Mijn vriend heeft ook een brommer en werkt in de horeca. Het is goed te doen en scheelt enorm veel benzine!
we kwamen uit spanje, hoe dan ook, bedankt voor jullie reakties limburg klinkt als een strak plan als ik niet zou vast zitten aan mijn werk. ik ben daar echt super gelukkig maar kan niet zó ver reizen... maar die baan is voor mij wel echt een kans. brommer aan schaffen is natuurlijk een idee, moet daar misschien toch maar eens goed over praten idd. ik dacht altijd nee want dat is gevaarlijk snachts... maar misschien is het toch wel een optie als ik me vrijer open stel voor de rest ga ik woningbouw verenigingen stalken en wat brieven rond sturen... ik hoop dat het allemaal snel goed komt, ik was idd een beetje in paniek gister en probeer nu positiever te zijn. heavy dat velen ons zijn voorgegaan met het ´kamer woon´ gebeuren...
purmerend ook snachts verbinding? jeetje dat wist ik niet. en ook dat het zo dicht bij is volgens jou met de brommer.. ik ga ff googelen daarover.. maar weet jij hoelang het van de dam (adam) naar purmerend is dan ongeveer op een brommer (of met de bus)
Je moet natuurlijk niet een spiksplinternieuwe kopen, maar ik heb het idee dat dat toch niet in het budget zit. En gewoon door blijven rijden en niet stoppen waar niet hoeft. Ja, er kan iets gebeuren, maar dat kan ook met een auto (carjacking) en in de bus/metro of bij de halte/station (overval). Ik heb vanaf mijn 16e een brommer. Nu staat ie al 2 jaar in de schuur omdat ie niet meer start. Maar ik deed er alles mee. Een boodschap (tasje of kratje tussen de benen), stappen, etc. Alleen met kind werkt dat dus niet. Ik hoor er wel eens van... maxicosi achterop, of (klein) kind voorop of achterop. Dat vind ik onverantwoord. Maar als het alleen voor woon-werk verkeer is... daar neem je je kind ook niet mee naartoe Ik deed vroeger ongeveer 50 minuten over 20 kilometer. Was met een brommertje dat maximaal 45 km/h kon. En dat kwam mede doordat je regelmatig moet stoppen voor stoplichten enzo. Dat haalt de snelheid eruit. Afstand Purmerend - Dam is ongeveer evenveel volgens Google Maps. Met het OV kun je een trein pakken. Ben je ongeveer een half uur kwijt.
je heb ook meestal via kraakverenigingen(legaal)slooppanden die later worden geslooptprobeer dat eens dan..
Zou ik niet doen met een kleine. Die panden zijn altijd tijdelijk. Soms wel voor een paar jaar, maar soms maar voor een aantal maanden. Soms krijg je heel veel ruimte, maar soms ook maar 1 kamer. En ze hebben geloof ik maar een maand om je notificatie te geven dat je er uit moet. Ze hebben dan ook niet altijd iets nieuws voor je. Lijkt mij te veel onzekerheid voor een gezinnetje. Ik heb ook een jaar anti-kraak gewoond (stichting Camelot).
hmm ik dacht niet dat er een trein naar purmerend was snachts... en ook elke dag van de week dan.. tja ik ben durk aant googelen natuurlijk maar de afstand is toch wel heel erg. om 3 uur snachts 50 minuten brommer rijden.. tja.
Nu wil ik niet vervelend overkomen, maar vind dat je nu wel loopt te zeuren. Je vraagt of iemand een oplossing weet en bent ten einde raad. Dan vind ik 50 minuten rijden op een brommer een hele goede oplossing hoor. Lijkt wel of je alleen maar de makkelijke weg wilt, maar je geeft zelf al aan dat die er niet is. Je zult dus of een nieuwe baan moeten zoeken beiden en verhuizen. Of genoegen nemen met een kleine ruimte om te wonen. Of een brommer kopen en meer onderweg zijn maar wel je baan kunnen behouden en rustig verder kunnen kijken voor iets anders. Dan lijkt me die laatst oplossing toch wel de beste in deze situatie. Maar misschien heb je geluk en komt het je straks ineens toewaaien, maar meestal is dit niet het geval helaas. Ik hoop echt dat jullie snel een oplossing vinden voor jullie probleem, maar het lang zo groot niet als je denkt dat het is als je je iets makkelijker opsteld.
