Menu schooldag 5-6 jarige

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Lov23, 27 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Wat zit er allemaal in het rugtasje van jullie kind?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Voor 's ochtends fruit en water, limonade of chocomel. Voor tussen de middag 1 boterham, iets van een snoepje/koekje en water, limonade of chocomel. En maar 1 keer chocomel per dag, dus 's ochtends of 's middags.

Lisa is net 4 maar die krijgt hetzelfde mee, alleen wil zij meestal alleen water of limonade en water.

3. Tamio

Tamio Niet meer actief

Voor 's morgens fruit en een bidon met een halve liter ranja, die ze meestal 's middags nog een keer vult met water. Voor de overblijf 2 boterhammen met soms wat snacktomaatjes en een beker melk of cranberriesap, heel soms een pakje chocomel

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Mijn dochter is 4 (wel 'bijna 5' ;)), maar voor 's ochtends fruit (en soms van die soepstengeltjes met smeerkaas of wat anders) en een pakje sap, voor tussen de middag een boterham en een pakje melk (en heeeeel soms een pakje chocomel of melk met fruitsmaak ofzo).

5. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    10-uurtje is fruit, maar dat krijgen ze op school, hoeft dus niet mee.

lunch: 4 boterhammen of 3 en fruit/cracker en daar krijgen ze thee of water bij. Melk kan ook, maar dat is met abonnement.

Dochter is een boterhammenmonster, eet `s avonds niet fantastisch (en dat is nog positief neergezet ).

6. linde90

linde90 Niet meer actief

Wat voor fruit geven jullie mee? En hoe?
    Wordt dat niet bruin?

7. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    .s morgens beker limonadesiroop, fruit en n liga of sultana
    S middags beker melk en 2 a 3 boterhammen

Fruit geven we eigenlijk van alles mee, ze eten t om 10u, wordt niet bruin volgens mij...

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier nemen ze meestal peer of banaan mee. Banaan in de schil en peer gesneden, wordt wel ietsjes bruiner maar niet storend ofzo. Als we een dagje weg gaan nemen we ook zo fruit mee.

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Tussendoortje : fruit, appel peer mandarijn enz. Mepal beker slimpie ranja.
    Lunch : 1 boterham zoet 1 boterham kaas,vlees ofzo. Mepal beker halfvolle melk. Snoeptomaatjes en komkommer en paprika/wortel.
    Half 3 Tussendoortje : stuk fruit en als ze wil water erbij. Thuis krijgt ze bekertje slimpie ranja.

Volle tas dus...

10. tuc

tuc Niet meer actief

Als tienuurtje:
    fruit...alle soorten. Schil het altijd en he nog nooit klachten over bruin worden gehoord. Soms snij ik leuke figuurtjes van de appel bv of ik dor alles door elkaar als fruit salade.

of rauwkost: komkommer, wortel, paprika, tomaat..soms wat blokjes kaas erbij.

Soms doe ik dit allemaal los in de trommel..soms doe ik alles leuk op spiesjes ofzo.

1 keer in de week blijft ze over en maak ik een bento lunchbox. Een lunch die wat leuk aangekleed is: boterhammen in verschillende vormpjes, een ei in een bepaalde vorm..maak van rauwkost erbij bloemetjes ofzo..of soms een bakje met krentjes erbij. Druk wel eens hartjes uit de komkommer bv of sterretjes uit de ontbijtkoek. Soms eem knakworstje oid erbij.

11. tuc

tuc Niet meer actief

O drinken voor de ochtend altijd diksap.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

zoon 5,5 jaar:
    10 uur: 1-1,5 stuks fruit + beker diksap
    lunch: 3 boterhammen + schoolmelk (afgewisseld met krentenbol, koude pannenkoek, ontbijtkoek etc)
    heeeeel soms een koek(je) of een snoepje

dochter bijna 4 jaar (zit op school):
    10 uur: 1 stuk fruit + beker water
    lunch: 1-1,5 boterham + schoolmelk (zie zoon)

fruit: appel, banaan, peer, kiwi, druiven, mandarijn, aardbeien, besjes, stukjes ananas (bruin worden is toch niet zo erg? Wij hebben onze kinderen gewoon geleerd dat dit niet erg is, hooguit niet erg aantrekkelijk om te zien). Bij sommige dingen geven we een vork mee.

