Ik heb niet alles gelezen, en heb geen oordeel over hoe je man zich opstelt. Vind ook dat er niet moet worden geadviseerd om hem de deur te wijzen, aangezien het niet langer alleen om jullie tweeën gaat maar er ook een kind in het spel komt. Het enige wat ik je wel echt wil adviseren, is om vooral (ver) buiten Amsterdam te gaan kijken. Het is zo'n beetje de duurste stad van Nederland om in te wonen, met de grootste woningnood. Ook nu in de crisis. Binnen Amsterdam ga je (op legale wijze) niet snel een betaalbare woning krijgen. Dichtbij Amsterdam heb je behalve Purmerend ook bijvoorbeeld Uithoorn (en daar zit je ook gelijk dichter bij Schiphol; daarvandaan kun je het best fietsen). Maar ik zou eigenlijk echt in een andere regio gaan kijken.
Meen je dat nou??? Wat een verwend ventje zeg! Ik woon in eindhoven, studeerde in utrecht en liep stage in rotterdam. Ik vind niks mis met het ov hoor, maar ik ben ook wat realistischer dan jouw man denk ik....
Zou het kunnen dat je man het niet doorheeft? En daarmee bedoel ik: als je zelf de financiën doet, hij ziet niet wat er inkomt en uitgaat elke maand, hij weet niet hoe de Nederlandse huizenmarkt / banenmarkt / uitkeringsstelsel in elkaar zit.. en je deelt jullie financiële status niet (de cijfers zelf bedoel ik dan).. en je denkt dat je alles alleen op moet gaan lossen... in hoeverre WEET hij dan wat er aan de hand is? Als vrouw (sorry ) roepen we nogal vaak dat we ons zorgen maken en dat het allemaal zo vreselijk is.. zonder precies te vertellen wat en hoe... of om de juiste hulp te vragen.. Ik denk dat TS wellicht zou moeten beginnen met uitleggen om haar man duidelijk te maken hoe de vlag ervoor hangt
het is dat ik lees dat je vent niet met het ov wilt , maar anders was almere mischien ook wel een optie. wat je nog even zou kunnen doen is op mp kijken staan ook veel woningen op van mensen die het niet kunnen verkopen en het dus verhuren ! maar het is lastig een huis te vinden , en met een kleintje op komst zou er mischien wat ater bij de wijn gedaan moeten worden door je vent zodat jullie wel kunnen verhuizen en hij met het ov naar ze werk gaat! sterkte meis ik weeet uit het september forum dat je hier al een hele tijd mee bezig bent!
Hier heb je misschien idd wel een punt. Ik denk dat je hem echt een keer met zijn neus op de feiten moet drukken en hem alles laten zien en uitleggen, mischien dat het dan tot hem door dringt dat de nood hoog is. Misschien dat het dan tot hem door dringt dat niet alles in Nederland je zomaar aan komt waaien.
TS: wat een lastige situatie. Ik denk dat je inderdaad buiten A'dam zal moeten kijken voor een woning. Nu nog je vriend weten te overtuigen. Ik zou het even zwartwit voor hem opschrijven. En dan situatie A en B vergelijken. Dus A is in Amsterdam duur blijven wonen en B is verhuizen naar Purmerend plus huurtoeslag en brommerkosten. Ook even een inschatting maken aan wat de baby extra gaat kosten, dus kinderopvang min toeslag en kinderbijslag, luiers, uitzet (deze kosten kun je vrij laag houden als je tweedehands dingen zoekt via marktplaats en dergelijke). Dan zie je wat je in situatie A nog overhoudt of tekortkomt en wat in situatie B. Als hij het zo zwart-wit ziet staan draait hij vast wel bij. En anders geef je hem een deadline om met een andere oplossing te komen. Niet te lang want zo lang heb je niet om alles te regelen. Lukt het hem niet dan gaat jouw plan in werking. Beetje temperament terug hoor meid! Maak maar gebruik van je zwangerschapshormonen. Het gaat om je kind en je moet het voor je eigen gemoedsrust gewoon snel geregeld hebben nu.
Dit vind ik echt een hele bruikbare tip. Dan heb je inderdaad meteen het plaatje compleet voor beide opties (maakt het voor jezelf ook wat duidelijker). Ben benieuwd waar je op uitkomt en wens je heel veel succes!
