Ik weet niet waar je hem zijn fles geeft. Hier gaven we die fles vaak op bed. En dan een van ons twee. Gordijnen vast dicht. Geen lampen aan en ook geen televisie. Hier werd hij dan heerlijk rustig.
Het maakt niet uit waar hij hem krijgt, buiten, binnen, in het donker, licht, op straat, wc overal hetzelfde Maar ik heb goed nieuws! Hij melde zich iets voor 20u, heb ik hem zo een pyjamapapje met bananensmaak gewarmd en hij heeft 100cc zonder problemen opgedronken ik moest hem wel wiegen maar niet rondlopen of op mn kop gaan zitten en weet ik veel wat allemaal, hij dronk na 100cc duwde hij het flesje weg, heb ik hem in bedje gelegd en hij sliep onmiddellijk, hoewel hij met slapen nooit problemen heeft maar ik ben blij dat hij heeft gedronken. 100cc is niet zoveel maar om 18.30 heeft hij bloemkool met aardappel gehad en daarna nog water Mn zegt wel dat die pyjamapapjes vol suiker zitten naar je moet toch wat proberen, als hij het morgen ook drinkt dan ga ik ze zelf maken, melk met een half banaantje mixen want ik vind die papjes toch duur en deze kan je niet in poedervorm kopen
Die pyjamapap van nutricia is er wel in een pak waar je zelf water aan toe moet voegen. Maar hoe duur dat is weet ik niet....
Klinkt als een baby die moe is en die mamahonger heeft en daardoor wil clusteren, en veel huid-op-huidcontact nodig heeft. Als rondlopen op de arm te zwaar voor je is, waarom help je je armen dan niet gewoon door een draagdoek te gebruiken?
Moe is hij wel maar mamahonger heeft hij niet. Hij is echt geen knuffelbaby, hij heeft maar 1 moment per dag dat hij een tiental minuten rustig bij me wil liggen verder wil hij bezig zijn. Zijn ochtendflesje drinkt hij tot hij genoeg heeft, bij de laatste slok duwd hij zich omhoog en dan moet ik ervoor zorgen dat er speelgoed is anders wil hij van de schoot af Nee geen mamahonger, hij is graag bij me maar dan moet hij wel bezig zijn met iets Hij kijkt graag in boekjes en dat is ook een manier om hem even rustig bij me te houden, even geen vliegtuigje of springkasteel spelen Het is de liefste baby wat er bestaat, is ook heel graag bij me maar clusteren is niks voor hem, een draagdoek heb ik ook eens geprobeerd en nooit meer, verschrikkelijk vond hij het Nou ontopic Gisteren het flesje proberen te geven voor 19uur dus voor zijn huilmoment en dat haalde ook niks uit. Ipv te druk met huilen had hij het gisteren te druk met lachen 40cc dronk hij en toen begon hij te schaterlachen en ik kreeg er niks meer in, ik vond het wel veel leuker dan overstuur huilen naderhand nog een 60cc en dat was het. Dus voor 19u te druk met lachen, na 19u te druk met overstuur zijn nog later op de avond krijg ik hem bijna niet meer wakker, eergisteren 100cc in zijn slaap gedronken Als het aan hem ligt dan drinkt hij maar 2 flesjes op een dag, heb ook al geprobeerd minder vast voedsel te geven maar dat maakt niks uit.
T is echt een hele herkenbare fase enngaat vanzelf over. Hier rond die periode ook helemaal geen brood eten. Alleen fruit en avond eten ging er goed in. Zn flesjes maar mondjesmaat... Wachten tot het over is is t beste wat je kan doen. Je erin berusten dat het zo is al is dat heel lastig, dat snap ik.
Maar het begon stilaan rond de 3 a 4 maanden, het word alleen maar erger Jammer dat er geen melkvervanger bestaat de fase duurt iets te lang en ik vrees dat het pas stopt als hij die melk niet meer nodig heeft
Ik zou hem geven wat hij wil en anders dus dan maar niet en naar bed. Waarom van alles gaan geven als hij duidelijk niets wil op dat moment? Hij komt vanzelf wel om drinken als hij echt honger heeft. Dus wel aanbieden maar als hij na 40cc genoeg heeft dan prima toch? Hij haalt zijn vocht en voeding toch wel de rest van de dag binnen.
Als ie niet moet dan moet ie niet, je hebt alles geprobeerd en je kan het er moeilijk in proppen...en als ie het verder goed doet prima toch, wel gewoon blijven aanbieden denk ik. Misschien al geprobeerd maar anders de melk in een beker (tuit- of rietjesbeker) doen ipv de fles?!
Lust hij pap van een bord? Dan zou ik meer pap en minder fles geven. Als hij genoeg heeft per keer aan een fles van 30/3, dan geef je dat gewoon, en dan gewoon veel vaker op een dag.
dat deed onze zoon ook zo rond die leeftijd, we moesten dan met hem wandelen, alleen zo dronk hij zijn flesje.