ten einde raad, geen huis!!

Discussie in 'De lounge' gestart door nena88, 29 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

idd, de meeste brommers zijn erg zuinig

dat uurtje per dag ( half uur heen, half uur terug)
    je man heeft weinig te willen

leg hem de keuze voor; OF een uur per dag reizen, OF in een doos onder een brug slapen met het hele gezin..

snap niet dat sommige zo'n oogkleppen dan nog op kunnen hebben zoals je man..
    je kan toch ook in een flatje gaan wonen in bijv zaandam, hoeft toch geen luxe/duur huis te zijn.

gewoon 1 vd goedkoopste flatjes en een goedkoop zuinig brommertje, en vandaar uit gaan sparen en je alvast ergens inschrijven in een gemeente en bijv op zoek naar ander (beter betaald) werk die wel reiskosten vergoeden

kan je man of jij er anders geen krantenwijk erbij pakken na werktijd? hoef je geen NL voor te kennen... is wel mooi extra geld

of thuiswerk na werktijd, of supermarkt/mc donalds? als het maar iets is wat extra geld in het laatje brengt

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Het is nu idd makkelijker om de lieve vrede te bewaren, maar ik neem aan dat je (ongeboren) kindje voor alles en iedereen gaat..

3. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had niet verwacht dat een brommer zo zuinig is. dat klinkt goed. tja kijk hij weet gewoon niet hoe erg de situatie is. en eerlijk gezegt heeft hij laatste tijd te veel gezegt dat als het allemaal niet goed gaat ie maar naar ze land terug gaat. tja je kunt wel zeggen wat een asshole en dat is op een bepaalde manier ook wel zo, maar hij is een grote egoist en dat kan ik niet veranderen. zit liever met hem dan zonder hem op dit moment. tja ik moet wel zeggen natuurlijk kom op je moet of in de bijlmer wonen (wat ie ook niet wil) of met de brommer op en neer anders gaan we op straat maar wedden dat ie zegt van ´ja ik ken mensen die wonen wel voor die en die prijs ergens´tja en dat kan allemaal wel maar dat is onvindbaar en vaak kun je je daar niet eens inschrijven. trouwens ik moet gewoon alles zelf regelen en wel met zijn wil rekening houden (die bijna niet waar te maken is) ja ik ben gefrustreerd idd. en er zijn idd oplossingen. ik doe dat wel hoor. alleen hij snapt het gewoon niet.

hij is paranoide in het OV dus hij wil kosten wat het kost op de fiets naar ze werk kunnen. dat van die scooter is dus wel een optie.

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Meid, dat is toch geen goede basis om een kindje in op te voeden?

5. SeaShell

nou, sorry hoor, maar hij klinkt idd als een behoorlijke egoïst

hij verkiest zijn eigen geluk/zin boven dat van jullie gezin met ongeboren kind, wat een flapdrol en lekkere aanstaande vader :$;), desnoods ging ik zonder hem verhuizen

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou sorry maar ik zou hem echt ff flink wakker schudden!

Dan gaat ie lekker terug naar Spanje word ie werkeloos want daar is de crisis 10x zo erg als hier.
    Hij mag in zijn handjes knijpen DAT hij werk heeft.
    Mocht het zo ver komen dat hij in de ww komt oid dan HEEFT hij geen keuzes dan MOET hij.
    Want dan ben je ook verplicht om 2 uur buiten je stad te zoeken.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoe lang woont hij hier nu, heeft hij enig idee hoe dingen werken hier? Denk je dat al die mensen in de bijlmer daar wonen omdat ze dat zo enorm graag willen?

