Mijn kind wil niet/nauwelijks drinken :( (11 maanden)

Discussie in 'Voeding' gestart door BeebieBeeb, 15 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hey meiden,

Ik zit met een probleempje, mijn kindje wil niet drinken. En dan vooral geen melk... Ik ben sinds een week van de opvolgmelk af en over op gewone melk. In het begin vond ze het prima, ik ben langzaam overgestapt en dronk ze de gewone melk gewoon op. Ineens weigerde ze onder de middag de fles, s'avonds dronk ze al niet zo veel meer (maar dat geeft niet want ze eet met de pot mee en krijgt toetje) en nu wil ze 'smorgens ineens ook geen melk meer! Woest wordt ze als ik met die fles aankom! :x vandaag wilde ze zelfs ook geen sapje... Ze was denk ik al over de zeik van die melk. Ze heeft nog maar een paar slokjes sap op vandaag...
    Ik heb ook al geprobeerd om toch maar weer een flesje opvolgmelk te geven, maar ook dan een kind wat boos wordt :D
    Verder krijgt ze tussendoor gewoon sap, maar dat gaat er ook met pijn en moeite met kleine beetjes in. Is toch niet goed met dit warme weer?

Zou dit een fase zijn en wel weer over gaan? Is het erg dat ze geen melk drinkt? Ze eet wel na de groentehap een schaaltje yoghurt dus dat is ook al iets toch?

Ze heeft trouwens wel natte luiers, maar lang niet zo nat en zo vaak als normaal. (Ook wel logisch dan natuurlijk)

Ze krijgt altijd melk uit de fles en verder sap en water uit een tuitbeker. Ik heb ook al geprobeerd de melk in de tuitbeker te doen maar ook dat hielp niet. Koude melk, opgewarmde melk...niks noppes nada!

Help mij even relativeren en mijn zorgen opzij te zetten! ;)

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Misschien eens een open beker proberen? Vaak vinden ze dat interessant. Of misschien lukt een rietjesbeker wel.

Verder vinden niet alle kinderen melk even lekker. Als ze ook al yoghurt krijgt krijgt ze echt wel zuivel binnen. Ik zou dus niet meer 3 keer per dag die fles geven, maar gewoon een bekertje melk bij de boterham en evt nog voor het slapengaan. Zien of ze dat wat vindt. Anders kan je haar zuivel nog aanvullen met bijv. verse kaas op brood, etc.

Verder kan je gewoon een rietjesbeker of tuitbeker gevuld met water in haar buurt zetten. Kan ze hem zelf pakken als ze dorst heeft.

3. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Rietjesbeker wil ze niet, heb ik al een paar keer geprobeerd. Open beker is nog wel een idee..

Ze heeft nu 2x 200 gr. yoghurt op vandaag, dus dan is dat toch genoeg zuivel?

Alleen heeft ze vandaag totaal maar 150cc sap/water gedronken.. Dat kan toch nooit genoeg zijn??? We zijn de hele dag buiten geweest dus ook af en toe wat zon gezien/warm gehad. Ik heb het haar heel vaak aangeboden vandaag, maar ze dronk steeds maar een paar slokjes.

Nog meer meiden hier met slecht drinkende kids?

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Er zit ook vocht in yoghurt en fruit enzo, dus als ze daar goed van eet krijgt ze echt wel meer binnen. Zou het wel in de gaten houden, vooral de plasluiers.

5. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.250
    684
    113
    De mijne ook, ik heb ook een topic open staan.. zo frustrerend:( de mijne drinkt wel melk maar geen sap oid.. tussendoor dus helemaal niets, ja een paar innie minnie slokjes:(

6. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Hier een week of wat geleden ook een paar dagen dat probleem gehad. Het kwam (achteraf) (denk ik) door tandjespijn. Een open beker en 360 graden beker met water wilde ze wel. Flesjes melk (ik was ook kort daarvoor over op gewone melk) weigerde ze. Opvolgmelk geprobeerd maar ook dat werkte niet.

Ze drinkt nu beter (2 flessen melk per dag), de truc bleek om haar heel rechtop te zetten en dan te laten drinken.

Deel Deze Pagina