13. sammie80

sammie80 Actief lid

12 jul 2012
    197
    0
    16
    's ochtends fruit en ranja, tussen de middag 2 boterhammen met of een sneetje krentenbrood, of een peperkoekje, óf een eierkoekje, óf een cheezdipper. Melk krijgen ze op school

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    tussendoortje: fruit (appel, banaan, mandarijn, druiven, kiwi, peer of seizoensfruit) of soms rauwkost (snoeptomaatjes, komkommer of worteltjes). Plus beker water, heel soms aangelengde limo. Limo gaat op, water nooit ;).

Lunch: 3 boterhammen; 2 hartig, 1 zoet. Schoolmelk krijgt ze op ma, di en do.

15. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Mijn dochter krijgt voor de ochtend fruit en limonade. Voor lunch 2 boterhammen met vleeswaren en melk.
    Als fruit krijgt ze serieus van alles. Vandaag aardbeien, gister ananas, morgen appel of mandarijn. Ik heb bakjes van de blokker met een draaideksel. Daar wordt het ook nauwelijks bruin in (alleen banaan gaat heel mee, de rest in stukjes).

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier willekeurig wat voor fruit we in huis hebben voor 10 uur.
    2 boterhammen met willekeurig beleg.
    Meestal kaas/vleeswaren en pindakaas.

En 1 beker melk en een pakje met sap/yoki/chocomel.

Verder heeft ze op gymdagen nog een bidon met water mee. Ik vond het zelf wat vreemd.. Maar ze vindt het zelf erg fijn en veel kinderen uit de klas doen het. En er is tijdens de gymles dus ook gelegenheid om te drinken.

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    korte pauze: Beker ranja + fruit (bakje aardbeien, of hele appel, banaan, peer, mandarijntjes, pruimen- gelukkig eet ze alles met schil, op school hebben ze voor de appels een partjes-snijder)

lunch: Pakje melk + 2 boterhammen (met kaas, worst, pasta, suiker, hagelslag - of wacht: Ze wil geen hagelslag meer: Dat wordt zo'n rotzooitje in haar trommel hihi- vooral kaas, vleeswaren en pasta dus. Pindakaas mag niet)

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Bij voorkeur druiven of mandarijn, maar ook regelmatig appel. En soms ananas, aardbeien, mango, peer, banaan of een fruitsalade. Op de banaan na alles gewoon geschild en in stukjes gesneden. Geen idee of het bruin wordt, ik krijg geen klachten. :D

19. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Voor 10 uur fruit, alle soorten en maar net wat we in huis hebben of wortel komkommer en tomaatjes . Met een beker limonade.

Als ze moet overblijven krijgt ze twee boterhammen, een met hartig en een met zoet beleg en een klein snoepje bij in de stommeling. En een beker karnemelk.

20. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    10- uurtje; Iedere dag weer anders, nooit teveel, altijd voldoende.
    Ik maak dan meestal combinaties van dingen, dus bijv. een halve appel, met een snoepkomkommer en 2 cherrytomaatjes.
    ( Appel, mandarijn, cheezie, stukjes kaas, stukje brie, babybell, peer, druiven, snoeptomaat, stukje gekookte worst, komkommer, mini banaan- te koop bij Ah, ... ) met beker siroop of water.

Lunch; Beker water of siroop
    2 boterhammen, en iets extra's van bovenstaande 10 uurtje.

Snoep en koek is niet toegestaan.

Deel Deze Pagina