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
  9. SeaShell

10. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    hij komt niet uit spanje maar uit argentinie, tja kijk als hij zo iets zegt draait hij later weer bij en zegt ie weer dat hij het niet meent enzo. maar daardoor heb ik weinig zin om maar te blijven zeuren over dingen die hij ´niet wil´ . en tja de basis voor een kind kan ik wel bieden en als ik een goedkoper huis in adam zou kunnen vinden was er geen probleem. tja ik vind het ook drastisch om een relatie te verbreken omdat de huizen markt moeilijk is. tja ik weet niet we zijn door zo veel dalen geweest ik denk dat hij het ook een beetje zat is. ik heb gewoon meer uithoudings vermogen, en misschien is het wel typisch nederlands dat je meer uithoudings vermogen hebt. hij is daar minder in. plus zoals ik al zei, hij gaat het niet geloven dat purmerend de enige betaalbare optie is. wat wel zo is. of in de bijlmer idd, maar als ie dat niet wil blijft er alleen nog maar 1 optie over. tja ik zit heir de hele tijd mee en hij vraagt nergens naar, kijk hij heeft gewoon een beeld dat in nederland alles goed geregeld is en dat iedereen dicht bij zijn werk kan wonen en dat ziet hij ook om zich heen. alleen is onze situatie gewoon heel anders, wij zijn geen student en we zijn ook niet kinderloos meer..

11. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Als je man zo moeilijk doet zou ik zeggen,dan mag hij het ook oplossen!

Hoe kan je nou eisen gaan stellen als je nergens recht op hebt....dus hup, je man moet zich niet zo aanstellen,Nederlands leren, en gewoon een pas op de plaats maken met z'n eisen

12. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja idd het probleem is dat we per direkt wat nodig hebben en dat er altijd voorang wordt gegeven in de vrije sector voor mensen met een beter en stabiel inkomen! daarom is het ook zo hopeloos

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Volgens mij zijn er 2 opties hoor.
    Of hij gaat mee of hij gaat niet mee.

Simpel toch?

14. SeaShell

Maar jullie werken beiden? hoeveel verdienen jullie dan samen? kan me niet voorstellen dat dat écht zo weinig is.
    wij verdienen amper modaal en hebben toch bijv een koophuis en andere luxe. kan me dan ook moeilijk voorstellen dat je met z'n 2e ( nu nog zonder kinderen) niet rond kan komen van 2 lonen

of hebben jullie veel schulden oid?

en kan je echt niet een bijbaantje zoeken? krantenwijk? supermarkt? mac donalds? thuiswerk?

15. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.264
    1.028
    113
    Zuid-Holland
    een vertekend beeld heeft je man en erg onrealistisch en giga naief!!! ik zou hem met de neus op de feiten, rekeningen ect gaan drukken!
    k vind het erg knap dat jij dan nog zoveel inzet hebt om alles dan te regelen voor jullie gezin! succes en sterkte!

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o ik dacht dat ze nu 950 euro betaalden?
    maar 2e is volgens mij ook wel te doen. het is nu 1 kamer maar er is een slaapkamer te realiseren. 58m2 is volgens mij best te doen. ik heb op 40m2 gewoond. weliswaar zonder kinderen, maar met een baby had dat makkelijk gegaan.

17. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Lees mijn eerste post nog eens
    Betaalbare 2,3 en 4 kamer woningen, onder de prijs van vrije sector (450,- heb je al woonruimte!!)
    En voorrang geven is daar niet aan de orde want er staan er tientallen leeg......
    Ok ok, het zijn geen geweldige flats,maar leefbaar zijn ze wel

Ik zie alleen maar dat er problemen gecreëerd worden die er eigenlijk niet zijn om oplossingen af te wimpelen

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou iedereen? ik woon ook in zaandam en werk ook in amsterdam hoor... en volgens mij een hele hoop mensen want de trein zit iedere ochtend goed vol ;)
    persoonlijk wil ik niet eens meer in amsterdam wonen. zaandam/purmerend vind ik veel fijner/ruimer opgezet als je kinderen hebt..

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    450 euro in purmerend??? ik zeg morgen bellen en doen! en morgen ook gelijk een tweedehands brommer aanschaffen. ben je overal van af.

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik woon in Den Haag en heb zelfs in Amsterdam gewerkt.

Deel Deze Pagina