hoi, mijn zus wil graag met mijn zoontje van 20 maanden naar de apenheul. en ik vind dit wel een leuk idee,maar ik vind hem nog te jong. de apenheul is zowieso 3kwartier rijden hier vandaan,en hij slaapt nog gem 2,5 uur in de middag. als hij z,n slaapje mist,is hij de rest van de dag niet meer te genieten heb al wel gezegd dat ik dat eventueel mee wil,maar moet even kijken of ik al dat lopen dan wel aankan(zwanger) en ik vind het ook gewoon geen fijn idee,zo over de snelweg enz... en levi zal ook wel denken van huh?? waar is mama dan de hele dag. hoe denken jullie hierover?
Ja hoor, maar dan wel binnen wat mijn kind aankan. Toen ik hoogzwanger was, was Ties ook 20 maanden. Zwager wilde hem eerst meenemen naar de musical van K3, ( te ver, te lang enz) maar is toen uiteindelijk met hem naar een dierentuin in de buurt geweest. Ties vond het geweldig!
Nee, nooit gedaan eigenlijk. Opa en oma wilde haar meenemen naar de Efteling, maar ik heb nee gezegd. Zo ver en druk en dan zonder ouders vind ik niet zon fijn idee.
Ik zou er geen moeite mee hebben, al ligt het er erg aan wie het zou zijn die hem zou meenemen. Ik zou hem rustig meegeven aan bepaalde vrienden bijv., maar aan mijn broer dan weer niet. Ligt er gewoon aan of je die persoon vertrouwt. Als ik er zeker van ben dat diegene voorzichtig met hem is (veilig rijdt, goed oplet of hij het nog volhoudt, etc.) dan is er niks aan de hand. Om Sil zou ik me sowieso geen zorgen maken: die vermaakt zich toch wel. Hij 'dreigde' 1,5 jaar geleden al dat hij met mijn vader mee naar huis zou gaan en zat vrolijk naar ons te zwaaien toen mijn vader deed alsof hij met hem wegreed
mijn zus heeft geen kindjes,en ik twijfel een beetje of ze alles wel kan inschatten. het zou dan wel om een dag gaan van bv va 8uur tot een uur of 15?? en dat zonder slaapje. hier in de buurt heb ik geen probleem mee hoor,maar vind het toch wel een lange ruk aan 1 stuk.
Als het voor jou niet goed voelt, moet je het sowieso niet doen. Zo simpel is het. Misschien kun je voorstellen dat ze iets dichterbij iets gaat doen? Dan kan ze ook eerder terug zijn als je kleine het niet meer trekt...? Ik moet zeggen dat Sil rond die leeftijd voor het eerst ook een hele dag doorgehaald heeft. We gingen naar Dolfinarium en waren om 16 uur thuis. Hij heeft met moeite toen nog een boterham gegeten, is naar bed gegaan en werd de volgende ochtend pas om 7 uur wakker, maar hij had een fantastische dag gehad, dus het was het helemaal waard. Maar daar waren wij natuurlijk wel zelf bij, dus dat voelt dan wel weer anders, denk ik.
Als jij het zelf geen fijn idee vind kun je altijd kijken naar een andere oplossing. Ik lees 2 redenen waarom je het geen fijn idee vind: 1. Het is te ver weg en dan mist hij zijn middagslaapje 2. Je weet niet of je zus het aankan. Praat erover met je zus, geef aan wat je er lastig aan vind en zoek samen naar een oplossing. Laat haar ook weten dat je je afvraagt of zij het wel aan kan/ goed kan inschatten, en laat haar daarop reageren. Je kunt voorstellen dat ze hem meeneemt naar iets wat dichterbij is, zodat 1. mocht hij echt zijn middag slaapje willen/nodig hebben dan kan ze makkelijk terug komen en 2. mocht je zus het niet aankunnen kan ze hem ook terug brengen. Als je dingen niet probeert zul je ook nooit weten of iets lukt, maar luister wel naar je gevoel en probeer dan voor een oplossing te komen die voor beide werkt. Wie weet kan je zoontje prima een keer zonder middag slaapje of slaapt lekker in de wandelwagen. En wie weet doet je zus het wel helemaal geweldig en hebben zowel je zus als je zoontje het geweldig leuk samen. En misschien voor jou zowel nu met je zwangerschap als dadelijk als de kleine er is juist wel heerlijk als je weet dat het goed gaat dat ze je zoontje af en toe een dagje of een paar uurtjes mee neemt. Maar zoals ik al schrijf, volg je gevoel en zoek naar een oplossing die voor beide werkt.