Maar dan heb je wel een woning... Wij wonen ook in purmerend en mijn man draait ook nachtdiensten en ook geen vervoer, met gevolg dat ie zondag pas om 9uur thuis is vanuit amsterdam...mja het zij zo..we hebben wel een geweldige woning.. En mijn man reed t ook altijd op de brommer hoor! 40minuten deed ie er over..
Ik doe er 25 min over en mijn brommer rijdt op z'n top 45 km per uur Bus is afhankelijk van welke lijn ,maar meestal 30 min. Ik lees mensen zeggen, 40 en 50 min.... Maar je moet gewoon de snelle wegen kennen......en ik reken dan van Purmerend noord naar Amsterdam noord,pont richting centraal
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat je man op het moment maar even niet zo moeilijk moet doen. Praktisch iedereen in NL heeft het moeilijk op het moment en ontzettend veel mensen zitten zonder baan en knopen de eindjes aan elkaar. Jullie zitten in een te duur huis, hij spreekt geen Nederlands, er komt een baby aan.. tja.
Het alternatief is op straat staan dus ik zou het wel weten!? En anders denk ik dat de nood niet hoog (genoeg) is.
snap ik wel weet hoe het gaat maar beter iets dan niets he....en anders maar verder weg zoeken..en anders moet ze maar eens googlen aar goedkope huurwoningen want ik vind er maar zat op google..
Gelukkig zijn er dus genoeg opties voor je. De meest logische lijkt mij om buiten Amsterdam te gaan wonen in een plaats waar nachttreinen of bussen rijden. Er rijden genoeg nachttreinen naar verschillende plaatsen waar het goedkoper wonen is. Misschien lastiger met reizen etc maar goed, dat boeit niet als je echt in nood zit lijkt me. Het valt me wel op dat mensen al snel Nederland de schuld geven. Hoe bizar het is dat ze in NL geen recht op een huis hebben ofzo. Ik denk dan altijd: zelfs als je dakloos bent, krijg je nog onderdak in NL. En NL kan er niks aan doen dat jij zwanger bent en in een te duur huis woont, niet van baan wil veranderen, dat je man nog geen Nederlands kan etc. En als we dan urgentie gaan geven, dan blijven er geen huizen over voor die mensen die ook gewoon aan het wachten zijn. Ik wil je niet afzeiken ofzo, maar je moet toch zelf op zoek naar oplossingen en het komt helaas meestal niet aanwaaien. Je komt er wel. Succes.
in amsterdam kom je er vrijwel niet meer tusssen voor het antikraakgebeuren. ik heb het wel gedaan maar dat was via via en het mag sowieso niet met kinderen. zaandam heeft ook een nachtbus naar amsterdam. en in amsterdam rijden sowieso nachtbussen. heb je geen geld voor een klein autootje? in zaandam is gratis parkeren en voor ongeveer 750 euro kan je wel vrije sector wonen...
goed, kijk als mijn man het zou inzien en gewoon zou meewerken is het nog wel te doen. alleen hij ziet niet hoe de situatie is en tja. tuurlijk zeggen jullie dat kan niet enz. maar sirieus het kan wel en ik heb geen zin om nu ruzie te maken. hou me liever stil en zoek naar een oplossing waar hij ook blij van wordt. ja je kan het makkelijk denken noemen, maar er is een reden waarom. kijk het is namelijk zo, als we voor 750 in zaandam bijv. kunen wonen. dan kost dat nogsteeds minstens 200 euro per maand om snachts op en neer te toeven of met nachtbus plus kosten van een scooter en een rijbewijs. kan je net zo goed voor 200 euro meer in amsterdam zitten. maar dat is het hem nou juist . die 200 euro is er niet anders kunnen we ook hier blijven wonen. als hij zijn reiskosten vergoedt zou krijgen dan was het nog een ander verhaal. en je kunt wel zeggen dat ie een andere baan moet zoeken maar zonder ervaring is dat erg moeilijk en zijn baan nu is niet slecht, het is alleen te weinig om van te leven. denk maar niet dat je tegenwoordig nog makkelijk een contract krijgt, zeker niet in de horeca.. tja
Maar als hij een brommer zou hebben ben je geen 200 euro pm kwijt aan reiskosten. Ik ging op de brommer naar mn werk 1 uur en 15 min heen en dus dezelfde tijd terug. En was nog geen 10 euro per week kwijt. Weetje hij moet wel. Er zijn namelijk maar 2 opties het doen en een dak boven je hoofd of niet doen en op straat leven. Er zijn zat mensen die momenteel ook maar 2 uur willen reizen om maar een baan te kunnen krijgen.