ten einde raad, geen huis!!

Discussie in 'De lounge' gestart door nena88, 29 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha, ik woon ook in een ´achterbuurt´ in een flat hoor en ondanks dat ik best wat meer ruimte zou willen en wat meer speelplekken voor de kids of een fijne tuin heb ik het hier verder heel goed naar mn zin :D. Gezellige mensen, iedereen maakt een praatje met elkaar.. vind het serieus gezellig en voel me er veilig.

2. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Zucht...ik ben opgegroeid in de Bijlmer...en wil best graag terug, maar mijn man niet...ik vind t echt leuk daar hoor!

3. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik kom ook uit een "achterbuurt". Heb er 2 jaar met plezier gewoond, en me er ook altijd veilig gevoeld. Veiliger dan waar ik nu woon, in een villa-wijkje.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij las ik ergens dat haar man ' s avonds en 's nachts werkt en om 3 uur 's nachts naar huis gaat. Dan vind ik het niet zo raar om tot 10 uur in bed te liggen.

Verder vind ik dat er goede tips gegeven worden :)

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@TS: had even je profiel bekeken en je bent echt een hele knappe meid om te zien, en bent net zo lief qua innerlijk zo te horen als dat je eruit ziet. Jij vecht voor hem en leeft je in in hem, ik zie hem alleen niet echt vechten voor jullie en inleven in jou en jullie kind

Je bent meer waard dan dat en je kindje ook

6. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik kan niet anders dan het met Daantje eens zijn..

7. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
  8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Mwa met dat soort dingen kom ik niet... Ik ken maar 1 kant van het verhaal. Bovendien is idd s nachts werken en dan uitslapen toch niet gek. Mijn man ligt ook vaak tot elf uur in bed als ie tot 3 uur werkt. En je ritme is dan anders. Bovendien is snachts met Ov geen pretje... Maar ja wat moet dat moet.,,

9. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is vrij simpel. Je moet nu ook al alles fixen dus doe dat dan gewoon ook. Regel dat je een huis in Purmerend huurt zeg je te dure woning op. Dan heeft ie maar 2 keuzes: Of met jou mee naar Purmerend/Volendam/oid of een kartonnen doos (daar heb je er straks vast nog wel een van over als je gaat verhuizen) en dan zoekt ie maar een brug op.
    Kiest ie voor jou dan krijgt ie er een mooie brommer bij cadeau. En spuit 'm dan maar gelijk roze voor 'm, vast een kleur die hij mooi vindt aangezien hij zich gedraagt als een mietje.
    Hij moet z'n trots maar eens loslaten en stoppen met mooi weer te spelen.

Ik hoop van ganserharte dat je niet een keizersnede krijgt en je daardoor nauwelijks uit bed kunt klimmen. Want zoals ie zich nu gedraagt zie ik hem ervoor aan om als jullie kindje het 's nachts op een krijsen zet dat ie je een trap tegen je schenen geeft van 'hop eruit en snel een beetje' en dat hij zich weer vrolijk omdraait. Lijkt me een heerlijk vooruitzicht (not).

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik hoop voor je dat hij zijn ogen opent en zijn handen wat meer laat wapperen!

11. Ann

Ann Actief lid

11 aug 2010
    158
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Noord Brabant
    De wereld zit nou eenmaal zo in elkaar dat je gewoon hard moet werken en opofferingen moet doen en daar dan vaak ook een mooier huis en luxe tegenoverstaat dan wanneer je te beroerd bent om hard te werken en te reizen etc...
    Ts, zelf snap je dit volgens mij prima maar je vent niet.... Het klinkt alsof ie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, tja zo werkt het niet natuurlijk.
    Van de andere kant heb je er zelf ook verantwoordelijkheid aan dat je met zo'n partner (die er mijns inziens nog lang niet klaar voor is) een kind op de wereld gaat zetten...

12. Dana

Dana Niet meer actief

Helemaal mee eens!

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    ik niet zo eigenlijk ;) waarom nou weer gelijk met relatiebeëindiging komen? We horen 1 kant van het verhaal en op basis daarvan is het gewoon onzinnig om te roepen dat die vent geen knip voor de neus waard is, lui en TS-onwaardig.

Als ik mijn man zou moeten verlaten voor iedere keer dat hij iets doet dat niet in mijn straatje past .. pfff, dan zou ik al 1000 keer uit elkaar zijn gegaan.

TS moet gewoon even met haar vriend praten, de mogelijkheden op tafel leggen (verhuizen naar Purmerend of totaal ergens anders, een brommer, ander werk etc) en dan een keuze maken en daar naar handelen.

En ja, als je tot 3 uur 's nachts werkt dan vind ik 10 uur uit je bed niet zo vreemd hoor ...

14. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik niet goed snap is dat je man 800 per maand verdient, jij alle financiën regelt en het meeste geld binnen draagt...
    Wat denkt ie dat er gaat gebeuren als jij thuis zit met de kleine? Wat als er complicaties zijn en je vroeger moet stoppen, later terug kan beginnen?
    En hij vertikt het om er een bijbaantje bij te nemen? Om ander werk te zoeken? Hebben jullie zoveel spaargeld op de rekening staan dan? Een rijke oom achter de hand? :( Of denkt hij dat de staat dan wel braaf zal komen helpen ofzo?

Die zou bij mij héél rap vliegen hoor...
    Financiën op tafel leggen, hem leren wat er elke maand inkomt en uitgaat, eens fijntjes uitleggen wat een baby allemaal kan kosten.. een gezin run je met twee, niet alleen.

En Nederlands leren. Niks tegen buitenlanders, maar als hij hier langer dan een jaar woont, moest hij daar toch al LANG mee bezig zijn. Zéker als er een kind op komst is.
    Stel je voor, jij bent ziek, en je man moet ineens alleen op oudercontact, en verstaat er niks van. Of je ligt in het ziekenhuis te bevallen, er gaat iets mis, en de dokters kunnen niet deftig met hem communiceren... ik moet er niet aan denken.

15. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    - andere regio: ga weg uit de dure regio...zoek een baan in een betaalbare regio en waar de wachttijden voor een huurwoning lager zijn. Die zijn er echt wel
    - tijdelijke woningen. Vaak zijn er in grote steden tijdelijke woningen, die kun je voor een jaar ofzo huren omdat ze daarna gesloopt zullen worden. Daarna heb je opnieuw een probleem maarja dan ben je wel een jaar verder. Dan kun je eventueel naar een nieuwe tijdelijke woning. Vaak niet zo duur.
    - Zoek een baan met meer zekerheid...makkerlijker gezegd dan gedaan maar zou bij mij hoog op het lijstje staan
    - kopen is soms een optie maar daar heb je wel een baan met zekerheid voor nodig.

16. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    poe... wat een rotsituatie, zeg!
    Ik zou je weinig tips of hulp kunnen bieden maar wil je wel op het hart drukken om het aanbod van een paar pagina's terug niet in de wind te slaan. Dat iemand je vriend een baan aanbied is toch wel heel erg fijn! Wellicht kan dat de situatie ook deels sussen?

17. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

En hoe weet jij zo zeker dat wat TS over haar man zegt waar is ? Wie weet beschrijft ze zichzelf hier wel ipv haar maar brengt ze het anders.

Zoiets schrijven als wat je nu schrijft is miss heel lief bedoeld maar vind ik wel gevaarlijk, je hoort nu maar 1 kant van het verhaal dus kan je er geen oordeel over vellen..

18. SeaShell

Moet ik dan in elk topic zeggen/denken "het verhaal heeft 2 kanten"
    Ik vertrouw erop dat TS de waarheid spreekt en vandaaruit geef ik mijn mening/advies. Kan slechts bij elk topic zeggen " mag ik even aan je man vragen hoe het zit?"

Volgens ts is haar man egoïstisch, lui, wil alleen maar luxe, voelt zich te goed voor het ov, wil een mooi huis, dreigt met terug te gaan naar Argentinië als hij niet de luxe krijgt die hij wil, slaapt tot 10.00 uit,etc

Dus daarop zeg ik:
    Wat doe je bij hem als je je nu al aan hem irriteert laat staan als de baby er straks is, en dat als hij écht zo is als dat ze schrijft ze na moet gaan of hij wel echt zoveel om haar geeft

Want als hij écht zo is en dreigt terug te gaan naar argentinië en niet de ernst vd situatie in wil zien en luxe verkiest boven zijn gezin is het gewoon een flapdrol en haar niet waard

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Daan - ik denk dat het zo zwart-wit niet is ;)

Ik geloof wel dat ieder verhaal twee kanten heeft (door schade en schande wijs geworden overigens, heb een keer zo vreselijk mijn neus gestoten omdat ik maar 1 kant van het verhaal geloofde en het bleek achteraf totaal anders te liggen ... ik ben dus gestopt om mensen op hun mooie blauwe ogen (of eenzijdig verhaal) te geloven.)

Ik denk dat de vriend van TS wel even wakker geschud moet worden, maar om te "adviseren" dat de relatie stoppen een optie is, is gewoon niet goed. Ze krijgen een kind ...

20. SeaShell

Daarom zeg ik ook: als hij ECHT zo is zou ik me toch afvragen of hij wel genoeg van mij en m'n ongeboren kind houd

Alleen TS en haar man weten of hij echt zo is als dat ze schrijft

Deel Deze Pagina