Hoi! Ik ben 22 weken zwanger en heb nu al een maand last van hoesten. 3 keer bij de huisarts geweest. Zijn antwoord: gaat vanzelf over. Je mag geen medicatie. bij hap wel codeine gekregen 3 weken geleden, maar mocht ik maar een aantal dagen gebruiken. Nu moet ik soms overgeven van het hoestwn. Kom dan namelijk echt adem te kort. Ook urineverlies is nu standaard bij het hoesten. Slapen doe ik nog zo'n 4 uur per nacht. Kortom: ik zit er echt doorheen. Ik heb geprobeerd: - thee met honing - hoestdrank van etos (die je mag als je zwanger bent) - antaflu - halve uien op mijn nachtkastje - vicks op mijn voetzolen en dan sokken aan - paracetamol - veel drinken - raketjes eten Wat kan ik doen?
Goedenavond, wat vervelend dat je zo'n last hebt van hoesten. Helaas duurt het in de zwangerschap langer voor je van zo'n klacht af bent. Eigenlijk doe je alles al, wat je kan doen in de zwangerschap. Probeer wel goed je rust te pakken. Als je 's nachts slecht slaapt, probeer dit dan overdag in te halen. Dat betekent vaak dat je alle dagelijkse bezigheden op een lager pitje zet en je lichaam de tijd geeft om te herstellen. Succes en beterschap toegewenst! Groetjes Monique