Hallo, ik heb een dringende vraag. Kan het zo zijn dat je in een tijdsbestek van zeg maar 11 jaar van vruchtbaar naar ineens onvruchtbaar kunt gaan? dat je bijv al eens eerder zwanger geweest bent, het weg hebt laten halen, en het elf jaar later weer eens wil proberen maar dan ineens onvruchtbaar geworden bent? Of heb je doordat je zwanger geweest bent de bevestiging dat je vruchtbaar bent. Dit vraag ik me erg af. Hopelijk kan iemand me er antwoord op geven. mvg
Goedenavond, ik kan me voorstellen dat je zekerheid wil hebben, maar dat is lastig te geven. Er kunnen diverse oorzaken zijn waardoor zwanger worden moeilijker gaat. In 11 jaar kan er veel veranderen. Bijvoorbeeld hormonaal en ook de leeftijd speekt vaak een rol. Op jonge leeftijd wordt je makkelijker zwanger, dan als je wat ouder bent. Daarnaast kan het natuurlijk ook bij je partner liggen. Je partner kan ook verminderd vruchtbaar zijn. Om duidelijkheid te krijgen kan je, indien je al een jaar probeert zwanger te worden, extra onderzoek bij de huisarts laten doen. Succes! Groetjes Monique