Volgens mij heb ik dit niet voorbij zien komen, maar volgens mij komen jullie niet eens in aanmerking voor een sociale huurwoning. De grens is 33.000 daar kom je wel aan met 2000 bruto en 700 netto. Dus dat zou sowieso geen optie zijn. Bij de woningen in purmerend staat bij dat je een huisvestingsvergunning nodig hebt. Waarschijnlijk zal je daar met jullie inkomen ook niet voor in aanmerking komen. Samen verdienen jullie ook niet extreem weinig, je valt alleen een beetje tussen de boot met sociale huur en vrije sector huur. Wat is een huisvestingsvergunning? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl Zet alles goed op een rijtje. Kijk wat je nodig hebt om van te leven, wat de baby straks extra kost p/m en wat je nu moet kopen voor de babyuitzet. Dan kan je kijken hoeveel je aan huur kan besteden. Amsterdam gaat gewoon niet lukken voor jullie. Maak een kostenplaatje voor je vriend dan moet hij zich realiseren dat hij zoveel kan willen maar het gewoon niet kan. Je vriend moet zo snel mogelijk nederlands leren. Mijn zwager heeft een vriendin uit griekenland die hier sinds twee maanden woont en die is druk bezig, ze kent al veel woorden en simpele zinnen en verstaat al veel. Hij moet zich er gewoon toe zetten, want als je in bed blijft liggen leer je nooit nederlands. Ook al heeft hij een baan dat hoeft hem er niet van te weerhouden op zoek te gaan naar een betere baan. Als hij iets kan vinden waar hij een jaar contract kan krijgen met vaste uren ben je al een heel eind verder. Nadeel van een scooter is dat je tegenwoordig praktijk en theorie moet doen dus dit kost ook nog een hoop. Dus ik weet niet of dit veel opschiet. Maar desnoods fietst hij van amsterdam naar zaandam dit is 12 km, dit fieste ik vroeger elke dag naar school.
in zaandam zijn ze heel makkelijk met huisvestigingsvergunningen. En in purmerend doen ze volgens mij ook niet heel moeilijk.
Wat is er op tegen om gewoon samen naar argentinië te gaan? Heeft hij daar goede contacten? Had hij daar een goede baan? Zijn jullie getrouwd? Heeft hij verblijfstatus? Heeft hij zijn inburgering al afgerond? Verder, ik zei het al op pagina 1...staar je niet zo blind op Amsterdam. Ga naar Rotterdam, daar heb je ook een grote community van Latino's, daar kan je man ook contacten opdoen en werken, desnoods zelfs in amsterdam (ik heb jaren tussen Rotterdam, Amsterdam en Utrecht gereisd voor studie en werk). Verder, als hij een 'echte' macho argentino is, speel dan eens wat meer op zijn mannelijkheid...zeg dat je verwacht dat hij jou en de bay straks onderhoudt...
Goeie genade. Ik heb tot nu toe alleen meegelezen maar mijn verbazing wordt toch groter en groter. Meid, zoals hij erin staat dat is toch totaal geen basis om A een relatie te hebben en B een kindje op te voeden? Ik heb in Lelystad gewoond en zelfs vandaaruit zitten de treinen naar Amsterdam vol. Hij gaat me toch echt niet vertellen dat dat dichterbij dan zo'n probleem is? Wat me nog meer stoort is dat hij dreigt met teruggaan naar zijn land. Lekkere kerel is dat dan. Hij heeft hier een zwangere vriendin, een kindje op komst en dan zoiets? Ik wil niet hard zijn, maar jouw vent moet een flinke schop onder zijn Argentijnse? reet hebben. Wat een egoistische zak hooi. Een relatie verbreken is drastisch, maar in alle eerlijkheid, als hij deze houding niet veranderd dan is dit hoe dan ook geen eeuwige relatie want dit ga jij niet volhouden. Nu even, paar jaartjes misschien nog maar dan wordt jij sterker of je loopt iemand tegen het lijf die heel anders denkt (niet ondenkbaar want je bent een prachtige meid) en dan is het wegwezen. Geloof me, been there, done that... Het gebeurt. Mijn vriend komt uit Griekenland. In 2010 hier gekomen. Eerste wat ie gedaan heeft is de taal leren en per direct een baan gaan zoeken. Hij heeft geen droombaan. Hij rijdt rond op een heftruck of staat aan de band magazines in te pakken maar hij zegt simpelweg 'geld is geld en we kunnen het goed gebruiken, zeker met een baby op komst'. Hij heeft nu nog het voordeel dat het wel in de stad is maar mochten we een huisje in L'stad vinden dan is hij juist blij dat ie meer uitwijkmogelijkheden heeft. Almere, Amsterdam (veel banen op Schiphol te vinden), de andere kant uit. Ondanks dat die van mij (en ik ook trouwens) best van luxe dingen houdt is ie daar met het vinden van een huis/werk helemaal niet mee bezig. Huis is huis en werk is werk. Zo redeneert hij. En zo moet het ook zijn. Laat die van jou dat voorbeeld maar eens zien en vertel hem meteen 'ook Nederland is geen paradijs. Ook hier moeten we werken voor onze centen en de komende jaren werken we alleen maar meer voor minder'. Such is life! Ik hoop dat jij hem een keer die schop onder zijn kont kan verkopen want wat ik van jou lees sta jij heel anders in het leven. Hij zou zijn handen moeten dichtknijpen met iemand als jou die zich zo in hem verplaatst. Sterkte!
Ik vraag me overigens een ding wel af. Wat als hij teruggaat naar Argentinie? Dan rijdt ie in een dikke auto naar zijn luxe baan? Of woont hij 2 meter van zijn werk af? Volgens mij is ie behoorlijk de realiteit kwijt. Maar dat is mijn mening natuurlijk.