toen ook opzoek gegaan naar zo'n matras.

maar ik vond tempur erg duur en dat geld hebben we gewoon niet. nu heb ik een matras van medi-active.nl en ik heb nergens meer last van. ik slaap als een roosje :D

het fijne van medi-active is dat je het matras 2 weken mag uitproberen en als het niet bevalt komen ze het kostenloos weer ophalen. bevalt het wel dan hoef je pas na die 2 weken te betalen.

ik was voor het matras 349 kwijt dus misschien een idee om even naar te kijken

8. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Heb zelf ook zo'n matras aangeschaft vanwege rugklachten. Alleen geen tempur, maar een ander merk bij de speciaalzaak. Voordeel daarvan was dat we een luxe variant konden nemen met een zachte toplaag voor hetzelgde geld als tempur basis.
    Wij willen niet anders meer!! Bevalt prima!

9. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    wij hebben een tempur bed en ik vind t heerlijk zomers kan t wel wat warmer worden maar dan slaap ik gewoon zonder deken zelfs mn vriend vindt t heerlijk .
    1 nadeel als je ergens anders gaat slapen is wel erg wennen(lees overal last van dus)

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Mijn moeder heeft er een en wil niet meer anders. Wel heeft ze er in de winter een elektische bovendeken op om voor te verwarmen anders is het bed keihard.

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mager.... daar hebben we hier beide geen last van, haha.
    Dus dat moet geen probleem zijn.

Op onze slaapkamer is het eigenlijk nooit echt koud. In de winter zo'n 17-18 graden denk ik, ons huis is erg goed geisoleerd. Zal dat nog veel uitmaken met het 'koude-probleem' van de matrassen?

12. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Oh ja een tempur matras, die wilden wij ook heel graag.:) Maar vond het wel een hele dure aanschaf voor een matras, waar je nog niet zeker van bent dat het ook wat voor jou is zeg maar.

Toen zijn wij wat verder gaan zoeken en kwamen uit op een medi comfort matras (Traagschuim matras 14 dagen op proef. Het traagschuim matras van Medicomfort )

Dit matras mag je ook 14 dagen op proef proberen, is het niks mag je m kosteloos terugsturen.

Helaas was dit het niet voor mij, maar wel voor mijn man. maar mischien het proberen waard!!

13. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Weet het weer, wij hebben Balanzzz. Ook niet goedkoop, maar scheelt toch aanzienlijk.

14. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    Ik heb er al 3 keer op mogen slapen bij mijn moeder.... Het is heerlijk!!!! ook de hoofdkussens. Ikheb een hoofdkussen van Tempur en geen nekklachten meer. Ik vind het een echte aanrader!!! succes met het beslissen.

15. CSluiter

CSluiter Nieuw lid

20 okt 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf ben ik werkzaam bij TEMPUR en de meest voorkomende 'klachten' in de winkels zijn de volgende, welke eigenlijk geen klachten zijn en wat ik dan ook zal uitleggen:

1. 'Het is zo warm': betekent eigenlijk dat het doet wat het moet doen, omdat de bloedsomloop geoptimaliseerd wordt. Echter bepaalt het dekbed voor 85% de klimaatbeleving, een dekbed stem je af op je matras en dat vergeet men vaak.

2. 'Slechte ventilatie': 80% van het vocht 's nachts verlaat je lichaam via neus en mond en van de overige 20% het meeste via hoofd en nek. Het probleem bestaat dus eigenlijk niet, maar het is wel van belang om de slaapkamer goed te ventileren (bij elk soort matras).

3. 'Het matras is vrij hard in de winter': Het TEMPUR materiaal is temperatuurgevoelig, het reageert op lichaamswarmte en dus ook op de omgevingstemperatuur. De verwarming op de slaapkamer iets hoger zetten 's avonds of een elektrisch deken 20 minuten gebruiken als voorverwarmer voor het slapen gaan, bieden dus een oplossing.

Echter heeft het gewicht van de persoon niets te maken met de geschiktheid. Voor personen boven de 130 kg is er wel een stevigere versie verkrijgbaar.

Persoonlijk ben ik onlangs geopereerd aan een hernia en een TEMPUR matras was echt mijn antwoord op mijn rugklachten :D Ik draai minder in bed en heb het gevoel meer slaap te krijgen in minder uur als voorheen op mijn vorige matras, terwijl ik ook nog uitgeruster wakker word.

Voor mij is TEMPUR het antwoord, maar een matras is en blijft HEEL PERSOONLIJK! Laat je daarom goed adviseren door de winkel ;)

16. danip

danip Niet meer actief

Als het warm is in de zomer, en je slaapt alleen met een dekbedhoes om, dan kun je er niet zo veel aan doen. Dan blijft het warm, oftewel irritant heet! (dat was de klacht van mijn ouders)

En zweten doe je over je hele lichaam, niet alleen je neus en mond. Dus vind dat wel wat makkelijk om te zeggen dat het probleem niet bestaat. Het probleem is hooguit iets minder groot dan mensen wellicht denken.

Voor sommige personen zal tempur de oplossing zijn, en voor andere mensen weer een ander matras.

17. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Kan iemand mij uitleggen wat nou de echte verschillen zijn tussen Tempur en Medi-active? (behalve de prijs, haha)

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Daar ben ik ook benieuwd naar..Heb hun site bekeken en op zich vind ik het interessant genoeg om, tegen de tijd dat we eraan toe zijn, zo'n matras eens uit te proberen...Maar ik ben alleen benieuwd, dat als deze matrassen zoveel overeenkomsten hebben, die van Medi-active zo enorm veel goedkoper zijn..

Deel Deze Pagina