Hoi moeders (en vaders), We zijn begonnen met hapjes maken (we hebben nu bloemkool, broccoli, sperziebonen en wortelen gegeven, zelf gemaakt uiteraard) Onze dochter smult ervan en we willen graag andere hapjes maken.. we hoorden dat pompoen en courgette ook al 'mogen' voor baby's. Heeft iemand hier het kookboek: "receptenboek voor mijn baby' van Jenny Carenco? Zo ja: is het een leuk en handig boek? (geen discussie svp over het feit dat borstvoeding tot de 6e maand het beste is en dat je beter met groenten kunt wachten tot ze 6 maanden)
Pompoen is idd heel lekker ik deed het dan met een aardappel doorelkaar lekker zoet Heb mijn kids ook voor de zesde maand groentes gegeven van wat wij aten dus ook met jus voor de smaak Kijk alleen uit met spruitjes daar kunnen ze nog allergische op reageren had mijn zoontje met 11 maanden hele mond en keel opgezet Voor de rest moet je gewoon experimenteren met wat je kleine lekker zal vinden elk kind is anders
Ik stond laatst met een boek van de ah in m'n handen, waarin recepten stonden (ik dacht voor babys) bereid met bouillon. Geen idee of dit Opperdepop was (zal haast wel), maar mag je al een bouillon blokje gebruiken voor baby gerechtjes? Dat is toch veels te zout?
De nieuwe Opperdepop heeft idd recepten met bouillon, maar dat is met eigen gemaakte bouillon Staat er ook duidelijk bij dat je geen blokjes mag gebruiken ivm zoutgehalte. Verder kun je kijken naar het voedsel introductie schema van Stefan Kleintjes. Daar staat in vanaf hoe veel maanden ze welke soort mogen. Hier vind de kleine man hapjes echt helemaal niets. Krijgt er ook echt pijn van in zijn buik en gaat er heel slecht van slapen. Dus wij wachten nog even.
Hier het boek van stefan kleintjes en het e-book van de groene vrouw. En inderdaad zelfgemaakte bouillon kan als eerste hapjes. Hier gaat zo de pan weer op het vuur met biologische soepbotten.