Mijn zus heeft ook geen kinderen en die heeft ze nu voor de 3e keer te logeren. Gaat prima, ook toen ze nog jonger waren. En ze gaan met opa/oma ook wel eens een dagje weg.
Eens met MvS; als het oor jou niet goed voelt, niet doen. Al doet de rest van de wereld het wel, dat maakt niks uit. Het gaat nu om jouw kind. Wij zijn zelf pas met onze zoon van 18 mnd naar de Beekse Bergen geweest. Hij heeft het prima volgehouden. Aan het eind van de middag heeft hij in de kinderwagen even geslapen. In de auto op de terugweg heeft hij flink gebruld, maar uiteindelijk ook nog even geslapen. Toen we thuis kwamen was hij moe, maar ook door het dolle. Hij vond het gewoon en hele leuke dag! Wat leeftijd betreft kan het dus prima. Mijnschoonouders hebben een abonnement op Beekse Bergen en waren ook al eens met hem geweest. Hij was toen nog wat jonger, dus ik weet niet of hij toen echt veel van heeft meegekregen van de dieren, Maar hij is wel vaker een dagje bij opa en oma, dus hij heeft ons sowieso niet gemist. hij heeft er vast van alles te eten gekregen wat hij van on niet krijgt, dus ik geloof best dat hij zich toen ook prima vermaakt heeft.
Zo over de snelweg enzo snap ik even niet? Kan je zus niet goed autorijden dan? Heeft ze vaak ongelukken? Verder zou ik het best doen. Finn sliep dan of niet, of in de kinderwagen een half uurtje, en dat was dan genoeg. Wel zou ik, net als MvS kijken naar de persoon. En ook al zeggen wij allemaal dat je het gewoon moet doen, als je je er zelf niet goed bij voelt doe je het niet! Jij bent toch de moeder?!
ja hoor, gezellig toch en onwijs leuk voor je zoontje. Mijn ouders nemen Jelle elk jaar wel ergens mee naar toe, Apenheul of BurgersZoo. Heb ze zelf vorig jaar de entree kaarten gegeven voor de verjaardag om er samen met Jelle en ons nichtje er een leuke dag van te maken.
Hier wel hoor,, jamy is toen die nog geen 2 jaar was met mijn zusje en zwager meegeweest naar Beekse Bergen geweest.. de hele dag.. ik had die dag dienst en manlief moest ook werken en hun wilde oppassen alleen als ze hem een dag mee mochten nemen.. nou neem maar mee hoor.. is kei goed gegaan. heeft zich kei goed vermaakt.. en zusje ook helemaal gelukig
Het ligt er bij mij erg aan wie het wil doen... Maar goed ik zou zeggen: alleen doen als jij je er goed bij voelt. Zo niet dan niet! Ik had er met de eerste ook moeite mee, maar met de 2e werd ik al stukken makkelijker!! Qua afstand en lengte van de dag heb ik helemaal geen problemen als ik de persoon die ze mee neemt maar vertrouw!
dan ga ik vragen of er niet iets dichterbij is wat ze graag zou willen doen met hem. maar ik lees bij somigen hier ja logeren etc.....daar heb ik ook geen moeite mee hoor....dat is thuis en in de buurt. en dat gebeurt ook regelmatig bij opa en oma.
mijn zus schoonzus schoonouders en eigen ouders zijn de enige die een dagje uit mogen met mijn dochter. En apenheul is iets anders als efteling . Efteling zou ik niet nodig vinden maar apenheul is mega leuk. Slapen ach dan maar avonds iets eerder naar bed. Maar als jou moeder hart zegt NEE moet je het ook niet doen.
ja hoor!! Hier mogen ze zo met mijn zus mee! Ook opa en oma geen problemen mee!! Vinden ze hardstikke leuk en genieten daarvan!
Nee hier gebeurd het niet. De rede is heel simpel fynn is een kind dat je echt continu moet lezen continu moet je kijken wat hij kan zien en wat hij kan gaan doen bij ons als ouders gaat dit helemaal vanzelf maar ik zie een andere dat ze dat niet kunnen bol werken
nee ik heb het ook nooit gedaan Opa is hier vorige week voor het eerst met haar naar Ballorig geweest 5 min lopen vanaf zijn huis ik ben ook niet gek van in de auto bij een ander......
Huh? Daar zou ik niet eesn over na hoeven te denken.. tuurlijk mag hij mee. Mijn zoontje gaat ook naar de gastouder als ik moet werken en regelmatig logeren bij opa&oma ofzo. Ik vertrouw ze dat wel toe hoor. Ik ben zelf wel heel erg van de regelmaat en zoontje ook mbt slaap enzo maar dat zal vast wel goed komen. Het is tenslotte niet dagelijks dat hij naar de dierentuin gaat.