Uitslag sperma-onderzoek viel tegen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mama7, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama7

Mama7 Lid

19 nov 2012
    70
    0
    0
    Berkel en Rodenrijs
    #1 Mama7, 16 dec 2013
    Laatst bewerkt: 16 dec 2013
    Hoi,

Vanmiddag mijn eerste IUI gehad na twee jaar aanmodderen met clomid en ovulatie inductie. Vier jaar geleden is het zaad van mijn man al eens getest. Daarover zei de gynaecoloog dat het geen superzaad was, maar wel gewoon voldoende.
    Nu met de iUI is het zaad vanmorgen getest en wat blijkt: categorie A 0% en categorie B 7%. Nou de moed zakt me gelijk in de schoenen.

Wie heeft hier ervaring mee?

2. Het hangt ook van de hoeveelheid af. Als je 10 zaadcellen had, waarvan 7% van B-kwaliteit, is dat natuurlijk niets. Als er 80 miljoen waren, zit je met 7% van B-kwaliteit in principe nog prima. Heb je enig idee hoeveel het er waren?

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het gaat inderdaad om het percentage van het totale aantal zaadcellen. Zonder de juiste aantallen is er niks van te zeggen.

4. Mama7

Mama7 Lid

19 nov 2012
    70
    0
    0
    Berkel en Rodenrijs
    Oh, hoi, ik weet niet precies hoeveel, maar zag geloof ik rond tien miljoen staan na opwerken. Hoe slecht is dat dan?
    Ik heb er gewoon slecht van geslapen vannacht.

5. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    10 miljoen is volgens nog mij nog hartstikke netjes :) Wij hebben 1 keer 6 miljoen gehad en een keertje 7 miljoen. Derde keer hadden we 11 geloof ik en zie het resultaat :)

Als het slecht was dan zouden ze er wel wat van zeggen, dus probeer het een beetje los te laten :) Succes deze ronde!

6. Mama7

Mama7 Lid

19 nov 2012
    70
    0
    0
    Berkel en Rodenrijs
    Hoi,

Heb net even gebeld met de arts. Die zegt dat het idd een stuk beter kan, maar voor iui was het nog boven de grens. Er zijn 3 miljoen bewegende spermacellen ingebracht, 1 miljoen zou voor iui nog voldoende zijn. Het totaal is dus veel meer geweest dan de 10 miljoen die ik eerst zei. Eerder iets van 42 miljoen kennelijk.

Hoe was dat bij jou Prettymuffin? Totaal 11 miljoen cellen of 11 miljoen ingebracht na opwerken?

7. Was dat maar waar ;)

Ik vind het een lastige hoor.. Met 7% van 10 miljoen, kom je niet boven de minimale 1 miljoen uit. Prima dat ze ook de C-tjes inbrengen, maar tot in hoeverre kun je daarop vertrouwen?

Dit vond ik online;

Mij is altijd verteld dat een C-zaadcel wel voor een bevruchting kan zorgen, maar dat die kans niet zo heel groot is..

Of.. Bedoelde je arts dat van de 42 miljoen 7% (2940000, dus bijna 3 miljoen) is ingebracht? Dat die 3 miljoen de B-cellen waren? Dán zit je natuurlijk prima!

Deel Deze Pagina