Wat eten jullie kindjes bij een Barbecue?

Discussion in 'Voeding' started by megacarls, May 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ik vroeg me af wat jullie kindjes eten tijdens een barbecue.
    Onze dochter eet niet veel maar vind het wel gezellig. Ze eet een half tot heel stukje vlees (net wat meer dan anders) en wat brood en komkommertjes.

Onze zoon kan blijven eten en dat is soms heel moeilijk remmen omdat dochter hem soms haar vlees geeft.
    Hij heeft gisteren denk ik een kwart van het stokbrood op (afbak, geen heel grote). En hij heeft steeds kleine stukjes (1/4) van het vlees gehad maar volgens mij wel een keer of 6.
    Nu heeft hij een hele onrustige nacht gehad (en de vorige keer na een bbq ook) en ik vroeg me af of de hoeveelheid vlees dan zo is dat ze daar last van kunnen hebben (hij is 21 maanden) of dat er een bepaalde marinade niet lekker is gevallen?
    Wat eten jullie kindjes bij een barbecue?

2. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Als we barbecuen let ik er wel op dat het vlees voor zl niet gemarineerd of gezouten is. Als het alleen gekruid is, eet ik zelf de buitenkant en geef kleine stukjes van de binnenkant aan zl. Verder veel tomaatjes, komkommer, avocado, meloen of fruitsalade, een pofaardappel en ik maak ook spiesjes met champignons en paprika en zo.
    Ik probeer altijd een balans te vinden in zo gezond mogelijk en toch mee doen met de rest. Hier dus juist geen frikandellen en knakworst zoals ik dat wel eens heb meegemaakt op barbecuefeestjes met kinderen. Er zijn veel meer opties die nog eens lekkerder zijn ook.

3. Elsss

Elsss Fanatiek lid

Jul 26, 2013
    2,028
    3,285
    113
    Een klein stukje vlees ( gewoon waar ze zin in hebben, bij kinderen boven een jaar let ik niet meer op zout/marinade etc.) en/of wat vis of gamba's. Daarbij komkommer, tomaatjes, stokbrood wat huzaren- of aardappelsalade.

4. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

Jan 16, 2013
    1,752
    0
    36
    Gelderland
    Hier is de maiskolf echt favoriet! Lekker kluiven en geen kruiden nodig.

5. Brood, fruitsalade, komkommer, snoeptomaatjes en soms een klein stukje vlees of vega.

6. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier krijgen ze een hamburger en een braadworstje aangeboden: wat ze daar van opeten is aan henzelf. Brood erbij, meestal aardappeltjes, paprika, tomaatjes en komkommer.

7. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Sla, Tomaatjes, komkommer, brood. Vooral mijn dochter houdt echt niet van vlees, dus in die zin doe je haar geen plezier met een BBQ.

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,817
    2,675
    113
    Vlees (hamburger of kipfilet), tomaatjes, komkommer, paprika, stokbrood.

Mijn dochter reageert altijd sterk op stokbrood met onrustige darmen 's nachts, dus ze krijgt niet teveel.

9. megacarls

megacarls Niet meer actief

Bedankt voor jullie antwoorden! Mais geven die van mij helemaal niks om. Komkommer is DL dol op (en die eet daar dan nog het meeste van) maar Zl gooit alle groenten aan de kant (ruikt er nog niet aan, we blijven stug aanbieden...) Brood eet hij altijd goed en graag. Fruit kan ik de volgende keer ook wel doen. Dat eten ze allebei ook heel graag. Huzarensalade is hier bij de kindjes ook geen succes. (Waar ligt dat toch aan? Ik mag al blij zijn dat mijn dochter komkommer is gaan eten, nu er dol op is, maar die laten rauwkost en huzarensalades/aardappelsalade echt links liggen, allebei)

10. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Mijn zoontje net twee smikkelde deze week ook lekker mee.
    Als hij bepaald gekruid eten op heeft is hij s nachts extra in de weer.
    Frikandel bij de patat is hier geen succes, ik 'ruik' dan de frikandel de hele nacht uit zn mondje,net of t niet lekker zit in zn maag.

Ik heb meestal wat fruit, brood, salade, soms paar patatjes bij de bbq. Ook wel komkommer, augurkjes en dergelijke.
    Vlees vind hij erg lekker

11. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Hier met Hemelvaart gebarbecued en ik had voor de meiden een blikje runderknaks warm gemaakt en ze hebben heel veel stokbrood met satésaus! snoeptomaatjes en wat komkommertjes.

12. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Stokbroodjes met ei of kruidenboter en meestal een hamburger. Oudste is gek van speklapjes.

13. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Vlees (meestal klein stukje van paar verschilde soorten van mama of papa). Stokbrood, groentes, komkommer. Eigenlijk alles wat we hem geven behalve sla dat vind hij niet lekker hahah. Hij is 14 maanden.

Flink gekruid/gezout krijgt hij niet. Maar meer het 'pure' vlees/groente

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als ze de kans krijgen eten ze hier alleen stokbrood met kruidenboter :D . Maar natuurlijk moeten ze ook wat van het vlees (meestal kip willen ze) eten met yoghurtdip en de salade.

15. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hier eigenlijk wat hij wil, alleen qua saus alleen ketchup.

Verder max 1,5/2 stuks vlees, maar dat redt hij meestal niet eens.
    Verder snoeptomaatjes, komkommer, fruit en stokbrood, met of zonder kruidenboter.

16. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Plakjes courgette kun je ook heerlijk grillen en is super gezond!! Lijkt me beter dan al dat vette bbq-vlees. :D

17. mamak82

mamak82 Actief lid

Nov 6, 2011
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    onze meiden vinden perzik, abrikoos of ananas uit blik heerlijk bij de bbq. Heb ook weleens gelezen dat je banaan op de bbq kan bereiden. Zelf nog nier geprobeerd. Stokbrood geef ik niet teveel krijgen ze beide buikpijn van (verstopt?). Verder maken wij ook vaak vis (doen we in een aluminiumfolie met wat zout en peper).

18. mamak82

mamak82 Actief lid

Nov 6, 2011
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    onze oudste kan rundvlees en varkensvlees wat minder verdragen als ze daar veel van eet. Volgens mij zijn beide ook lastiger te verteren. Kip gaat prima.

Share This Page